2026-03-20, 06:21
Bannlyst
God morgon.

För några dagar sen matchade jag med en tjej på Tinder. Hon hade angett att hon söker "Vet inte än. 🤔" Jag hade angett "Nya vänner. 👋"
Jag ändrade sen till att jag söker "Casual. 🎉"

Jag skrev bara 1 meddelande, och det löd såhär:

"Hej, *hennes namn*
Jag tycker du ser cool ut i *klädesplagg*

Skulle du vilja ses, och ta en fika?"

Så skrev jag.
Jag loggade sedan ut, och senare in igen.
Dä hade hon tagit bort mig.

Jag tror att jag tyvärr hade för bråttom. Kanske var dumt att först ange att jag söker en sak, och sen något annat. Man ska ju inte behöva känna att någon försöker lura en med dolda avsikter, vilket inte var min mening.

Vad tror ni? Utöver det att jag ändrade det jag söker, gick jag för fort fram?
Citera
2026-03-20, 06:29
Medlem
StoreSvartes avatar
Du har inte gjort något fel. Vad du än skriver så kommer du bli ghostad eller borttagen. Tjejen har 40 nya matchningar varje dag och du är helt obetydlig.

Du kommer bara må psykiskt dåligt av apparna och börja ifrågasätta dig själv. Avinstallera skiten och försök möta någon i verkliga livet istället.
Citera
2026-03-20, 06:43
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blabilen
Ok.
Hur rekommenderar du att jag gör om jag ser nån attraktuv ute? Och med ute menar jag inte krogen, utan ute.
Ta en kurs i att odla grönsaker eller blommor. Gå på dans där det är man mycket tjejer och man kan röra tjejerna. Tinder får du inget från
Citera
2026-03-20, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ta en kurs i att odla grönsaker eller blommor. Gå på dans där det är man mycket tjejer och man kan röra tjejerna. Tinder får du inget från

Jag har legat med 1 från Tinder. Hon hade modellat. Det gick då.
Citera
2026-03-20, 07:48
Medlem
Citat:
Vad tror ni? Utöver det att jag ändrade det jag söker, gick jag för fort fram?

Som nån skrev så är det där helt vänligt beteende från tjejer på dessa sidor. De vill att killen skriver så de får bekräftelse. Sen är de nöjda.

Det finns dock specifika knull-appar. Har en kompis som säger att dessa fungerar mycket bra. Tjejerna är oftast väldigt trasiga och oftast inte särskilt snygga.

Vill du däremot ha en livspartner så, med risk för att låta klyschig, så måste du sluta leta. Det är då de ramlar in.
Citera
2026-03-20, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TureHolmberg
Som nån skrev så är det där helt vänligt beteende från tjejer på dessa sidor. De vill att killen skriver så de får bekräftelse. Sen är de nöjda.

Det finns dock specifika knull-appar. Har en kompis som säger att dessa fungerar mycket bra. Tjejerna är oftast väldigt trasiga och oftast inte särskilt snygga.

Vill du däremot ha en livspartner så, med risk för att låta klyschig, så måste du sluta leta. Det är då de ramlar in.

Är Tinder en knull-app?

Jag vill ha stabila, normala tjejer.
Citera
2026-03-20, 10:11
Medlem
skajlervajts avatar
Citat:
Är Tinder en knull-app?

Jag vill ha stabila, normala tjejer.

Mitt tips är nog att radera apparna och ta sig ut i verkligheten. När jag var yngre hängde jag mycket på Tinder och jag skulle aldrig någonsin ladda ner appen igen. Nu har jag svårt att förstå dejting kulturen, mycket går ut på att spela svår och helt enkelt vara ”elaka” mot varandra i form om ghosting, inte respektera varandras känslor osv. Kort sagt så går ju dejting appar i grunden ut på att träffa en potentiell partner som man kan bygga sitt liv med, nu används de till något helt annat och har förstört hela samhällets syn på vad dejting, känslor och sex är.

Jag lovar dig att du kommer träffa någon bara du vågar ta dig i kragen och befinna dig i sammanhang där det finns andra människor, jobb, skola, bar - whatever. Ser du eller pratar du med någon som verkar intressant: FRÅGA OM EN DEJT, NUMMER, VAD SOM, du har INGET att förlora!
Citera
2026-03-20, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skajlervajt
Mitt tips är nog att radera apparna och ta sig ut i verkligheten. När jag var yngre hängde jag mycket på Tinder och jag skulle aldrig någonsin ladda ner appen igen. Nu har jag svårt att förstå dejting kulturen, mycket går ut på att spela svår och helt enkelt vara ”elaka” mot varandra i form om ghosting, inte respektera varandras känslor osv. Kort sagt så går ju dejting appar i grunden ut på att träffa en potentiell partner som man kan bygga sitt liv med, nu används de till något helt annat och har förstört hela samhällets syn på vad dejting, känslor och sex är.

