Citat:
Ursprungligen postat av
orrtupp
Jösses vad du tjollrar, när du inte yrar om sapiens så påstår du i hälften av dina virriga och sorgliga inlägg att Stegra får pengar och allt är toppen, i den andra hälften så förutspår du konkurs.
(Med reservation för att jag inte lyckats tolka dina sällsynt psykotiska och vimsiga inlägg)
Min rekommendation är att du slutar fantisera om Stegra och sapiens, det verkar påverka ditt mående negativt plus att det är tröttsamt för oss andra som vill ha fakta i saken.
STEGRA får pengar och det är sorgligt.
Ett projekt med den kontroll som finns inom STEGRA är systemhotande.
Men om NORTHVOLT kunde utsättas för kinesiska problem som påverkade deras projekt så pass att dom inte ens nära nådde mållinjen utan skapade den största konkursens på svensk mark sedan Krugerkraschen.
Vore det då inte onödigt om STEGRA med sin INGENJÖRSKOMPETENS bidrar till en ännu större konkurs än NORTHVOLT och om det då är något som INDIEN , Algeriet eller något annat land som bidrar till den möjligheten.
STEGRA har uppenbarligen inte någon som helst kontroll över vart dom är på väg eller varför och inte heller när dom planerar att vara framme.
Och kommunikationen till allmänheten / oss är mycket knapphändig med hänsyn till vad VI bidrar med för att möjliggöra detta projekt. Sedan kan man ha åsikter om det, men jag tycker det finns mycket mer att både önska och kräva som läget för STEGRA ser ut idag.
VI som skriver på Flashback kommer inte kunna påverka det. Utan det ansvaret borde och måste ligga på LEDARSKAPET i synnerhet i en demokrati.
Sedan är det bara att tugga i sig att sapiens är det däggdjur som styr jorden, men grupper av sapiens kan lika väl som dom är världsbäst på att samarbeta, lika världsbäst är dom på att motarbeta.
Och det är inte någon konspirationsteori, det är bara att lyfta blicken och titta ut över hur världen ser ut och styrs.
Sedan är det mycket tragiskt att det av en slump eller medveten verkligen börjar bli mycket Orwellskt.
Finns säkerligen en hel del som sitter på information men är för rädda för att berätta om dom puzzelbitar av sanningen dom själva sitter på.
Många har idag blivit så beroende av sitt arbete så hur dumt det än må vara fortsätter dom att utföra dessa arbetsuppgifter, och det är skadligt på riktigt.
Men vi får kanske tyvärr invänta månadsskiftet innan STEGRA känner sig manad att komma med mer information, och jag kommer ändå tycka att det inte är okej.