2026-03-18, 18:55
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Du glömde något…
Men jag hjälper dig, så att dina felaktiga uppgifter inte kommer ut utan sin rätta och full kontext.

Du såg bara en rubrik som passade ditt narrativ?

Vår ledare Ursula ger alltså pengar till Ukraina för att reparera en pipeline som enligt Ursula ryssen själva har sprängt. I denna ledning, som ryssen själva sprängt, ska sedan rysk olja flöda till EU.
EU ska alltså betala för att kunna återuppta ett flöde med olja som då kommer ge ryssen mer pengar att fortsätta kriget för. Oljan står idag i 104 USD/fat.
Om ryssen spränger sin egen ledning borde det betyda att dom inte är intresserade att öppna kranen men den detaljen undgår Ursula?
Citera
2026-03-18, 19:38
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Sa hon det?

Uttalande med @eucopresident om Druzhba-rörledningen

Efter de förnyade ryska attackerna den 27 januari mot Druzhba-pipelinen, vilket ledde till avbrott i råoljeleveranserna till Ungern och Slovakien, har vi fört intensiva diskussioner med medlemsstaterna och Ukraina på alla nivåer för att återställa oljeflödet till Ungern och Slovakien.

EU har erbjudit Ukraina tekniskt stöd och finansiering. Ukrainarna har välkomnat och accepterat detta erbjudande.

Europeiska experter finns tillgängliga omedelbart.

Vår prioritet är att säkerställa energitrygghet för alla europeiska medborgare. I detta avseende kommer vi att fortsätta att arbeta med berörda parter kring alternativa vägar för transit av icke-rysk råolja till länderna i Central- och Östeuropa.

Den sista meningen. Vad säger den?

Citatet är från din länk.

Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Vår ledare Ursula ger alltså pengar till Ukraina för att reparera en pipeline som enligt Ursula ryssen själva har sprängt. I denna ledning, som ryssen själva sprängt, ska sedan rysk olja flöda till EU.
EU ska alltså betala för att kunna återuppta ett flöde med olja som då kommer ge ryssen mer pengar att fortsätta kriget för. Oljan står idag i 104 USD/fat.
Om ryssen spränger sin egen ledning borde det betyda att dom inte är intresserade att öppna kranen men den detaljen undgår Ursula?
Citera
2026-03-19, 16:28
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Sa hon det?

Uttalande med @eucopresident om Druzhba-rörledningen

Efter de förnyade ryska attackerna den 27 januari mot Druzhba-pipelinen, vilket ledde till avbrott i råoljeleveranserna till Ungern och Slovakien, har vi fört intensiva diskussioner med medlemsstaterna och Ukraina på alla nivåer för att återställa oljeflödet till Ungern och Slovakien.

EU har erbjudit Ukraina tekniskt stöd och finansiering. Ukrainarna har välkomnat och accepterat detta erbjudande.

Europeiska experter finns tillgängliga omedelbart.

Vår prioritet är att säkerställa energitrygghet för alla europeiska medborgare. I detta avseende kommer vi att fortsätta att arbeta med berörda parter kring alternativa vägar för transit av icke-rysk råolja till länderna i Central- och Östeuropa.

Citatet är från din länk.

Jag säger att det är enastående hyckleri. "Ukraina har accepterat" finansiering.
Betala för att reparera en rysk oljeledning till EU som man anklagar Ryssland för att flertalet gånger attackerat, varför ska man reparera en ledning som ryssen själva förstört? Då kommer dom väl bara förstöra den igen? Man måste vara bra indoktrinerad om man inte reagerar på denna propaganda.
Citera
2026-03-19, 17:28
Bannlyst
Citat:
Jag säger att det är enastående hyckleri. "Ukraina har accepterat" finansiering.
Betala för att reparera en rysk oljeledning till EU som man anklagar Ryssland för att flertalet gånger attackerat, varför ska man reparera en ledning som ryssen själva förstört? Då kommer dom väl bara förstöra den igen? Man måste vara bra indoktrinerad om man inte reagerar på denna propaganda.
Du litar på Ukrainas ord va

Varför tror du att det tar 1,5 månader att reparera den, kan det finns ett samband med att den ska inte hinna bli klar innan valet så att Orban inte får pluspåäng!! Kan det vara så, vad tror du?
Citera
2026-03-19, 18:39
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Ska vi (EU) inte hjälpa en medlem i nöd?
Ska Ukraina betala av egna pengar, för att Orbán som går i säng med Putin, där Putin får pengar till att döda ukrainare, ska få olja, från den som har förstört?