Jag lovar dig att du kommer träffa någon bara du vågar ta dig i kragen och befinna dig i sammanhang där det finns andra människor, jobb, skola, bar - whatever. Ser du eller pratar du med någon som verkar intressant: FRÅGA OM EN DEJT, NUMMER, VAD SOM, du har INGET att förlora!

Var Tinder likadant när du hängde där?
Citera
2026-03-20, 10:18
Medlem
skajlervajts avatar
Citat:
Var Tinder likadant när du hängde där?

Jaa det skulle jag säga. Massa matchningar som inte leder till någonting, personer som inte svarar trots att de vet vad appen i grunden går ut på.

Förut kunde jag leka svår själv, men nu har jag släppt hela den jargongen. Det smartaste är att vara straight up, säga vad man vill och känner - det tycker jag du har gjort: Ni matcha, du fråga om en dejt. Mer kan du inte göra, tycker inte du ska övertänka
Citera
2026-03-20, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skajlervajt
Jaa det skulle jag säga. Massa matchningar som inte leder till någonting, personer som inte svarar trots att de vet vad appen i grunden går ut på.

Förut kunde jag leka svår själv, men nu har jag släppt hela den jargongen. Det smartaste är att vara straight up, säga vad man vill och känner - det tycker jag du har gjort: Ni matcha, du fråga om en dejt. Mer kan du inte göra, tycker inte du ska övertänka

Ok.

Om jag ser nån attraktiv utomhus, som inte är på krogen, hur tycker du jag ska göra?

"Hej. Vilka fina ögon du har! "

Hur gör man egentligen, när man raggar? Kan du ge tips?
Citera
2026-03-20, 11:01
Bannlyst
Ska inte ösa på med mer skriverier, men vad tycker du om mitt Tinder försök?

Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Det är svårt att komma på något smart att ge en komplimang över. Men se det på den ljusa sidan, om det hade varit enkelt så hade alla andra snubbar gjort det, så här är din chans att vara unik.

Detta är något som din hjärna måste träna på. Går inte att läsa sig till.

Bara tänk en stund när du sitter och väntar på bussen/tåget. Kolla på folk som går förbi. Till slut så kommer du märka någon cool jävel, som har en riktigt tuff skinnjacka, går på ett mäktigt sätt, eller kanske bara verkar vara harmonisk. Låg din egna magkänsla styra dig. Du ser en snygg tjej. Vad är det som är snyggt? Kroppen, ja, men är ju sjukt basic och till och med creepy att säga. Tänk efter lite till. Vad har hon för aura? Är det något hon har på sig som du märker att hon lagt tid på som du tycker är snyggt? Gör hon nåt som du tycker är intressant, läser en bra bok eller vad fan som helst? Öva på att sätta ord på vad du uppskattar med en människa. Tränar du 10 minuter på hållplatsen varje dag så kommer din hjärna till slut att leverera schyssta komplimanger på löpande band.

Jag är mer social och kontaktsökande nu. Att bara vara bland folk och prata är inte att vara social, att vilja lyssna och se vad man kan förändra, då är man social.

Det går ändå något framåt!
Citera
2026-03-20, 11:25
Medlem
skajlervajts avatar
Citat:
Ok.

Om jag ser nån attraktiv utomhus, som inte är på krogen, hur tycker du jag ska göra?

"Hej. Vilka fina ögon du har! "

Hur gör man egentligen, när man raggar? Kan du ge tips?

Jaa du….

Jag tänker personlighet att allt beror på hur du själv är som person, vad du är bekväm med. Tycker det viktigaste är att inte spela någon
annan roll än hur du faktiskt är som person.

Grejen med att gå upp till någon utomhus är att det är en riktig tunn gräns mellan creepy och normal. Förr var det mer normalt, men tror hela samhället har förändrats med dating appar osv - att gå fram till någon på stan kan ibland upplevas som obehagligt beroende på HUR du gör det.

Tror det handlar mycket om att inte ”stänga in” personen du vill prata med. Jag skulle rekommendera att hela enkelt säga ”Ursäkta, Hej jag ville bara säga att du var otroligt fin (vad för komplimang du nu än vill ge), skulle du vilja ha mitt nummer?”.

Tror det helt enkelt är bäst att ge sitt egna nummer än att få personens nummer, om personen sedan hör av sig visar de ju intresse och då är det bara att ta det där ifrån! Om du hade frågat om deras nummer så kan det hända att de ger ett fake nummer eller sedan blockar dig pga att de egentligen inte är intresserade men vill vara artiga. Plus du slipper ju också övertänka på vad du ska skriva osv osv, då blir det ju tinder 2.0 igen.

Jag tror att många tjejer faktiskt hade blivit smickrade av att ha någon som kommer fram till en på det sättet. Det händer inte så ofta längre och när det väl händer är det oftast något obehagligt creep som inte vet hur man beter sig eller någon idiot som filmar med sina glasögon…

Så:
Gå fram, ge din komplimang, fråga om hon vill ha ditt nummer och vänta. Som sagt, pusha inte fram något som inte är du. Är det menat att vara ni så blir det ni.

Lycka till och övertänka inte!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in