2026-03-20, 06:20
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Såklart, men det är ju inte jag som står och ljuger om att det inte finns någon konflikt utan ordförande Gozzi. Om man ville sälja in det bättre hade det väl vart smidigare att kicka honom efter fönstret stängt.
Alla snackar apan och apan hyllar Bosse.
Citera
2026-03-20, 06:40
Medlem
cokehyenas avatar
Jamestown.

Där snackar vi klass ändå.

Finns en anledning till varför just Djurgården blev utvalt medan två andra rika föreningar (varav ena prenumererar på titlar) blev nekade - trots intensivt och långvarigt försökande ska tilläggas.
Citera
2026-03-20, 06:58
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jamestown.

Där snackar vi klass ändå.

Finns en anledning till varför just Djurgården blev utvalt medan två andra rika föreningar (varav ena prenumererar på titlar) blev nekade - trots intensivt och långvarigt försökande ska tilläggas.
Hur var det med källan på det påståendet?

Just det.. "Jag har läst det lite varstans" men utan möjlighet att länka till något annat än Difpodden och SvFans där du får 100% av dina "insides". Inte lätt att vara insatt i sin förening när man är född och uppvuxen i en stad 40 mil söderut och knappt satt sin fot i Stockholm.
Citat:
Jag har läst detta lite varstans, olika diskussioner online, men jag tolkar det som att DIFpodden är ursprungskällan.
Citera
2026-03-20, 07:02
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Hur var det med källan på det påståendet?

Just det.. "Jag har läst det lite varstans" men utan möjlighet att länka till något annat än Difpodden och SvFans där du får 100% av dina "insides". Inte lätt att vara insatt i sin förening när man är född och uppvuxen i en stad 40 mil söderut och knappt satt sin fot i Stockholm.
Håller du Twelve högre än Jamestown?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/y57PJK/simon-bank-poker-bakom-adrian-lahdos-como-flytt
Citera
2026-03-20, 09:19
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Håller du Twelve högre än Jamestown?
Tills vidare talar utfallet för att vårat arbete med Twelve och David Sumpter för sig själv.

Hur det blir med JA får väl framtiden utvisa. Gnagarna var lika exalterade över Jeremey Steele och hans verktyg när han kontrakterades: https://www.youtube.com/shorts/Ct0Q4rM200s
Jag är inte super imponerad av hur utfallet har blivit för dem så här långt.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-03-20 kl. 09:22.
Citera
2026-03-20, 09:59
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Tills vidare talar utfallet för att vårat arbete med Twelve och David Sumpter för sig själv.

Hur det blir med JA får väl framtiden utvisa. Gnagarna var lika exalterade över Jeremey Steele och hans verktyg när han kontrakterades: https://www.youtube.com/shorts/Ct0Q4rM200s
Jag är inte super imponerad av hur utfallet har blivit för dem så här långt.

Bajen fortsatt felfria?
Citera
2026-03-20, 10:10
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Bajen fortsatt felfria?
Nej, vi kom 2:a och hade stolpe ut mot Rosenborg.
Är det svart eller vitt, eller finns det utrymme för att vara nyanserad?

Håller du inte med om att det gått ganska bra för Bajen sportsligt och transfermässigt sedan Twelvesammarbetet. Eller är vi eniga tom?
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-03-20 kl. 10:21.
Citera
2026-03-20, 10:12
Medlem
”Mitt analysverktyg är bättre än ditt”… spyr lite i min mun.

Kan det där analysverktyget ge mig Jan Tauers rövmål eller Stenmans dubbelfuck? Jag när en dåraktig förhoppning om att det det ekonomiska världsläget ska hinna ikapp fotbollen, och att hela den här agent/data/spekulationsbubblan ska spricka.

För typ tjugo år sedan trodde jag aldrig att jag skulle sakna att stå på en provisorisk träläktare i iskallt sidoregn ungefär 200 meter från planen, som nån tjock farbror i sydväst grillade korv under och titta på en helt värdelös 0-0 match. Nuförtiden kommer jag på mig själv att dagdrömma om det… aja. Allt har väl sin tid.
Citera
2026-03-20, 10:16
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
”Mitt analysverktyg är bättre än ditt”… spyr lite i min mun.

