Citat:
Ursprungligen postat av
Blabilen
Ok.
Om jag ser nån attraktiv utomhus, som inte är på krogen, hur tycker du jag ska göra?
"Hej. Vilka fina ögon du har!

"
Hur gör man egentligen, när man raggar? Kan du ge tips?
Jaa du….
Jag tänker personlighet att allt beror på hur du själv är som person, vad du är bekväm med. Tycker det viktigaste är att inte spela någon
annan roll än hur du faktiskt är som person.
Grejen med att gå upp till någon utomhus är att det är en riktig tunn gräns mellan creepy och normal. Förr var det mer normalt, men tror hela samhället har förändrats med dating appar osv - att gå fram till någon på stan kan ibland upplevas som obehagligt beroende på HUR du gör det.
Tror det handlar mycket om att inte ”stänga in” personen du vill prata med. Jag skulle rekommendera att hela enkelt säga ”Ursäkta, Hej jag ville bara säga att du var otroligt fin (vad för komplimang du nu än vill ge), skulle du vilja ha mitt nummer?”.
Tror det helt enkelt är bäst att ge sitt egna nummer än att få personens nummer, om personen sedan hör av sig visar de ju intresse och då är det bara att ta det där ifrån! Om du hade frågat om deras nummer så kan det hända att de ger ett fake nummer eller sedan blockar dig pga att de egentligen inte är intresserade men vill vara artiga. Plus du slipper ju också övertänka på vad du ska skriva osv osv, då blir det ju tinder 2.0 igen.
Jag tror att många tjejer faktiskt hade blivit smickrade av att ha någon som kommer fram till en på det sättet. Det händer inte så ofta längre och när det väl händer är det oftast något obehagligt creep som inte vet hur man beter sig eller någon idiot som filmar med sina glasögon…
Så:
Gå fram, ge din komplimang, fråga om hon vill ha ditt nummer och vänta. Som sagt, pusha inte fram något som inte är du. Är det menat att vara ni så blir det ni.
Lycka till och övertänka inte!