2026-03-19, 10:44
Medlem
ImTheMans avatar
Finns det nån annan person som sett kvinnan? Ute på en ö brukar ju folk vara uppmärksamma. Man kan ju inte direkt dyka upp från ingenstans och försvinna utan spår.

Jag tror mer på vanföreställningar.
Citera
2026-03-19, 10:51
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja, något fel är det förstås. Har själv träffat på en främmande äldre kvinna som gick och rotade i mitt kök en gång för många år sedan men det tog inte många sekunder innan min granne kom och hämtade sin dementa mamma som var på besök och som hon sett slinka in hos mig.

Så jag fick en förklaring direkt. Mamman kom visserligen tillbaka dagen efter och letade efter sin dotter men jag hade bara ca 50 meter att leda hem henne igen.

Vi vet inte åldern på kvinnan i detta fall.

35-40 år uppskattar Thomas

Citat:
Kvinnan, som Thomas uppskattar var i 35-40-årsåldern, hävdade att hon hyrde huset av en man vid namn Thomas, men Thomas Knutsson hade inte hyrt ut sitt hus till någon.

https://www.gp.se/nyheter/storgoteborg/thomas-knutsson-pa-aspero-hittade-okand-kvinna-i-sin-sang-.ad520411-ba9e-474f-b4da-5e832bc70daf

Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
Finns det nån annan person som sett kvinnan? Ute på en ö brukar ju folk vara uppmärksamma. Man kan ju inte direkt dyka upp från ingenstans och försvinna utan spår.

Ja, det här är konstigt, iaf vid denna tiden på året. På sommaren kan jag tänka mig att det är gott om turister där.
Citera
2026-03-19, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Lite oklart om det är deras bostad men om det är det så är det hemfridsbrott.

Dock så tror jag det är mer bakom historien.

Det pratas om ett missförstånd och att kvinnan trott att hon skulle hyra boende. När hon påträffas så hälsar hon också på mannen och säger "Hej Thomas".

Kan det vara så att det är ett ragg som Thomas råkat bjuda in?

Thomas uttrycker sig också konstigt när han ska beskriva det.

"Det är mycket märkligt. .. och äckligt!"

Fick också en sådan känsla. Fattas någon pusselbit här.

När han kommer hem är dörren låst och han tror då att hans hustru kommit hem tidigare. Verkar som han försöker rentvå sig genom den här storyn.

Påminner om de falska våldtäktshändelser här i Malmö där det är allsköns omständigheter som är fabricerade.

För bra för att vara sant helt enkelt
Citera
2026-03-19, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan

Thomas kanske ”råkade” äta upp hela den stora burken med persikor alldeles själv och nu skulle hans fru bli förbannad när hon kom hem och upptäckte tilltaget.

Förbjuden frukt.
Citera
2026-03-19, 11:54
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Fick också en sådan känsla. Fattas någon pusselbit här.

När han kommer hem är dörren låst och han tror då att hans hustru kommit hem tidigare. Verkar som han försöker rentvå sig genom den här storyn.

Påminner om de falska våldtäktshändelser här i Malmö där det är allsköns omständigheter som är fabricerade.

För bra för att vara sant helt enkelt
När folk ljuger så överdriver de oftast om enskilda, för oss andra, obetydliga uppgifter. Jag tänkte särskilt på det där med korvarna. Han har haft påhälsning i hemmet och hittat en främmande kvinna sovande i sin säng. Hans primära kommentar. "Hon hade ätit upp mina korvar. Det var väldigt dyra korvar som jag hade sett fram emot att få äta upp senare."
Extremt dyra korvar? Kan en korv vara dyrare än säg oxfilé? Var han någon slags korvsamlare som kommit över en salami som bara finns i tre kända exemplar? Själv hade man kanske uttryckt någon slags oro över att hon ens rotat runt i kylen och fått byta ut all mat.
Sammantaget tror jag Thomas ljuger. Han tog hem ett gammalt ex kvällen innan och satte på. Han var tvungen att jobba dagen efter och hon lovade att sticka i god tid eftersom frugan skulle komma hem. Men det glömde hon och somnade om. Hon käkade upp hans korvar när hon blev hungrig och somnade om. THomas kommer hem och får panik och blir skogstokig och kastar ut henne. Sedan hittar han på allt det här för att förekomma frugan.

1.) Hur visste hon att just hans hus var olåst? Har hon cyklat runt på ön och känt på en massa dörrar lär hon ju förr eller senare ha blivit avslöjad eftersom många var hemma. Hon behövde inte känna på någon dörr utan blev insläppt.

2.) Hon har duschat, borstat tänderna (med hans tandborste), ätit av hans mat och sovit i hans säng. Hon kände honom sedan tidigare. Detta var inte första gången hon sov över. Hon kände sig bekväm i hans hem.