Kan det där analysverktyget ge mig Jan Tauers rövmål eller Stenmans dubbelfuck? Jag när en dåraktig förhoppning om att det det ekonomiska världsläget ska hinna ikapp fotbollen, och att hela den här agent/data/spekulationsbubblan ska spricka.

För typ tjugo år sedan trodde jag aldrig att jag skulle sakna att stå på en provisorisk träläktare i iskallt sidoregn ungefär 200 meter från planen, som nån tjock farbror i sydväst grillade korv under och titta på en helt värdelös 0-0 match. Nuförtiden kommer jag på mig själv att dagdrömma om det… aja. Allt har väl sin tid.
Spyr själv lite på det här "allt var bättre förr". Fotbollen utvecklades och spelare har analyserats sedan tidernas begynnelse och det fortsätter hela tiden att utvecklas. Detta för att det hela tiden har handlat om att göra det bättre än sina konkurrenter.
För ens mentala hälsa är det bättre att acceptera att det är så det funkar. Om 20 år kommer det vara andra rön (förmodligen styrt allt mer av av AI...eller något annat) som dikterar villkoren.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-03-20 kl. 10:19.
Citera
2026-03-20, 10:21
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Alla snackar apan och apan hyllar Bosse.

Alla hyllar Bosse apan hyllar Boase.

Citat:
Boase.

Den största av dem alla.
Citera
2026-03-20, 10:36
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Håller du inte med om att det gått ganska bra för Bajen sportsligt och transfermässigt sedan Twelvesammarbetet. Eller är vi eniga tom?

Allt beror på vad man jämför med men dina analyser är inte precis opartiska

Citat:
Spyr själv lite på det här "allt var bättre förr". Fotbollen utvecklades och spelare har analyserats sedan tidernas begynnelse och det fortsätter hela tiden att utvecklas. Detta för att det hela tiden har handlat om att göra det bättre än sina konkurrenter.
För ens mentala hälsa är det bättre att acceptera att det är så det funkar. Om 20 år kommer det vara andra rön (förmodligen styrt allt mer av av AI...eller något annat) som dikterar villkoren.

Fast det var ju bättre förr, inte minst allsvenskan. Nu är det själlöst med en massa sponsorsnamn på arenorna, spelare som i det närmsta är legoknektar utan kärlek för sina klubbar (undantag finns såklart men du fattar poängen hoppas jag) och ständigt snack om statistik och nästa stora försäljning. Lägg därtill den stora individualiseringen av sporten, det är numera en produkt som ska säljas in till den enskilda. Istället för stämning och gemenskap är det egot som står i fokus (klacken undantaget). Blä, ingen känsla på de stora arenorna längre, som dessutom inte ens är vigda åt fotbollen

Allsvenskan är numera bara en b-liga där talanger ska mellanlanda inför sin stora resa ut i världen. Töm och glöm liksom
Citera
2026-03-20, 10:41
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Allt beror på vad man jämför med men dina analyser är inte precis opartiska
Du menar att jag står ut på den fronten på detta forum?

Citat:
Fast det var ju bättre förr, inte minst allsvenskan. Nu är det själlöst med en massa sponsorsnamn på arenorna, spelare som i det närmsta är legoknektar utan kärlek för sina klubbar (undantag finns såklart men du fattar poängen hoppas jag) och ständigt snack om statistik och nästa stora försäljning. Lägg därtill den stora individualiseringen av sporten, det är numera en produkt som ska säljas in till den enskilda. Istället för stämning och gemenskap är det egot som står i fokus (klacken undantaget). Blä, ingen känsla på de stora arenorna längre, som dessutom inte ens är vigda åt fotbollen
Ungefär sådär lät det på 90 talet när jag började följa allsvenskan också, och så har det låtit varje decennium sedan dess.
Ju äldre vi blir desto svårare har vi att acceptera nymodigheter. Problemet är inte nymodigheterna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in