Citat:
Ursprungligen postat av
Rebali179
Den där Elefanten dyker upp lite här & där, Varesig det är Kebnekajse eller Baby Grandmothers
Vilka låtar finns det flera versioner av
Resa Mot Okänt Mål, Förberedelser Till Fest, Frestelser i Stan, Elefanten ,
Polska Från Enviken , Solen Parallellt & 90° , Bosses Låt , Tax Free, & även tror jag nog Kosterläge?
Sedan tänkte jag på en sak. Det finns ju ett par Live skivor som Kebnekajse spelade in via DAT.
På Grand 10.12.04 & Live Tanto 14.02.04
Där finns det ett par låtar som bandet spelade som vad jag vet inte finns utgivna på Skiva ännu?
Schottis Från Haverö , Gotländsk Brdmrsch , Solen Parallellt & 90° , Hassan Jam, Brudmarsch Från Gotland , Brudmarsch Efter P. Moréus
Ja, det finns ett par jammiga jams som de inte släppt helt officiellt. Tanto är dock inte DAT utan Lagerbergs två minidisc-inspelningar som de mixade ihop. Den köpte jag för 500 spänn från en samlare för cirka 7 år sedan. Ljudet är ganska risigt faktiskt, men jag har redan skickat de rippade wave-spåren till dig från original-skivorna. Bedöm själv vad du tycker om ljudet. Tyvärr så hörs publiken mer än musiken vilket inte gör den till en så bra liveinspelning, men absolut bättre än att de inte spelat in det.
Grand-inspelningen har jag aldrig hört så kan inte uttala mig om den. Den enda inspelning med Kebne som jag inte har. Har försökt bjuda 1000 spänn för den men ingen som vill dela med sig. Lite trist, musik är glädje och glädje ska man dela med andra. Bandet ville inte rippa wav:s till mig heller. De måste väl ha original-spåren liggandes någonstans? Har redan frågat tre gånger om Grand. Kanske att de inte var nöjda med den inspelningen heller? Om den låter som Tanto, då förstår jag dom, men annars inte,
Ungefär som den där "äppelvisan" från dagis om du minns den?
"Om du har ett äpple vill du dela den med mig, eller tar du hela själv, va"? :-)
Nåväl, sura gamla samlargubbar kan man inte förvänta sig något från tyvärr. De samlar sina skivor och de samlar damm, men om de sedan ens lyssnat på plattan är en annan sak (!)