Resultat: Kommer Simona Mohamsson sitta kvar som partiledare för Liberalerna?
Ja
75,98%
155 röster
Nej
24,02%
49 röster
2026-03-22, 20:52
Medlem
Är detta Sveriges totala förfall eller är det bara L?
2026-03-22, 20:53
Avslutad
Suttit och tittat sedan mötets öppnande ca 17.00, el snarare någon timme senare pga teknikstrul - som är talande i sig. Massa haverister och autister i ledningen för detta parti som absolut är inte det parti jag skulle vilja att det var. Skandal är ett milt ord.

Sannerligen sorgligt att det här partiet behövs för att det ska kunna bli ett Tidö 2.0.
Medlem
sonicguides avatar
Patetiskt. Lotta Edholm går in i debatten och verkar inte fatta vad debatten har handlat om. Är hon minister, liksom....
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Herregud vad motståndarna jävlas nu. Hotar också implicit att logga ut så inte resultatet blir giltigt??

Ja, men de har nog inget annat val eftersom man inte kan rösta bort Simona, och eftersom det inte finns en motkandidat kan de inte rösta på den. Det gick inte lägga till "avsättning" av Simona först eftersom mötets dagordning redan var satt.

Det är ett mycket dåligt konstruerat möte det här....det här kommer bara leda till mer problem och ytterligare bråk. Mycket klantigt genomfört.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
L verkar inte ha en invandrare i detta möte.

Har också noterat det. Lite förvånad faktiskt, trodde liberalerna med sin (tidigare) ohämmade invandrarvänliga attityd hade betydligt mer kontakt med invandrare. Blir lite som att de har i alla tider pratat över huvudet på invandrarna och vet vad som är bäst liksom?
2026-03-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Partier är normalt till för folk som tycker likadant. L är och har alltid varit partiet för solospelare som tycker olika men ändå envisas med att vara ett parti.
Det är liberaler "jag får tycka och säga vad jag vill och jag är viktig"
Medlem
Madagascars avatar
Jag har alltid velat se Lotta Edholms näsborrar och brandvarnare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorree
Liberalernas möte är det tydligaste tecknet på Sveriges destruktiva utveckling. Alla ska ha något att säga, men ingen säger något av värde. Mötet ser snarare ut som när narcissistiska förbundet samlas...

Låter som Flashback. Skämtosido det kan lätt bli såhär på stämmor, har man varit med ettt tag så vet man att det kan bli trassligt om när skäl ges. Dessutom ska man ej glömma att det som förorsakat att man sitter här ikväll är att partiledningen har frångått beslut (ett ganska stort sådan) som man beslutat om på partistämman i höstas.

Framförallt är det ju tekniken som gjort att alla blir förbannade och nu när man ändå försöker hinna med så tycks det blir stressigt när det ska finnas tid för debatt osv.
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
.
Hela övningen ikväll är ju meningslös eftersom det inte finns en motkandidat.

Jag var inte med riktigt.
Men det var ju tjafs om ifall man skulle entlediga Simona innan man väljer ny partiledare.
Om hon inte avsätts, eller avgår, så blir hon ju dubbelpartiledare om man väljer henne liksom.
Om man skulle välja en annan partiledare än Simona så skulle ju Liberalerna ha två partiledare.

Men om Simona, på något sätt, inte är partiledare vid omröstningen,
och tillräckligt många avstår blir Simona inte vald.
Och man har ingen partiledare.
(Tror jag.)
Senast redigerad av Korv-Bajs 2026-03-22 kl. 20:56.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
L verkar inte ha en invandrare i detta möte.

Nej, riktigt helvitt. Men hade varit komiskt med någon muslim eller neger som hävdade rasism när han eller hon tystades.
2026-03-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Ja, men de har nog inget annat val eftersom man inte kan rösta bort Simona, och eftersom det inte finns en motkandidat kan de inte rösta på den. Det gick inte lägga till "avsättning" av Simona först eftersom mötets dagordning redan var satt.

Det är ett mycket dåligt konstruerat möte det här....det här kommer bara leda till mer problem och ytterligare bråk. Mycket klantigt genomfört.

Kan hålla med. Hela mötet är märkligt redan från början till slut och blir ännu märkligare när det sedan saknas motkandidater.
2026-03-22, 20:55
Medlem
BombaySaphires avatar
Jag behöver sprit nu. Skämtar inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in