2026-03-19, 17:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Enligt Thomas så stod det en resväska i hallen när han gick in, han trodde det var hans frus.

1. Känner han inte igen sin egen frus resväska?
2. Man kan ju undra hur praktiskt det är att cykla runt med en sådan

1. Ja visst borde han känna igen den.
2. Nej det går nog inte så lätt.

Men att han haft dörren olåst är nog något som han gör av vana. Om han nu gör så är det kanske litet ovanligt ifall hans fru skulle göra motsatsen och han skulle komma hem till en låst dörr. Och sedan hitta en resväska inne och bara anta att det var hans hustrus?

Är han månne en liten (stor) Casanova ändå? Eller har han verkligen råkat ut för en tokkärring?
I och med att det var öppen dörr kan allt hända. Man bör låsa om sig i dessa dagar.
Citera
2026-03-19, 17:22
Medlem
MassiveBs avatar
Man vill ju höra ”den okända kvinnans” version på denna incident. Kanske att Thomas hade Flashback-balle och hon ville komma tillbaks för en till rond?Något är ju väldigt fel här. Thomas utelämnar något. 100%.
Citera
2026-03-19, 22:00
Medlem
min största fråga är: varför använder man en annan persons tandborste?? mycket märkligt.
kan ju va så att han talar sanning, och att hon av nån anledning visste vad han hette bara. hon är isåfall en mycket speciell person får man säga. ett skäl till att låsa dörren, även på landet.
Citera
2026-03-19, 22:20
Medlem
Tror inte detta skrivits i tråden innan, men med google hittar man snabbt lite bakgrundsinfo.

Thomas driver café hemma i trädgården och söker just nu personal inför säsongsöppningen.

Thomas är dessutom flitigt förekommande i media med allehanda berättelser och vardagsproblem. Hittar dock inget som antyder att han är mytoman.

Hur som helst är han i alla fall ingen ”vanlig Svensson”. Förutom cafeet har han fler företag och rimligen är han Asperös största lokalprofil.

Ovan kan förklara varför kvinnan visste hans namn, och kan stödja t ex en teori om att kvinnan åkt dit för att söka jobb med en ”udda approach”.
Citera
2026-03-19, 23:38
Medlem
Jazkers avatar
Thomas fru var i Stockholm på besök.

Thomas vänstrade.

Thomas hittade på att den "främmande" kvinnan fått korv på annat sätt än genom Thomas.

Thomas tror att Thomas är säker i sin berättelse mot sin fru att han varit otrogen.
Citera
2026-03-20, 00:11
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
Thomas fru var i Stockholm på besök.

Thomas vänstrade.

Thomas hittade på att den "främmande" kvinnan fått korv på annat sätt än genom Thomas.

Thomas tror att Thomas är säker i sin berättelse mot sin fru att han varit otrogen.
Man hajade ju till på intervjun i Expressen (?), där han sa att han "först blev irriterad för att han trodde det var hans fru som kommit hem tidigare från Stockholm utan att först ha hört av sig" (lite fritt från minnet).

Fnask med lite mer problematiskt missbruk/psykisk ohälsa än Thomas räknat med?
Senast redigerad av brukstjack 2026-03-20 kl. 00:22.
Citera
2026-03-22, 17:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja behöver inte alltid vara så allvarligt.

Över min dåvarande lägenhet bodde en trevlig äldre dam, som jag ibland fixat småsaker för, typ byta säkring eller glödlampa eller så.

Så en dag står hon i min lägenhet. "Ååå heej xxx är du här??". Jaa, ja jag bor här. " Ååå herre gud har jag gått in i fel lägenhet" Ja.
Det va på den tiden man inte låste om sig så noga.

Ja, det är nog viktigt att låsa numera. Jag gör det alltid, både i storsta'n och på landet.

Det där med att gå fel händer tydligen yngre också. Läste om en berusad hälsinge-kille som var tjugo år och trodde sig vara hemkommen från en fest. Han klädde av sig i kallingarna och kröp ner hos sin 70-årige granne som undrade vad f---n och larmade polisen. Fel hus.
Citera
2026-03-23, 12:12
Medlem
Igelforss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Egenmäktigt förfarande alltså. Inte inbrott.

Har ni varit med om något liknande?
Hur skulle ni agera om det hände?

https://www.sverigesradio.se/artikel/okand-kvinna-flyttade-in-i-thomas-hus-utanfor-goteborg

https://sv.wikipedia.org/wiki/Egenm%C3%A4ktigt_f%C3%B6rfarande

En kompis som varit ute på stan och tagit en krogrunda och sedan vid hemkomst glömt låsa dörren vaknade upp av att nåt fyllo kokade makaroner i hans kök. Han avhyste personen, och gick och la sig igen...trodde nästan han drömt tills han nästa morgon hittade en kastrull med halvkokta makaroner i köket.
Citera
2026-03-23, 13:42
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Så går det när man låter borgare styra landet.
Citera
2026-03-23, 17:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Igelfors
En kompis som varit ute på stan och tagit en krogrunda och sedan vid hemkomst glömt låsa dörren vaknade upp av att nåt fyllo kokade makaroner i hans kök. Han avhyste personen, och gick och la sig igen...trodde nästan han drömt tills han nästa morgon hittade en kastrull med halvkokta makaroner i köket.

Hahaha! Fick mig faktiskt ett gott skratt. Men fy tusan, fyllot kunde ha bränt ner hela huset om han hade tuppat av.

Tänkte även på en kvinna som förra sommaren vaknade av att en främmande man stod invid hennes säng och sade 'älskling', 'älskling' med uppknäppta byxor. Den modiga kvinnan fick ut mannen ur huset och ringde polisen. Mannen blev intagen för psykisk vård.

Men låser folk inte dörrarna på natten längre? Oerhört viktigt nu för tiden. Man tycker speciellt för en ensamstående kvinna men naturligtvis också för män. Man vill ju inte bli bestulen eller få obekant sällskap i sängen.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-03-23 kl. 17:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in