2026-03-20, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Männen kanske insåg hur mycket tid och pengar det skulle spara att ha gångavstånd till närmsta dagis.
Så du menar att man kan spara pengar genom att ha gångavstånd till dagis. Kan du visa hur du räknat på det? Tex om bostad ett kostar 1 miljon och bostad två 3.5 miljoner visa hur du sparar pengar. Tid du sparar är minimal om du inte måste åka från landet in till stan sen tillbaka till landet för att jobba.

Det finns dessutom dagis i alla förorter och ställen det är billigt att bo.
Citera
2026-03-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Så du menar att man kan spara pengar genom att ha gångavstånd till dagis. Kan du visa hur du räknat på det? Tex om bostad ett kostar 1 miljon och bostad två 3.5 miljoner visa hur du sparar pengar. Tid du sparar är minimal om du inte måste åka från landet in till stan sen tillbaka till landet för att jobba.

Det finns dessutom dagis i alla förorter och ställen det är billigt att bo.

Om det nu finns dagis och allt man behöver på landet bor det ju bevisligen folk där. Både män och kvinnor. Men du menar att det bara bor män med sportbilar ute på landsbygden?
Alla kvinnor bor inne i stan för det enda de lever för är att shoppa och äta ute?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-03-20 kl. 14:27.
Citera
2026-03-20, 14:27
Medlem
Citat:
Om det nu finns dagis och allt man behöver på landet bor det ju bevisligen folk där. Både män och kvinnor. Men du menar att det bara bor män med sportbilar ute på landsbygden?
Det finns ibland dagis som ligger på landsbygden eller nära.

Svara på frågan istället.

Men ja män som bor på landsbygden har oftast mycket mer mansleksaker tex olika bilar, motorcyklar, båtar, snöskoter, fyrhjuling osv.
Senast redigerad av Nyepost 2026-03-20 kl. 14:29.
Citera
2026-03-20, 14:29
Medlem
Citat:
Det finns ibland dagis som ligger på landsbygden eller nära.

Svara på frågan istället.

Att gå kostar mindre än att åka med bil. Du sparar en massa pengar på det.

Att låta ungarna gå själva sparar dig som förälder en massa tid. När jag växte upp gick och cyklade ungarna själva till skolan men det kanske man inte vågar låta dem göra längre.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-03-20 kl. 14:31.
Citera
2026-03-20, 14:31
Medlem
Citat:
Att gå kostar mindre än att åka med bil. Du sparar en massa pengar på det.
Ja men om du bor i ett dyr bostad så kostar bostaden mer än vad du sparar på att gå. Många har dessutom bil fast de bor i stan.
Citera
2026-03-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ja men om du bor i ett dyr bostad så kostar bostaden mer än vad du sparar på att gå. Många har dessutom bil fast de bor i stan.

Att något kostar mindre i inköp betyder inte per automatik att man sparar pengar i längden. Billiga ruckel är ofta i behov av renovering till exempel.
Är kvinnan sen medveten om att hennes partner är en sån som gärna gör saker imorgon gör de båda bäst i att köpa ett bättre hus, om inte för sig själva så i alla fall för barnens skull.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-03-20 kl. 14:41.
Citera
2026-03-20, 14:41
Medlem
Citat:
Att något kostar mindre i inköp betyder inte per automatik att man sparar pengar i längden. Billiga ruckel är ofta i behov av renovering till exempel.
Ett likvärdigt hus kostar olika beroende på vart det ligger. Ett större hus kostar mer än ett mindre hus. Poängen är att kvinnor vill bo i dyra bostäder. Därför går män med på det.
Citera
2026-03-20, 14:44
Medlem
Citat:
Ett likvärdigt hus kostar olika beroende på vart det ligger. Ett större hus kostar mer än ett mindre hus. Poängen är att kvinnor vill bo i dyra bostäder. Därför går män med på det.

Ja hade mitt ex fått bestämma hade vi fortfarande bott i en etta. Jag som tänkte att vi skulle skaffa barn ville såklart bo större. Hans ambition var dock aldrig att bilda familj. Så nu bor han hemma hos sina föräldrar.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-03-20 kl. 14:47.
Citera
2026-03-20, 14:46
Medlem
Citat:
Ja hade mitt ex fått bestämma hade vi fortfarande bott i en etta. Jag som tänkte att vi skulle skaffa barn ville såklart bo större.
Ja du ser.

Tror du han gick med på det för att han tyckte du förde bra argument eller för att han vill fortsätta ha sex och relation med dig?
Citera
2026-03-20, 14:48
Medlem
Citat:
Ja du ser.

Tror du han gick med på det för att han tyckte du förde bra argument eller för att han vill fortsätta ha sex och relation med dig?

Gick med på vad?

När jag skulle flytta hemifrån ville han att vi skulle flytta ihop tillsammans men ops det gick inte för vet du vad man måste visa på att man har någon form av inkomst för att få ett kontrakt.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-03-20 kl. 14:52.
Citera
2026-03-20, 14:50
Medlem
Citat:
Gick med på vad?

Citat:
Ja hade mitt ex fått bestämma hade vi fortfarande bott i en etta. Jag som tänkte att vi skulle skaffa barn ville såklart bo större

Jag får intrycket av att ni flyttade, men han kanske vägrade och då gjorde ni slut istället.

Det visar att om kvinnan inte får den bostad hon vill är det över för mannen.
Citera
2026-03-20, 14:55
Medlem
Citat:
Jag får intrycket av att ni flyttade, men han kanske vägrade och då gjorde ni slut istället.

Det visar att om kvinnan inte får den bostad hon vill är det över för mannen.

Jag sparkade ut honom för att han varken studerade eller sökte jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in