2025-09-18, 03:46
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Såg ett kort klipp från Expressen.

Enligt dom så har Christian B blivit frisläppt från fängelset.

Vi får väl se hur länge han lyckas hålla sig ute.

Ja. Till skillnad mot föräldrarna som varit officiellt misstänkta för mordet fanns det tydligen inga bevis mot CB som band honom till Madeleines död.

CB verkar vara en riktigt otäck typ, men verkar vara lite off topic i denna tråd faktiskt.

Nu har "team McCann" och deras spinn doctors släppt en påhittad historia om en berusad tysk kvinna som kört på Madeleine på fyllan och gömt kroppen.

Fortfarande inget om hur olämpligt föräldrarna agerat genom att lämna barnen drogade i lägenheten utan nu ska vi hetsa upp oss över den fulla tyska kvinnan.

https://news.sky.com/story/madeleine-mccann-sky-news-tracks-down-woman-at-centre-of-hit-and-run-theory-police-investigated-1342 4769

Tänk att "media" i UK tar upp ett sju år gammalt spår nu när CB blivit släppt så vi slipper fråga oss vilken roll föräldrarna spelade i Madeleines öde. Vilken "slump".

Den här farsen tar verkligen aldrig slut.
Citera
2025-09-18, 13:41
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ja. Till skillnad mot föräldrarna som varit officiellt misstänkta för mordet fanns det tydligen inga bevis mot CB som band honom till Madeleines död.

Vad tror du hände med Madeleine McCann?

Obehagligt att Christian B har blivit frisläppt.
Citera
2025-10-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.
Han är norsk. Bernt Stellander som under 7 år grävt i fallet och släppt en bok (tegelsten). Ska försöka få tag i den. Tycker det är mycket märkligt han inte nämnts något här alls (vad jag kan hitta iaf)
https://youtu.be/-AtUT5BO3e4?si=L34dAXM4C0WKfdlL

https://youtu.be/U-tbeeIAUHQ?si=cSgIcLEcpRisii1T

Gjort två spännande pod framträdanden.

Hans huvudtes är att Maddie dog kvällen innan den så kallade kidnappningen. Att föräldrarna gömde henne och senare begravde henne uppe vid kyrkan på någon kulle. Han påstår sig ha spännande video bevis på att den platsen besökts av Mccanns vid flera tillfällen.
Blir förhoppningsvis en kommande dokumentär.
Lyssnade precis klart, otroligt intressant. Inte varit så investerad i detta fall som jag var för kanske 10 år sen så helt missat detta. Tack.
Citera
2025-10-17, 22:24
Medlem
Vilken kväll hade en grannfru hört Madeleine gråta?
Citera
2025-10-18, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Vilken kväll hade en grannfru hört Madeleine gråta?
Två kvällar innan den påstådda kidnappningen. Tror jag
Citera
2025-10-18, 14:34
Medlem
Citat:
Två kvällar innan den påstådda kidnappningen. Tror jag
Tillägg. Med tror jag så menar jag att alla källor jag hittar refererar till kvällen 1a maj. Alltså två kvällar innan "försvinnandet"
Citera
2025-10-19, 21:42
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Tillägg. Med tror jag så menar jag att alla källor jag hittar refererar till kvällen 1a maj. Alltså två kvällar innan "försvinnandet"
Om jag kommer ihåg rätt så grät M på tisdagskvällen och berättade detta för föräldrarna på onsdagmorgon. M "försvann" på torsdagen. På fredag/lördag (om jag minns rättI) så var det dags för hemfärd.
Citera
2025-12-10, 22:30
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Dem säger det i Netflix dokumentär iallafall. Lite konstigt att ge alvedon till ett barn som ska sova tycker jag😅

Det var barnens morfar som sa det med Alvedon. Inte föräldrarna.
Det finns inte en möjlighet att det var något Alvedon-liknande barnen fått då tvillingarna sov sig igenom hela turbulensen med poliser och människor som sprang ut och in i lägenheten. Det var så klart starkare grejer.
Morfarn visste bara att de brukade få Alvedon, han visste inget om denna kvällen.
Med tanke på att M eller alla barnen vaknade en kväll tidigare och gråtit länge så hade de säkert fått något sederande.
Jag tror att lite av gåtans lösning ligger där.
Men att inte föräldrar använder barnpassningstjänsten som hotellet hade det är väl förbannat underligt? Varför ville de inte att någon skulle se efter deras barn?
Sedan blir det inte trevligt direkt att veta att föräldrarna använde pengarna som skulle gå till att hitta Maddie till att betala sina bolån. Usch!
Citera
2025-12-10, 22:37
Medlem
Riktigt märklig historia det där. Tragiskt.
Citera
2026-02-13, 14:48
Medlem
Hur ser det ut med teorierna om att Epstein har med fördsvinnandet att göra?
Såg något om att nån bild fatombild från försvinnandet var väldigt likt G Maxwell.
Citera
2026-03-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Vad tror du hände med Madeleine McCann?

Obehagligt att Christian B har blivit frisläppt.
Tysken är säkert skyldig oavsett bevisning,fel att beskylla föräldrarna.
Citera
2026-03-21, 14:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredoAlfredo
Tysken är säkert skyldig oavsett bevisning,fel att beskylla föräldrarna.
Att föräldrarna lämnade sina barn vind för våg, med olåst dörr för att dricka vin med vännerna är klandervärt. Vad hade hänt om det började brinna i lägenheten när föräldrarna var borta?

Kunde någon fört bort Madeleine om föräldrarna stannat med barnen i lägenheten?

Varför blev CB inte ens åtalad för Madeleines död tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in