2026-03-20, 16:34
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Jag vill dock påpeka att fotbollen i generationer varit en fristad för den postmoderna människan, och mycket av behållningen har legat i oväntade relationer och känsla av den står utanför samhällets ramar och regler. Jag tror att professionaliseringen, den orimliga ekonomin och den tekniska utvecklingen absolut utmanar det som är unikt och fint i fotbollen… med tiden svänger pendeln, eller så letar sig fler från den, till sammanhang där man kan känna att allt är möjligt och vad som helst kan hända.

Kanske ett lite väl svävande och filosofiskt resonemang, men fan. Jag börjar väl bli gammal eller nåt.
Där finns det en sanning som är omöjlig att förneka. En av GBGs gamla grabbar skrev nyligen i firmatråden om just samhörigheten i utanförskapet, platsen där man fick vara sig själv utan att bli tittad snett på. Den som också blir svårare att bevara i takt med den ökade populariteten och kravet på likariktning. Snuten som gör allt för att Melodifestivalsfolket o de som tittar på TV hemma ska känna sig säkra att prata om att gå på fotboll som de aldrig går på ändå.

Det kan inte finnas många sammanhang där folk som misshandlar andra kan sitta och gråta, kramas, sjunga med människor mellan 14-75 år i en östeuropeisk avkrok en torsdagsnatt, oavsett kön, politisk hemvist, etnictet.
Citera
2026-03-20, 18:46
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Du har fortfarande inte langat en enda källa på påståendet att Mjällby och Bajen försökt få till samarbete med Jamestown men fått nobben. Att du sitter och lusläser artiklar och forum samt lyssnar Difpodden i någon källare i Småland gör dig inte insatt. Jag fattar att du tycker att det är kul att trolla men du sölar ner varenda tråd om Allsvenskan med ditt ändlösa och menlösa dravel.
Håller du Twelve högre än Jamestown?
Citera
2026-03-20, 18:54
Medlem
Perfabs avatar
Jäkligt svårt att tippa årets allsvenska (var lättare under "Blåvitts" storhetstid).

Mina topp 3 :

1 Djurgården 2 Hammarby 3 Mjällby

Botten 3:

14 BP 15 Degerfors 16 Västerås
Citera
2026-03-20, 18:57
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Tills vidare talar utfallet för att vårat arbete med Twelve och David Sumpter för sig själv.

Hur det blir med JA får väl framtiden utvisa. Gnagarna var lika exalterade över Jeremey Steele och hans verktyg när han kontrakterades: https://www.youtube.com/shorts/Ct0Q4rM200s
Jag är inte super imponerad av hur utfallet har blivit för dem så här långt.
Vilket utfall är det du menar då?
Citera
2026-03-20, 19:39
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Källorna lyser alltid med sin frånvaro från din sida.
Citera
2026-03-20, 19:51
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Vilket utfall är det du menar då?
Bruttoförsäljningar för över en halvmiljard de senaste åren, 2 raka andra platser, en 2:a plats i rullande 5 årstabellen (som prispengarna baseras på) och nu en av favoriterna inför säsongen säger väl en del om att man jobbat rätt när det kommer till truppbyggen, gör det inte?
Citera
2026-03-20, 19:55
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Bruttoförsäljningar för över en halvmiljard de senaste åren, 2 raka andra platser, en 2:a plats i rullande 5 årstabellen (som prispengarna baseras på) och nu en av favoriterna inför säsongen säger väl en del om att man jobbat rätt när det kommer till truppbyggen, gör det inte?
Det laget bryr jag mig inte ett dugg om men du gnällde på utfallet för herr Steele. Vilket utfall då undrar jag.
Citera
2026-03-20, 20:03
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det laget bryr jag mig inte ett dugg om men du gnällde på utfallet för herr Steele. Vilket utfall då undrar jag.
Jaha, sorry.
Tänker på typ samtliga värvningar (Kouame, Olofsson, Teribe, Nissen, Staykov, Bergquist, Mujanic och Adrian Helm) gjorda sen Berntsen lämnade där samtliga har allt kvar att bevisa fortfarande.
Yohanna är väl den som eventuellt sticker ut om han kan följa upp de fina insatserna mot Häcken och Gais.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-03-20 kl. 20:06.
Citera
2026-03-20, 20:10
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Jaha, sorry.
Tänker på typ samtliga värvningar (Kouame, Olofsson, Teribe, Nissen, Staykov, Bergquist, Mujanic och Adrian Helm) gjorda sen Berntsen lämnade där samtliga har allt kvar att bevisa fortfarande.
Nu är inte Steele värvningsansvarig utan "head of strategy" och vad jag hört är folk imponerande av hans arbete med att strukturera upp AIK:s tidigare virriga arbetssätt.

Utfallet får vi så småningom men tycker det känns bra så här långt. Den utstakade strategin är nästan alla med på.

Staykov har jag helt missat men det låter som en mycket spännande spelare!
Citera
2026-03-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Det kan inte finnas många sammanhang där folk som misshandlar andra kan sitta och gråta, kramas, sjunga med människor mellan 14-75 år i en östeuropeisk avkrok en torsdagsnatt, oavsett kön, politisk hemvist, etnictet.
Det är ju misshandlarnas eget fel och de kan ju välja att sluta vara skitpersoner...

Vet inte gällande östeuropeiska avkrokar, men i svenska avkrokar är det mycket bra stämning mellan ännu större åldersskillnader än 14-75 på bra dansställen
och även inom en del sporter, som passar "alla" åldrar som AKTIVA spelare/ledare...
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
För några månader sa en av veteranerna inom AI-intelligens att den fortfarande ligger på bara 3-4 åringsnivå, så det vore bra om alla klubbar utom Hammarby går efter vad AI säger
Med andra ord ligger AIs intelligensnivå just nu på din nivå.

Det har visats flera gånger att min intelligens överstiger din med bred marginal, men du verkar för korkat att kunna begripa det.
T ex hur många klubbar har du lett från botten till Sverigeeliten med revolutionerande träningsmetoder, som först blev hånskrattade åt, men, efter resultaten av dem, delar av dem började rekomenderas av Riksförbundet...?
Citera
2026-03-21, 07:37
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Avd. ointressanta jämförelser.
Citera
2026-03-21, 10:54
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Det är ju misshandlarnas eget fel och de kan ju välja att sluta vara skitpersoner...

Vet inte gällande östeuropeiska avkrokar, men i svenska avkrokar är det mycket bra stämning mellan ännu större åldersskillnader än 14-75 på bra dansställen
och även inom en del sporter, som passar "alla" åldrar som AKTIVA spelare/ledare...

Det har visats flera gånger att min intelligens överstiger din med bred marginal, men du verkar för korkat att kunna begripa det.
T ex hur många klubbar har du lett från botten till Sverigeeliten med revolutionerande träningsmetoder, som först blev hånskrattade åt, men, efter resultaten av dem, delar av dem började rekomenderas av Riksförbundet...?
Det har ju inte du heller så varför ska ni jämföra er med varandra i det avseendet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in