3.) Hon går frivilligt när han kommer hem. En psyksjuk människa hade gjort andra avtryck eller vägrat eller på kanske inte ens lämnat ön? En som hade hyrt ett hus och blivit lurad hade haft mer packnng med sig än vad man tar på en cykel. Som var snodd? Hur vet man det förresten? Dessutom skulle kvinnan i så fall antagligen ha betalat en hyra i förskott och blivit upprörd över att bli lurad och vilja veta mer om adressen eller var hyran kan ha tagit vägen. Inte bara rycka på axlarna och cykla därifrån. Dessutom är det väl extremt ovanligt att en hyresvärd lämnar mat i kylen eller för den delen en begagnad tandborste vid handfatet.

Nej, jag tror de känner varandra och detta var en nödlösning för att mörka en affär för Thomas fru.
Citera
2026-03-19, 12:14
Medlem
EvilElviss avatar
Borde han inte bara låtit bli att nämna detta om han var otrogen? Eller är detta en åtgärd utifall grannarna börjar glappa?
Citera
2026-03-19, 12:39
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
När folk ljuger så överdriver de oftast om enskilda, för oss andra, obetydliga uppgifter. Jag tänkte särskilt på det där med korvarna. Han har haft påhälsning i hemmet och hittat en främmande kvinna sovande i sin säng. Hans primära kommentar. "Hon hade ätit upp mina korvar. Det var väldigt dyra korvar som jag hade sett fram emot att få äta upp senare."
Extremt dyra korvar? Kan en korv vara dyrare än säg oxfilé? Var han någon slags korvsamlare som kommit över en salami som bara finns i tre kända exemplar? Själv hade man kanske uttryckt någon slags oro över att hon ens rotat runt i kylen och fått byta ut all mat.
Sammantaget tror jag Thomas ljuger. Han tog hem ett gammalt ex kvällen innan och satte på. Han var tvungen att jobba dagen efter och hon lovade att sticka i god tid eftersom frugan skulle komma hem. Men det glömde hon och somnade om. Hon käkade upp hans korvar när hon blev hungrig och somnade om. THomas kommer hem och får panik och blir skogstokig och kastar ut henne. Sedan hittar han på allt det här för att förekomma frugan.

1.) Hur visste hon att just hans hus var olåst? Har hon cyklat runt på ön och känt på en massa dörrar lär hon ju förr eller senare ha blivit avslöjad eftersom många var hemma. Hon behövde inte känna på någon dörr utan blev insläppt.

2.) Hon har duschat, borstat tänderna (med hans tandborste), ätit av hans mat och sovit i hans säng. Hon kände honom sedan tidigare. Detta var inte första gången hon sov över. Hon kände sig bekväm i hans hem.

3.) Hon går frivilligt när han kommer hem. En psyksjuk människa hade gjort andra avtryck eller vägrat eller på kanske inte ens lämnat ön? En som hade hyrt ett hus och blivit lurad hade haft mer packnng med sig än vad man tar på en cykel. Som var snodd? Hur vet man det förresten? Dessutom skulle kvinnan i så fall antagligen ha betalat en hyra i förskott och blivit upprörd över att bli lurad och vilja veta mer om adressen eller var hyran kan ha tagit vägen. Inte bara rycka på axlarna och cykla därifrån. Dessutom är det väl extremt ovanligt att en hyresvärd lämnar mat i kylen eller för den delen en begagnad tandborste vid handfatet.

Nej, jag tror de känner varandra och detta var en nödlösning för att mörka en affär för Thomas fru.

Enligt Thomas så stod det en resväska i hallen när han gick in, han trodde det var hans frus.

1. Känner han inte igen sin egen frus resväska?
2. Man kan ju undra hur praktiskt det är att cykla runt med en sådan
Citera
2026-03-19, 13:09
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Den här Thomas har endel att förklara
Cool story bro
Citera
2026-03-19, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix

Och inlagda persikor som var till barnbarnen...
Citera
2026-03-19, 15:31
Medlem
laughingducks avatar
Kanske redan tagits upp!?

Men kan man hamna hos honom av en slump?
Citera
2026-03-19, 16:01
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Kanske redan tagits upp!?

Men kan man hamna hos honom av en slump?
Man kan göra det. Men det är inte rimligt. Att cykla dit med en resväska på pakethållaren,... nej. Det är orimligt. Frågan är om det ens fanns någon resväska?
Citera
2026-03-19, 16:16
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Man kanske borde ställa fram en kopp och ett paket och lägga filter i bryggaren varje gång man åker bort om man har oxfilét hemma.

Ja behöver inte alltid vara så allvarligt.

Över min dåvarande lägenhet bodde en trevlig äldre dam, som jag ibland fixat småsaker för, typ byta säkring eller glödlampa eller så.

Så en dag står hon i min lägenhet. "Ååå heej xxx är du här??". Jaa, ja jag bor här. " Ååå herre gud har jag gått in i fel lägenhet" Ja.
Det va på den tiden man inte låste om sig så noga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in