Citat:
Ursprungligen postat av
Anklagaren
Det är bra att Israel har kärnvapen. Landet är helt omringat av muslimska länder. Och att muslimer inte ska ha kärnvapen behöver knappast utvecklas.
Citat:
Ursprungligen postat av
MossadNews
Det är inte bra alls.. De judiska religiösa extremisterna beter sig ju värst av alla i regionen och håller just nu på att uttöka till nåt greater-israel "stor israel".. Jag får nasse-vibbar på hela det landet just nu.
Ärligt talat tror jag kärnvapen i Iran skulle lugna ner regionen och Israels expansion, lite just nu med hotet om mutual destruction ability.
Alla vet att Iran sedan lång tid tillbaka haft förmåga bygga kärnvapen, men avstått.
Det handlar främst om att Irans vänskapliga relationer till närliggande länder skulle skadas, ifall Iran haft färdiga bomber, och då i första hand Turkiet och Saudi.
För ett år sedan skulle jag ha sagt, "Iran har garanterat stora mängder med höganrikat uran, men troligtvis inga färdiga kärnvapen".
Idag skulle jag säga, "Iran har garanterat stora mängder med höganrikat uran, men säkert också färdiga kärnvapen".
Och sedan IAEAs inspektioner av Irans verksamhet med urananrikning, detta har alltid varit en enda stor teaterföreställning, där Iran spelat med för att inte reta upp sina muslimska grannländer.