Citat:
Ursprungligen postat av
matsqq
Jag tycker det finns flera saker som är märkliga som jag skrivit om i tråden tidigare när det gäller vad han sagt.
Ja, konsensus bland "förnekare" verkar vara att SE ska komma långt efter skotten , jättekonstigt att han då ska ha blivit förväxlad ...
Men jag har inte fått någon beskrivning av hur hela förloppet ska ha gått till som logiskt hänger ihop med den förutsättningen, och det besvarar inte heller övriga funderingar jag haft.
Håller med och den springande punkten, 10 000 kronors frågan som ingen kan ge ett vettigt svar på och som allt kring SE kokar ner till är:
Varför är han så otroligt angelägen att betona att han kan ha blivit förväxlad med mördaren?
Ska man vara krass så är det ingen som var på mordplatsen som ger ett klockrent signalement på honom. Delar passar, men inte allt. Den som ger det tydligaste SE-signalementet befinner sig inte på mordplatsen, utan längs med misstänkt flyktväg vid David Bagares gata ett par minuter senare. Ändå envisas SE med att personer på mordplatsen förväxlat honom med att vara mördaren.
Hur kan och vågar han vara så kall och beräknande, nästan hånfull, menar vissa. Den anledning jag kan tänka på är att han vet att mäktiga personer håller honom om ryggen i det dolda och kommer skydda honom och "trolla bort" honom. Vilket också skedde.