2026-03-18, 14:06
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solferino
Eftersom det finns övervakningskameror på alla färjor så borde det ju inte vara några som helst problem att få fram film/bild ganska snabbt på hur hon ser ut.

Brott utreds bara om det handlar om dråp/mord eller om brottet har på något sätt en hög profil, till exempel offret är en politiker eller näringslivspamp. Det finns övervakningskameror på färjan, ja, men kvinnan mördade inte Thomas, så brottet utreds inte.
Citera
2026-03-18, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Ingen mening med självcensurering, detta forum har lösa tyglar på språket.

UV-lampa vore nog inte en så dålig investering.

Tänkte bara att jag skulle poängtera ordet eftersom det var utplockat från mannens utsaga i artikeln.

Ja tusan, hoppas hon inte tog en naken-nap i sängen också.
Citera
2026-03-18, 14:46
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tänkte bara att jag skulle poängtera ordet eftersom det var utplockat från mannens utsaga i artikeln.

Ja tusan, hoppas hon inte tog en naken-nap i sängen också.

Ett sånt psykfall kan ju hittat gubbens kondom o inseminerat sig själv o sagt att vi är ett par - så det kunde blitt värre

Haha - gubbe skulle blitt tvungen o ta självmord för o bli av me haggan 🤣
Citera
2026-03-18, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Brott utreds bara om det handlar om dråp/mord eller om brottet har på något sätt en hög profil, till exempel offret är en politiker eller näringslivspamp. Det finns övervakningskameror på färjan, ja, men kvinnan mördade inte Thomas, så brottet utreds inte.

Varför skulle inte det utredas?

Om det faller under hemfridsbrott är det ett allvarligt brott som man kan åtalas för.

"Hemfridsbrott täcker det som det sker i brottet inbrott" enligt ditt inlägg #133.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-03-18 kl. 15:00.
Citera
2026-03-18, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Hahaha, ja hade han bjussat på kaffe kanske han fått behålla sin dyra korv!

Man kanske borde ställa fram en kopp och ett paket och lägga filter i bryggaren varje gång man åker bort om man har oxfilét hemma.
Citera
2026-03-18, 16:40
Medlem
Thomas fru hittade spår efter hans älskarinna, Thomas hittar på en fet story
Citera
2026-03-18, 16:49
Medlem
BombaySaphires avatar
Det som inte riktigt går ihop är att han bara lät henne vandra iväg. Men det kanske funkar så på öar.
Citera
2026-03-18, 20:00
Medlem
Antagligen är det en dement eller utvecklingsstörd person.
Citera
2026-03-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Antagligen är det en dement eller utvecklingsstörd person.

Ja, något fel är det förstås. Har själv träffat på en främmande äldre kvinna som gick och rotade i mitt kök en gång för många år sedan men det tog inte många sekunder innan min granne kom och hämtade sin dementa mamma som var på besök och som hon sett slinka in hos mig.

Så jag fick en förklaring direkt. Mamman kom visserligen tillbaka dagen efter och letade efter sin dotter men jag hade bara ca 50 meter att leda hem henne igen.

Vi vet inte åldern på kvinnan i detta fall.
Citera
2026-03-18, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheef
Thomas fru hittade spår efter hans älskarinna, Thomas hittar på en fet story

Ja, så KAN det ha varit. Och att nån granne noterat att en kvinna synts till hos Thomas när frun är bortrest, att gardiner varit fördragna mitt på dagen (eftersom Thomas rullat runt i sängen med älskarinnan just då). Antar att det skvallras en del på en ö.

(Eller så är Thomas psykiskt sjuk, och det har inte varit nån psykiskt sjuk kvinna där som begått hemfridsbrott, Thomas har bara inbillat sig alltsammans medan han mumsat på wienerkorv).
Citera
2026-03-19, 04:12
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Så går det inte till!

?

Det var precis så det gick till här (https://www.sverigesradio.se/artikel/6286344) och i många andra fall.

https://blaljus.nu/nyhetsartikel/ockupationer-utan-slut Det är extremt enkelt att ockupera folks boenden om man vill (och nej, de behöver inte vara "sommarhus", du kan påstå att du har bott där länge och att du har rätt att göra det efter att du har brutit dig in).

https://www.gd.se/2015-09-28/polisen-om-ockupanter-vi-gor-vad-vi-kan/ Du kanske menar att polisen ljuger?

"– När en tomtmark har ockuperats är det Kronofogdens uppgift att avvisa obehöriga, men då måste deras identitet styrkas. Om det handlar om 200 eller kanske 400 personer som bara ska avvisas och inte är misstänkta för några brott är det inte polisens uppgift att identifiera dem, säger han.

När det gäller personer som utan lov flyttar in i andras sommarstugor måste polisen också gå försiktigt fram. De objudna gästerna kan ha agerat i god tro och då kan de inte misstänkas för hemfridsbrott eller egenmäktigt förfarande.

– Vi måste alltid lyssna på deras berättelse. Om de hävdar att de har hyrt stugan och kan visa upp ett kontrakt måste vi utreda vem som har gjort fel, säger Mikael Hedström."
Senast redigerad av Fojos 2026-03-19 kl. 04:17.
Citera
2026-03-19, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Varför skulle inte det utredas?

Om det faller under hemfridsbrott är det ett allvarligt brott som man kan åtalas för.

"Hemfridsbrott täcker det som det sker i brottet inbrott" enligt ditt inlägg #133.

Polisen har för lite resurser, för mycket brott att utreda. Så dem utreder oftast "viktigare" saker. Typ mord och andra våldsbrott. Glöm inte det "värsta" infuenders skattefusk! 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in