2026-03-22, 16:53
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Om man för väsen om hur ondskefullt det är men avstår från att argumentera för den motsatta sortens politik klingar det lite ihåligt.
Fast det beror på vad som menas med motsatt i detta hänseende. Decennier av massinvandring mot folkets vilja bevisar att blind tillit till systemet inte fungerar och bara upprätthåller status quo, alltså mer av samma sak.
Citera
2026-03-22, 16:55
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Fast det beror på vad som menas med motsatt i detta hänseende. Decennier av massinvandring mot folkets vilja bevisar att blind tillit till systemet inte fungerar och bara upprätthåller status quo, alltså mer av samma sak.

Ja. Men hur står det i kontrast till att all exponering av politikens ondska och illegitimitet är önskvärd?
Citera
2026-03-22, 17:03
Avslutad
Citat:
Jag får be om ursäkt för att jag bara skrev några hundra gånger att det stora problemet är att de en dag kommer utgöra mer än 50% av befolkningen, jag glömde vem jag diskuterade med, ett stort misstag att vara så otydlig. Snabb fråga: om X genererar Y kan man anta att XXXXX kommer generera YYYYY, har han den kognitiva kapaciteten för att förstå den typen av spekulationer? Eller kommer man behöva beskriva några dussin totala självklarheter som han totalt ignorerar eftersom han tycker det är roligare att skriva fan fiction om hur rassejäveln fick stryk av en neger och grät hysteriskt?

Jag bemötte redan det argumentet i mitt första inlägg.

Det är inte folkmord. Folkmord är när man aktivt och systematiskt försöker utplåna en hel eller delar av en kultur eller etnicitet.

Att människor med annan kultur förökar sig mer än vad de infödda gör är inget folkmord. Det är naturens gång.

Livet är inget nollsummespel.

Att det går bra för andra betyder inte att det går dåligt för mig. Tvärtom så gynnas alla när det går bra för en person eller grupp i ett välfungerande samhälle.
Citera
2026-03-22, 17:06
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ja. Men hur står det i kontrast till att all exponering av politikens ondska och illegitimitet är önskvärd?
Genom exponera den politiska manipulationen som Fuentes gör.
Citera
2026-03-22, 17:21
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonob
Jag bemötte redan det argumentet i mitt första inlägg.

Det är inte folkmord. Folkmord är när man aktivt och systematiskt försöker utplåna en hel eller delar av en kultur eller etnicitet.

Folkmord i bemärkelsen att man fråntar en folkgrupp de förutsättningar som behövs för dess överlevnad. Och med tanke på hur våldsamma och dysfunktionella kulturberikarnas hemländer är (och hur deras närvaro här redan påverkar våra länder i den riktningen) kommer det uppenbarligen bli mer våld ju fler av dessa varelser som invandrar. Har han förresten den kognitiva kapaciteten jag frågade om? Om X leder till Y, kan vi då göra antaganden om vad XXXXX kommer leda till eller är det dags för ännu en historia om den gråtande lilla rassejäveln som fick stryk av en neger och ville begå hets mot folkgrupp?

Citat:
Att människor med annan kultur förökar sig mer än vad de infödda gör är inget folkmord. Det är naturens gång.

Livet är inget nollsummespel.

Att det går bra för andra betyder inte att det går dåligt för mig. Tvärtom så gynnas alla när det går bra för en person eller grupp i ett välfungerande samhälle.

Historien är full av mångetniska samhällen och att de varit miserabla upplevelser för åtminstone nån av de inblandade folkgrupperna är standard. Människors bråkande riskerar att bryta ut redan när vi är separerade i egna länder men risken är oändligt mycket större när folkgrupper samexisterar i mångkulturer. Tror jag att kunskap om det skulle kunna ge honom en insikt som förändrar hans inställning i frågan? Nej, han är en människa avsedd för ett annat liv i en annan tid helt enkelt, att inte kunna läsa och få alla sina tankar från nån stollig präst vore det bästa för honom, ett mer avancerat liv än så är bortom hans kapacitet.
Senast redigerad av FunAndGames 2026-03-22 kl. 17:26.
Citera
2026-03-22, 18:00
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Vilka förutsättningar, har inte svenskar samma möjligheter att föröka sig som andra grupper?

Måste svenskar ha några speciella omständigheter för att föröka sig? Det låter som att svenskar är dysfunktionella, hur kommer det sig?

De vore för många och för snabba på att föröka sig oavsett hur mycket vi förökade oss. Det är inget så där väldigt stort fel på våra mängder, det är deras alldeles för stora mängder som är felet.

Citat:
Varför skulle folkmord begås i framtiden?

Om X leder till Y...
Kan du åtminstone besvara frågorna på en gång? Att det blir idiotsvar när de väl besvaras lär vi väl inte kunna göra nåt åt men att behöva upprepa frågorna om och om igen innan idiotsvaren väl anländer är liksom ett irritationsmoment för mycket.

