Citat:
Ursprungligen postat av
Lavande
Fick också en sådan känsla. Fattas någon pusselbit här.
När han kommer hem är dörren låst och han tror då att hans hustru kommit hem tidigare. Verkar som han försöker rentvå sig genom den här storyn.
Påminner om de falska våldtäktshändelser här i Malmö där det är allsköns omständigheter som är fabricerade.
För bra för att vara sant helt enkelt
När folk ljuger så överdriver de oftast om enskilda, för oss andra, obetydliga uppgifter. Jag tänkte särskilt på det där med korvarna. Han har haft påhälsning i hemmet och hittat en främmande kvinna sovande i sin säng. Hans primära kommentar. "Hon hade ätit upp mina korvar. Det var väldigt dyra korvar som jag hade sett fram emot att få äta upp senare."
Extremt dyra korvar? Kan en korv vara dyrare än säg oxfilé? Var han någon slags korvsamlare som kommit över en salami som bara finns i tre kända exemplar? Själv hade man kanske uttryckt någon slags oro över att hon ens rotat runt i kylen och fått byta ut all mat.
Sammantaget tror jag Thomas ljuger. Han tog hem ett gammalt ex kvällen innan och satte på. Han var tvungen att jobba dagen efter och hon lovade att sticka i god tid eftersom frugan skulle komma hem. Men det glömde hon och somnade om. Hon käkade upp hans korvar när hon blev hungrig och somnade om. THomas kommer hem och får panik och blir skogstokig och kastar ut henne. Sedan hittar han på allt det här för att förekomma frugan.
1.) Hur visste hon att just hans hus var olåst? Har hon cyklat runt på ön och känt på en massa dörrar lär hon ju förr eller senare ha blivit avslöjad eftersom många var hemma. Hon behövde inte känna på någon dörr utan blev insläppt.
2.) Hon har duschat, borstat tänderna (med hans tandborste), ätit av hans mat och sovit i hans säng. Hon kände honom sedan tidigare. Detta var inte första gången hon sov över. Hon kände sig bekväm i hans hem.
3.) Hon går frivilligt när han kommer hem. En psyksjuk människa hade gjort andra avtryck eller vägrat eller på kanske inte ens lämnat ön? En som hade hyrt ett hus och blivit lurad hade haft mer packnng med sig än vad man tar på en cykel. Som var snodd? Hur vet man det förresten? Dessutom skulle kvinnan i så fall antagligen ha betalat en hyra i förskott och blivit upprörd över att bli lurad och vilja veta mer om adressen eller var hyran kan ha tagit vägen. Inte bara rycka på axlarna och cykla därifrån. Dessutom är det väl extremt ovanligt att en hyresvärd lämnar mat i kylen eller för den delen en begagnad tandborste vid handfatet.
Nej, jag tror de känner varandra och detta var en nödlösning för att mörka en affär för Thomas fru.