Citat:
Ursprungligen postat av
Mandelgubben
Jag är också less på Bosse, men jag är övertygad om att det kommer komma en ytter. Det är möjligt att det blir en chansning, men vi kommer inte starta med Nino. Det är jag rätt säker på. Trycket är för stort på honom nu.
Jag förstår inte riktigt heller varför vi inte verkar satsa. Vi har väl fått in åtminstone hundra miljoner detta fönster, med Midtjyllands VFK inräknad. Så jag förstår inte riktigt försiktigheten. Finns väldigt många frågetecken i truppen.
Det kan bli bra, men vi är i en finansiell position som gör att jag inte fattar varför vi inte satsar hårdare.
Gärna för mig, men då ska han väck och ersättaren ska hålla allsvensk toppklass och vara välscoutad. Vi kan inte ha massa etablerade spelare utanför laget en säsong till och vi kan heller inte chansa med en 10+ miljonerspelare - igen.
Om det nu är 3-4 gubbar på väg in, vilket jag inte tror, så borde de varit på plats redan. Viktiga, bärande spelare i laget ska inte komma in till gruppspelet i Svenska Cupen, de ska vara väl integrerade i gruppen till dess, framförallt när det är den enda chansen till ett europaspel där vi har goda förutsättningar till avancemang.
Förhoppningen är ju att de kraven finns uppifrån nu och att Bosses icke-närvaro på lägret innebär att det är saker på G in och ut och att det finns goda skäl till att det tar lite tid. Men kan också vara så att han inte har fritt spelrum att kasta miljoner höger och vänster längre, när sannolikheten att de är borta med en minuspost inom ett år är större än att de faktiskt bidrar.