Citat:
Du bor redan i ett mångkulturellt land i en global värld och det har skapat ett aldrig tidigare skådat välstånd.

Välståndet är 100% genererat av folken som håller på att bli fråntagna sina länder, och folken som håller på att ta över har redan sabbat Afrika, Sydamerika och stora delar av Asien, så som de nu sabbar den vita världen. Som vi kan observera är trafiken ganska enkelriktad, folken från icke vita länder måste absolut bli insläppta till vita länder men det motsatta är mer eller mindre icke existerande, folken som presterar bra bestraffas och de odugliga belönas med privilegierad status i de bättre folkens länder samtidigt som de fortfarande har exklusiv rätt till sina kassa hemländer, nån liknande reservplan för senskarna och de övriga drabbade folken finns däremot inte. Och skadan de vita länderna vållats av lakritstrollens närvaro redan idag är så stor att t.o.m. Magdalena Andersson och dylika äckel inser att de måste rollspela invandringskritiker eftersom 99% (typ alla utom dig) kan se så tydligt vilken katastrof det hela är att de inte ens kan låtsas att mångkulturen är bra, så som de gjorde på Reinfeldts tid. Du är bokstavligen lika efterbliven som Reinfeldt låtsades att han var för 15 år sen. Och dagens problem är väldigt i jämförelse med vad som väntar i framtiden, men din eventuella (förmodade) oförmåga att greppa det är ju nåt jag redan frågat om flera gånger.

Citat:
Sen det där med att få stryk, har du fått stryk av en invandrare eller varför hakade du upp dig så på den punkten?

Nej, men många andra svenskar har fått det och en enda sån händelse är ett alldeles för högt pris att betala för det påstådda räddandet av varje kulturberikare vi har i landet.
Citera
2026-03-22, 18:12
Avslutad
Citat:
Om X leder till Y...
Kan du åtminstone besvara frågorna på en gång? Att det blir idiotsvar när de väl besvaras lär vi väl inte kunna göra nåt åt men att behöva upprepa frågorna om och om igen innan idiotsvaren väl anländer är liksom ett irritationsmoment för mycket.

Jag tror att allt kommer att fortsätta som vanligt. Det är ingen som vinner på krig, än mindre inbördeskrig. Det finns inget att hämta där.

Att socialdemokraterna bytt inställning till invandring har med populariteten att göra. De vill ha makten igen och för tillfället verkar en restriktiv invandringspolitik populär. Det är inte som att de går ifrån sina värderingar om allas lika värde, socioekonomiska förklaringsmodeller till brottslighet osv.
Citera
2026-03-22, 19:00
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Jag tror att allt kommer att fortsätta som vanligt. Det är ingen som vinner på krig, än mindre inbördeskrig. Det finns inget att hämta där.

Det är kopiösa mängder våld i länder som är så mångkulturella som Sverige är på väg att bli utan att det för den sakens skull uppfyller kriterierna som behövs för att det ska räknas som krig. Folk som för 30 år sen förutspådde hur Sverige skulle se ut idag kallades galna men hade rätt. Frågan är om det finns ett enda tillfälle då antirasister fått som de velat utan att det lett till att allt de "galna" rasisterna förutspådde inträffade.

Citat:
Att socialdemokraterna bytt inställning till invandring har med populariteten att göra. De vill ha makten igen och för tillfället verkar en restriktiv invandringspolitik populär. Det är inte som att de går ifrån sina värderingar om allas lika värde, socioekonomiska förklaringsmodeller till brottslighet osv.

När jag säger Magdalena Andersson och dylika äckel avser jag inte bara sossar utan alla möjliga mongon av hennes typ på båda sidorna (och i andra länder än Sverige) eftersom att låtsas att svartingkatastrofen är nåt annat än katastrof numer är ohållbart.
Citera
2026-03-22, 19:12
Avslutad
Citat:
utan att det för den sakens skull uppfyller kriterierna som behövs för att det ska räknas som krig.

Bra, då vet vi att det som sker inte är ett folkmord och att det värsta det kan leda till inte är ett krig.
Citera
2026-03-22, 19:19
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Bra, då vet vi att det som sker inte är ett folkmord och att det värsta det kan leda till inte är ett krig.

Nej, det var en konstig tolkning. Det är folkmordiskt och kan aldrig leda till nåt annat än dåligheter, dessa kan vara vadsomhelst upp till och inklusive krig och folkmord. Men kanske blir det "bara" kulturberikning så som vi redan har multiplicerat med 100 och polisstat som respons. Men då vore nog krig att föredra.
Citera
2026-03-22, 19:27
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Vet inte riktigt hur det svaret ska tolkas.
Att exponerar politiskt maktmissbruk och antivit ondska är typ det enda Fuentes gör.
Citera
2026-03-22, 19:32
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Att exponerar politiskt maktmissbruk och antivit ondska är typ det enda Fuentes gör.

Varför då argumentera för att frågan bör överges för att den inte är tillräckligt politiskt gångbar när frågan ifråga är det främsta exemplet på antivit ondska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in