Citat:
Ursprungligen postat av
Majsmannen2
Av förklarliga skäl. Är ju ett allvarligt brott, där dom flesta inte ljuger men där endel ljuger.
Också väldigt svårbedömt då det är ord mot ord och sällan fångas upp av bevis i form av film.
Tragiskt brott att utsättas för och för att bli oskyldigt dömd för.
Besvärlig procedur för alla inblandade. Som sig bör.
(Även killar blir utsatta för övergrepp. Du nämner bara tjejer. Om men jag förstår varför.)
Sex i sig är ju inte något brott och något positivt i grund och botten och något många vill ha. Tillskillnad från många andra brott.
Håller helt med dig.
Självklart är det ungefär lika förödande att bli utsatt som att bli oskyldig anklagad (eller iaf oskyldigt dömd) - iaf för stunden och inget av det är ok eller borde ske.
Och det är otroligt svårt att döma.
Men som putinhater hör i tråden påstår att tjejen bara kan anmäla och killen blir dömd helt utan några som helst bevis är absolut inte sant.
Nämnde bara tjejer just här för att jag pratar om kvinnan i detta fall - jag vet inte hur mycket män får veta om processen och varnas för av andra i sin närhet som gått igenom det om detta då jag inte är man själv.
Kan därför bara tala om att vi tjejer tyvärr vet vad det kommer innebära för att vi nästan alltid har någon i vår krets som redan gått igenom det (var tredje-fjärde kvinna under sitt liv går igenom det ungefär).
Men såklart blir även män utsatta och det har jag även tidigare skrivit flertalet ggr.
Ja och det borde vara positivt och intimt - tyvärr också därför det blir så otroligt förödande när en våldtäkt, ett våldtäktsförsök eller sexuella övergrepp sker.
Både för stunden och i längden för framtida relationer.