2026-03-21, 07:08
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xivvan
Ursäkta? Nej, han blev ratad för att han är patetisk, jag skrev som jag menade.
Okej, sorry. Trodde du menade att han blev "rejtad" på revealen.
Citera
2026-03-21, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHILIEXPLOSION
Angående Daniel, precis! Gång på gång visar han upp olika kännetecken för en narcissist och det är otroligt att Ellen var villig att fortsätta träffa honom efter hans obehagliga utbrott i kapslarna och att Johanna trots obehaglig händelse på händelse inte bara står upp för sig själv och drar. Å andra sidan visar det på hur snabbt man som partner blir manipulerad och hur ens kärlek till kärleken och fokus på narcissistens goda sidor får en att fortsätta kämpa. Ellen skojade för övrigt bort Daniels vidriga agerande i senaste Wahlgren/Wistam-avsnittet och sa ”Han är ingen ond människa” och det är ofattbart att hon säger det trots allt hon sett på TV.
Att Daniel är vidrig bara befästes i gårdagens sista avsnitt, men att Ronja och Angelica gick på Daniels linje, svalde hans lögner och lade skulden på Johanna var otippat och gräsligt att bevittna.

Det är något skevt med en person som pratar som en vänlig dagisfröken gör till ett barn, och samtidigt talar som Ellen gjorde i gårdagens festavsnitt. Har hon någonsin förklarat vad som egentligen hände vid frieriet? Det var också som om hon slätade över allt med typ ”Vi kan inte beskylla oss själva”, som om Fabian borde känna någon som helst skuld. Fabian borde för övrigt inte ha sagt att allt var ”superbra”, utan i stället ha varit ärlig. Kombinationen av vad han sa och vad hans ansiktsuttryck visade var nästan lustig, trots den sorgliga situationen.

Ja, Daniel är extremt manipulativ. Han är enbart anpassningsbar när kamerorna är på. Med tiden kommer han bryta ner Johanna så långt att hon önskar att hon aldrig ställde upp i programmet.

Det här är Daniel när han fyller 50. Länk: Daniel 50år
Senast redigerad av kastenhof 2026-03-21 kl. 09:39.
Citera
2026-03-21, 10:43
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Den som är red flag är Ronja! Där för följare !

Blir jag inte kär på 7 dagar så är de hejdå
Har hon ngn bokstav?
Citera
2026-03-21, 10:46
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karmanu
Och det där jävla tjatet om "bekräftelse".
När han menar sex.
Nja , hon tog ju inte i honom någon gång. Ingen puss eller kärleksfull kram. Tyckte hon pratade i kapseln om hur hon längtade efter fysisk kontakt. Varför kan hon inte säga det som alla ser. Att hon inte attraheras ett dugg av honom. Inte ett dugg och det kommer aldrig att ska. Hellre att vara ärlig och säga det. Det är ju helt ok. Men för fasen säg det.
Citera
2026-03-21, 10:48
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsic
Ludvig och Camilla känns ju verkligen inte kompatibla då hon ser ut som hans äldre storasyster. Ludvig borde skaffa skägg så kanske han hade närmat sig utseendemässigt.

AI Bild med skägg vs utan:
https://ibb.co/4gXcgG2F
Snygg med skägg. Bra tänkt där. Ludde läser du detta så just do it.
Citera
2026-03-21, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Snygg med skägg. Bra tänkt där. Ludde läser du detta så just do it.
Ja. Täcker över en del av plufset. Tvek på om han tillräckligt bra skäggväxt dock.
Citera
2026-03-21, 11:21
Medlem
skajlervajts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Är det verkligen ingen mer än jag som börjar reagera på Aron? Jag tycker mig se en doktor Jekyll och mr. Hyde där. Han hotar, väser, grimaserar och har en mer och mer aggressiv blick. Mellan varven alltså.

Jag reagerade på hans beteende!! Upplevde honom som ”aggressiv” nästan, speciellt avsnittet när de stod i köket och han blev sur för att hon hade planer på morgonen. Hela den situationen gjorde mig så obekväm
Citera
2026-03-21, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Nja , hon tog ju inte i honom någon gång. Ingen puss eller kärleksfull kram. Tyckte hon pratade i kapseln om hur hon längtade efter fysisk kontakt. Varför kan hon inte säga det som alla ser. Att hon inte attraheras ett dugg av honom. Inte ett dugg och det kommer aldrig att ska. Hellre att vara ärlig och säga det. Det är ju helt ok. Men för fasen säg det.

Håller helt med. Lite att gaslighta Ludwig och påstå att han bara ville ligga och därför bröt.

Hon var ju helt uppenbart helt ointresserad av hela hans person. Visade noll intresse av att lära känna honom jämfört med hur översvallande hon är när hon minglar med de andra. Verkade överlag väldigt missnöjd med sin matchning.
Citera
2026-03-21, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skajlervajt
Jag reagerade på hans beteende!! Upplevde honom som ”aggressiv” nästan, speciellt avsnittet när de stod i köket och han blev sur för att hon hade planer på morgonen. Hela den situationen gjorde mig så obekväm

Jag hade med sneat. Han trodde ju hon hade planer för hela dagen/ kvällen, de är ju där för dom inte skaffa bästisar. Tiden är knapp!

Sen visade de ju sig att hon bara skulle va borta en stund då va de okej så de va nog snarare brist på kommunikationen
Citera
2026-03-21, 11:57
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Håller helt med. Lite att gaslighta Ludwig och påstå att han bara ville ligga och därför bröt.

Hon var ju helt uppenbart helt ointresserad av hela hans person. Visade noll intresse av att lära känna honom jämfört med hur översvallande hon är när hon minglar med de andra. Verkade överlag väldigt missnöjd med sin matchning.
erkligen , bättre att vara ärlig och säga det. Hon verkade inte vilja ta i honom med tång ens. Men man kan inte älska alla , men man kan vara ärlig med det iaf. Sluta gaslighta Ludde.
Citera
2026-03-21, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting

Till hennes försvar är Ludwigs hela person ointressant.
Citera
2026-03-21, 12:05
Medlem
skajlervajts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Jag hade med sneat. Han trodde ju hon hade planer för hela dagen/ kvällen, de är ju där för dom inte skaffa bästisar. Tiden är knapp!

Sen visade de ju sig att hon bara skulle va borta en stund då va de okej så de va nog snarare brist på kommunikationen

Men sättet som han kommunicerar på?? Jaa det är såklart en miss i kommunikationen men att reagera så som han gjorde. Jag vet inte, sättet som han pratar på känns så förminskande - också när hon frågade om han ville följa med på hennes träningspass på morgonen, han svarar på ett sätt som låter sååå nedlåtande
Senast redigerad av skajlervajt 2026-03-21 kl. 12:08. Anledning: Fel ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in