2026-03-18, 21:13
Medlem
Det enda vi vet angående Hanna är de två publicerade förhörsprotokollen, som är fulla av hål och motsägelsefulla.
Hon ändrar sina uppgifter efterhand.
Uppgifter som vi har från personer här på fb som intervjuat Hanna privat långt, långt, senare, är inget att fästa avseende vid. De har sin egen agenda och presenterar saker som stödjer deras egen teori.
Det mest intressanta i Hannas förhörsprotokoll är att det på två ställen framgår att stigen mynnade norr om lekplatsen, nära Helenas hem.
Det förnekar två personer intensivt, utan att ha några som helst bevis för att det är fel. Jag har åtminstone tagit fram en karta, och visat på uppgifter i förhörsprotokoll. Jag ansluter mig till dem som anser att de här två personerna vill skydda de som är ansvariga för Helenas försvinnande.
Brovittnet, Hanna och Lockerudsvittnet håller jag som icke trovärdiga.
Citera
2026-03-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Men "Hanna" säger ingenting i TSL onsdagen den 24 juni 1992 om en bil som vände vid Bäcken. Men kanske hade hon då inte hunnit bearbetat detta hörselintryck.
Det är för att hon hittar på as she goes.
Det är först när förundersökningen släpps som detektiven allmänheten kan hitta lösningen på gåtan bakom hennes försvinnande. Men det finns för många inom myndigheterna som kommer att avslöjas som klåpare och ansvariga för att lösningen hindrades, för att den någonsin kommer att släppas.
Citera
2026-03-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej, du läser förhören fel, och du hittar på egna felaktiga tolkningar. Med tiden "02:10 till 02:30" menade "Hanna" inte att hon gick ut just 02:10. Det "Hanna" gör här är att uppskatta det sannolikaste tidsintervallet. "Hanna" har sagt att hon hade somnat vid tv:n och vaknat vid 02:00. Det här vet hon eftersom hon tittade på köksklockan när hon kom ut i köket. Därefter plockade hon en del i köket, åt en skorpa med smör på samt drack saft, gav katten mat och så vidare. Till mig har "Hanna" sagt att klockan var närmare 02:15 till 02:20 när hon gick ut med hunden. Just då när Helena med enkel matematik kan placeras i Kohagen!

[...]

Det vill säga långt senare ändrar hon sina uppgifter för att de ska passa med vad som då är känt, bland annat genom media. Det är ett mönster hos vittnet, vilket jag tror att de flesta sansade bedömare nu inser. Men tack för att du återigen lyfte fram, ehuru utan att dra rätt slutsats.
Citera
2026-03-18, 23:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Det vill säga långt senare ändrar hon sina uppgifter för att de ska passa med vad som då är känt, bland annat genom media. Det är ett mönster hos vittnet, vilket jag tror att de flesta sansade bedömare nu inser. Men tack för att du återigen lyfte fram, ehuru utan att dra rätt slutsats.

Och när pratade jag med henne, då?
Citera
2026-03-18, 23:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Det enda vi vet angående Hanna är de två publicerade förhörsprotokollen, som är fulla av hål och motsägelsefulla.
Hon ändrar sina uppgifter efterhand.
Uppgifter som vi har från personer här på fb som intervjuat Hanna privat långt, långt, senare, är inget att fästa avseende vid. De har sin egen agenda och presenterar saker som stödjer deras egen teori.
Det mest intressanta i Hannas förhörsprotokoll är att det på två ställen framgår att stigen mynnade norr om lekplatsen, nära Helenas hem.
Det förnekar två personer intensivt, utan att ha några som helst bevis för att det är fel. Jag har åtminstone tagit fram en karta, och visat på uppgifter i förhörsprotokoll. Jag ansluter mig till dem som anser att de här två personerna vill skydda de som är ansvariga för Helenas försvinnande.

Nu strör du osanningar igen! "Hanna" har aldrig menat "din stig på kartan". "Hanna" har hela tiden menat stigen från Ekuddenvägen till lekplatsen. Det var också därför som "Hanna" visade mig den stora granen vid just lekplatsen, den med asfalt runt. "Här kom man ut", som hon sa. Om du någon gång kan försöka begripa någonting ...
Citera
2026-03-19, 02:50
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Nu strör du osanningar igen! "Hanna" har aldrig menat "din stig på kartan". "Hanna" har hela tiden menat stigen från Ekuddenvägen till lekplatsen. Det var också därför som "Hanna" visade mig den stora granen vid just lekplatsen, den med asfalt runt. "Här kom man ut", som hon sa. Om du någon gång kan försöka begripa någonting ...

Hannas vittnesmål är Fake!
Citera
2026-03-19, 09:44
Medlem
Citat:
Och när pratade jag med henne, då?

Jag orkar faktiskt inte gå igenom dina 6968 inlägg, det vill säga mer än en tiondel av tråden, för att hitta det, men du bör väl veta själv. Det har ju i varje fall skett efter att tråden startade femton år efter Helenas försvinnande, det tycker jag kvalificerar som "långt senare".
Citera
2026-03-19, 19:30
Medlem
Citat:

Du pratade ju med ”Hanna” i telefon, hur visade hon dig den stora granen vid lekplatsen?
Citera
2026-03-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Du pratade ju med ”Hanna” i telefon, hur visade hon dig den stora granen vid lekplatsen?

Troligen kommer detta nu att förvandlas till att de facetimade, men att skribenten inte ville berätta det av något helt orimligt skäl. Som om någon i tråden tror på något som kommer därifrån längre.
Citera
2026-03-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Jag orkar faktiskt inte gå igenom dina 6968 inlägg, det vill säga mer än en tiondel av tråden, för att hitta det, men du bör väl veta själv. Det har ju i varje fall skett efter att tråden startade femton år efter Helenas försvinnande, det tycker jag kvalificerar som "långt senare".
Det har du helt rätt i, men sånt fattar inte en person som påtagit sig rollen att förmedla vad en person som varit död ett tag nu, "menade". Särskilt som det är förhörsledarens ord som förklarar var stigen mynnade och inte något citat från Hanna.
Jag tror inte på kommunikation med andar, även om det finns medier som hävdar att det går och tar betalt för det också.
Citera
2026-03-20, 13:50
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
[...]

Jag håller med dej till 100%!
Två personer vill inte att fallet ska lösas!
Brovittnet, Hanna samt Lockerudsvittnet är fake!
Senast redigerad av UnitedKingdom 2026-03-20 kl. 14:22.
Citera
2026-03-20, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Jag håller med dej till 100%!
Två personer vill inte att fallet ska lösas!
Brovittnet, Hanna samt Lockerudsvittnet är fake!

Ok. Då vet vi det. Vad händer nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in