Men nu var frågan om du inte glömde (?) det sista som Ursula sa.
Ungern ska ha andra leverantörer.
Viktor ”mutkolven” Orbán vill fortsätta med sin kompis Putin….

Citat:
Citera
2026-03-19, 19:10
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minfagel
Du litar på Ukrainas ord va

Varför tror du att det tar 1,5 månader att reparera den, kan det finns ett samband med att den ska inte hinna bli klar innan valet så att Orban inte får pluspåäng!! Kan det vara så, vad tror du?

Självklart litar jag på Ukrainas ord, snällt av dom att ta emot finansieringen för reparationen.

Ryssen ljuger alltid, Ukraina ljuger aldrig.

Putin vinner inte det ekonomiska kriget, dom kollapsar sedan flera år tillbaka.
Citera
2026-03-19, 19:13
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ska vi (EU) inte hjälpa en medlem i nöd?
Ska Ukraina betala av egna pengar, för att Orbán som går i säng med Putin, där Putin får pengar till att döda ukrainare, ska få olja, från den som har förstört?

Men nu var frågan om du inte glömde (?) det sista som Ursula sa.
Ungern ska ha andra leverantörer.
Viktor ”mutkolven” Orbán vill fortsätta med sin kompis Putin….

Vilka "andra leverantörer" och med vilken infrastruktur samt till vilket pris?
När? Om 10 år?

Du går på allt som Ursula säger, du kommer få ett "Ursula moment" en dag.
Citera
2026-03-19, 21:23
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Varför byter du ämne?

Hur var det du började nu…

Var det inte du som började med att citera……Ursula. Inte hela, så klart.

Och nu? Duger inte vad hon säger….

Pucko.
Citat:
Vilka "andra leverantörer" och med vilken infrastruktur samt till vilket pris?
När? Om 10 år?

Du går på allt som Ursula säger, du kommer få ett "Ursula moment" en dag.
Citera
2026-03-19, 22:41
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Varför byter du ämne?

Hur var det du började nu…

Var det inte du som började med att citera……Ursula. Inte hela, så klart.

Och nu? Duger inte vad hon säger….

Pucko.

Har jag bytt ämne? Jag undrade bara vart Ursula ska köpa sin olja av "alternativa leverantörer" och när.
Dessutom undrar jag varför mina skattepengar ska gå till att reparera rysslands ledning som enligt nämnda Ursula ryssen flera gånger själva har sprängt? Ryssen förstör sin egen infrastruktur och EU reparerar.

Så enligt dig vinner EU det ekonomiska kriget?
Citera
2026-03-19, 22:54
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Är det vad Ursula säger?
Hon som du halvciterar…
Citat:
Har jag bytt ämne? Jag undrade bara vart Ursula ska köpa sin olja av "alternativa leverantörer" och när.
Dessutom undrar jag varför mina skattepengar ska gå till att reparera rysslands ledning som enligt nämnda Ursula ryssen flera gånger själva har sprängt? Ryssen förstör sin egen infrastruktur och EU reparerar.

Så enligt dig vinner EU det ekonomiska kriget?
Citera
2026-03-19, 23:24
Medlem
perry2s avatar
Ryssland oljeinkomster har sjunkit med 52% i mars...Putin har ej synts offentligt sen 9 mars i Moskva

Nu börjar klockorna klinga..................

Sita 2 v har Telegram o Internet gått ner i Ryssland

På Fronten rycker Ukraina framåt
Ryssland gjorde en framryckning idag i Zaporizia Oblast.som Ukraina lätt slog tillbaka
Citera
2026-03-19, 23:28
Medlem
perry2s avatar
Inom 2 dygn har PUTIN fallit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in