2026-03-20, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Spyr själv lite på det här "allt var bättre förr". Fotbollen utvecklades 1950 och 1980 och 2010 och fortsätter hela tiden att utvecklas. Detta för att det hela tiden har handlat om att göra det bättre än sina konkurrenter. För ens mentala hälsa är det bättre att acceptera att det är så det funkar. Om 20 år kommer det vara helt andra rön (förmodligen styrt av AI) som dikterar villkoren.

"Lumpan var ändå rätt kul" kan man tänka nu, för att hjärnan har sorterat bort allt som var totalt piss och skit med det året. Det är så vi funkar.

Vet du, jag håller faktiskt med dig. Allt var verkligen inte bättre förr, och i omtumlande tider skrämmer ofta förändringar. Jag menar, det är inte för intet som just meningen ”det var bättre förr” är fundamentet i all reaktionär ideologi. Utveckling är en del av livet, det är därför t.ex. Bosses avsked från DIF både är oundviklig och nödvändig, trots att den är jobbig.

Jag vill dock påpeka att fotbollen i generationer varit en fristad för den postmoderna människan, och mycket av behållningen har legat i oväntade relationer och känsla av den står utanför samhällets ramar och regler. Jag tror att professionaliseringen, den orimliga ekonomin och den tekniska utvecklingen absolut utmanar det som är unikt och fint i fotbollen… med tiden svänger pendeln, eller så letar sig fler från den, till sammanhang där man kan känna att allt är möjligt och vad som helst kan hända.

Kanske ett lite väl svävande och filosofiskt resonemang, men fan. Jag börjar väl bli gammal eller nåt.
Citera
2026-03-20, 11:54
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Håller du Twelve högre än Jamestown?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/y57PJK/simon-bank-poker-bakom-adrian-lahdos-como-flytt
Du har fortfarande inte langat en enda källa på påståendet att Mjällby och Bajen försökt få till samarbete med Jamestown men fått nobben. Att du sitter och lusläser artiklar och forum samt lyssnar Difpodden i någon källare i Småland gör dig inte insatt. Jag fattar att du tycker att det är kul att trolla men du sölar ner varenda tråd om Allsvenskan med ditt ändlösa och menlösa dravel.
Citera
2026-03-20, 12:00
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Du har fortfarande inte langat en enda källa på påståendet att Mjällby och Bajen försökt få till samarbete med Jamestown men fått nobben. Att du sitter och lusläser artiklar och forum samt lyssnar Difpodden i någon källare i Småland gör dig inte insatt. Jag fattar att du tycker att det är kul att trolla men du sölar ner varenda tråd om Allsvenskan med ditt ändlösa och menlösa dravel.

Han är väl en rolig prick? Utan honom hade vi bland aldrig fått veta att Gurbanli tacka nej till Celta Vigo och Red Bull och Slitanen till Man City och Hearts till fördel för dif.
Citera
2026-03-20, 12:10
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Han är väl en rolig prick? Utan honom hade vi bland aldrig fått veta att Gurbanli tacka nej till Celta Vigo och Red Bull och Slitanen till Man City och Hearts till fördel för dif.
Frågan är om Jamestown hade hittat Musa Gurbanli, son till den store Gurban Gurbanli?
Citera
2026-03-20, 12:49
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Du menar att jag står ut på den fronten på detta forum?

Du är knappast unik men sticker ut gör du

Happ, vilka är troliga att de ryker i år? Jag tror ÖIS, BP och Kalmar
Senast redigerad av KickAss-1337 2026-03-20 kl. 13:17.
Citera
2026-03-20, 13:22
Medlem
mishimas avatar
Detta är ju befriande skönt att läsa, att en domarbas erkänner ett fel rakt ut.

Varför kan inte fotbollen vara lika transparent? Det skulle nog vara bra för alla.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/M7nQPM/domarchefen-erkanner-misstaget-avgorande-malet-var-offside
Citera
2026-03-20, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Jag vill dock påpeka att fotbollen i generationer varit en fristad för den postmoderna människan
Va? Fotbollen ligger ju 50 år EFTER i utvecklingen gällande att träna psyket,
används fortfarande knappt inom elitfotbollen! Detta har bekräftats bl a av en utredning, som publicerades för två år sedan.
Citera
2026-03-20, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Detta är ju befriande skönt att läsa, att en domarbas erkänner ett fel rakt ut.

Varför kan inte fotbollen vara lika transparent? Det skulle nog vara bra för alla.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/M7nQPM/domarchefen-erkanner-misstaget-avgorande-malet-var-offside
Det är det väl i Allsvenskan i alla fall? Klitte brukar t.ex. döma MAIF mot Malmö och två matcher i rad gjorde han avgörande misstag till Malmös fördel, t.ex. dömde frispark för Mjällby trots att en Mjällby-spelare hade bollen och kom fri mot målvakten. Efteråt var det inga hard feelings för Klitte bad om ursäkt direkt och sa att det var ett misstag.
Citera
2026-03-20, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Håller du Twelve högre än Jamestown?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/y57PJK/simon-bank-poker-bakom-adrian-lahdos-como-flytt

Citat:
Tills vidare talar utfallet för att vårat arbete med Twelve och David Sumpter för sig själv.

Hur det blir med JA får väl framtiden utvisa. Gnagarna var lika exalterade över Jeremey Steele och hans verktyg när han kontrakterades: https://www.youtube.com/shorts/Ct0Q4rM200s
Jag är inte super imponerad av hur utfallet har blivit för dem så här långt.

Ni får hänga med, nu är det Skillcorner som gäller!!: https://x.com/SkillCorner/status/2034627021213450601?s=20

AI och grejer, man får inte bli personberoende hörni.
Citera
2026-03-20, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
För några månader sa en av veteranerna inom AI-intelligens att den fortfarande ligger på bara 3-4 åringsnivå, så det vore bra om alla klubbar utom Hammarby går efter vad AI säger
Citera
2026-03-20, 14:28
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
För några månader sa en av veteranerna inom AI-intelligens att den fortfarande ligger på bara 3-4 åringsnivå, så det vore bra om alla klubbar utom Hammarby går efter vad AI säger

Med andra ord ligger AIs intelligensnivå just nu på din nivå.
Citera
2026-03-20, 15:46
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ni får hänga med, nu är det Skillcorner som gäller!!: https://x.com/SkillCorner/status/2034627021213450601?s=20

Aj fan. Grattis till dubbeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in