2026-02-24, 10:49
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Den här kvinnan påstår att kvinnor som grupp är mer priviligerade än män.

Man får anta i västvärlden och värt att notera att hon talar om grupperna, inte enskilda fall.

Det är klart det finns kvinnor som är förtryckta, men det finns även män som är det.

Hon beskriver bl.a att män i regel måste bevisa sig, att viss juridik är vinklad mot män, att det finns en berättelse i samhället som automatiskt dömer en man hårdare vid en konflikt osv.

Länk
https://www.youtube.com/shorts/DwYs5Akgem4

Nu skulle jag ju kunna vara en oärlig feministcuck och säga att kvinnan i videon har fel bara för att ta sociala poäng, men tyvärr jag tror på sanningen.
Tror kvinnan i videon har rätt om det handlar om vissa delar av världen och sett grupper.

Har vi några verklighetsfrånvända radikalfeminister här på fb som vill bemöta hennes påståenden?
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2026-02-24 kl. 11:38.
Citera
2026-02-24, 11:47
Medlem
Finns ingen, absolut ingen som gillar en man. Med eventuella undantag hans mor och hund.

Vi är födda slavar. And its not a mans world 2026.
Citera
2026-02-24, 12:00
Medlem
Nja. USA har en del väldigt konstiga lagar (betala underhåll för ett barn som inte är ditt som hon nämner) men i övrigt är det mest att hon rabblar upp skillnader på män och kvinnor med vinkeln att kvinnor är priviligierade.

De blir bjudna på drinkar? Jo visst, men i vilket sammanhang?

Män är osynliga? De flesta kvinnor är också "osynliga". De lite äldre, lite fulare osv.

Män kan bli tvungna att betala underhåll om de gör en kvinna gravid? Jo så är det ju men ingen tvingar dem att ha oskyddad sex med kvinnan i fråga.

Nej det här klippet imponerade inte.

Visst är det så i västvärlden att politiker på många sätt gynnar kvinnor och ger kvinnor som grupp fördelar i många sammanhang. Men de exempel hon ger är mestadels ganska ytliga reflektioner över relationerna mellan könen.

I dagens konstiga samhälle finns det kanske vissa killar som tycker det är "orättvist" att de inte också får drinkar och blommor osv. så som kvinnor får. Det är väl den typen av kille som kan få en psykos och börja klä sig i kjol. Inte vanliga killar/män. Hela den här moderna tanken på att alla skillnader mellan könen på något sätt är "orättvisa" är dumheter.
Citera
2026-02-24, 15:00
Medlem
NFCs avatar
Det är väl ganska pinsamt att kalla sig feminist 2026 eller?
Citera
2026-02-24, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NFC
Det är väl ganska pinsamt att kalla sig feminist 2026 eller?

Klart det är, men det finns ju vissa som är lite efter.
Vissa män hade inte haft en flickvän om de inte hade skällt ut andra oskyldiga män inför tjejen de är kär i.
Its a cuck thing.

Kapten Klänning osv.
Citera
2026-02-24, 15:14
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Klart det är, men det finns ju vissa som är lite efter.
Vissa män hade inte haft en flickvän om de inte hade skällt ut andra oskyldiga män inför tjejen de är kär i.
Its a cuck thing.

Kapten Klänning osv.
Många män är losers helt klart, men åååh vad kvinnor är underbara! Jag älskar kvinnor så pass mycket att jag gått så långt att jag ignorerar dom kvinnor som inte är feminina, och jag arbetar också i det gömda för att dessa kvinnor ska förgöras, ej föröka sig och ej sprida sitt budskap till andra kvinnor. Det är verkligen 100% attackläge på varje front när jag stöter på en sådan jävla idiot.
Citera
2026-02-24, 15:16
Medlem
Citat:
Många män är losers helt klart, men åååh vad kvinnor är underbara! Jag älskar kvinnor så pass mycket att jag gått så långt att jag ignorerar dom kvinnor som inte är feminina, och jag arbetar också i det gömda för att dessa kvinnor ska förgöras, ej föröka sig och ej sprida sitt budskap till andra kvinnor. Det är verkligen 100% attackläge på varje front när jag stöter på en sådan jävla idiot.

Jag älskar också kvinnor.

Det är en helt annan sak.

Feminism är inte ett kön. Det är en ideologi. En ideologi som består av även män.
Helt annan sak.
Citera
2026-02-24, 15:23
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Jag älskar också kvinnor.

Det är en helt annan sak.

Feminism är inte ett kön. Det är en ideologi. En ideologi som består av även män.
Helt annan sak.
Ja, jag bara säger det så att inte någon får för sig att tro att det är oss som det är fel på.
Citera
2026-02-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ja, jag bara säger det så att inte någon får för sig att tro att det är oss som det är fel på.

Jag vet inte om det är fel på dig eller inte. Känner dig inte.

Men kvinnan i videon har många bra poänger.
Citera
2026-02-25, 02:39
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Jag älskar kvinnor så pass mycket att jag gått så långt att jag ignorerar dom kvinnor som inte är feminina...
Det låter klokt. En maskulin feminist kommer endast att klandra dig och hitta fel som bara finns i hennes lilla hjärna. Faktum är ju mer du föraktar maskulina feminister, desto mer intresserade blir dom av dig.
Citera
2026-02-25, 06:01
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Det låter klokt. En maskulin feminist kommer endast att klandra dig och hitta fel som bara finns i hennes lilla hjärna. Faktum är ju mer du föraktar maskulina feminister, desto mer intresserade blir dom av dig.
Ja, samma är det med icke-maskulina kvinnor. Men vem vill att dom är intresserade av en? Jag vill att dom DÖR!
Citera
2026-02-25, 06:48
Medlem
Mailmanss avatar
Socialt så är kvinnor absolut bättre behandlade. Den som säger emot det är dum i huvudet.

De flesta kvinnor som är helt slut i huvudet använder ofta sig av skölden ”jag bli behandlad så här för att jag är kvinna”.
Dom fattar inte att det har med deras vidriga personlighet att göra.

Män går igenom eld för kvinnor som är feminina. En kvinna lyfter knappt fingret för en man idag.
Senast redigerad av Mailmans 2026-02-25 kl. 06:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in