Citat:
Ja, de där hundhögarna som kommer i dagen vid den här tiden på året är inget man precis gått och längtat efter. Inte jag i alla fall, och inte du heller att döma av ditt inlägg. Nåja, tror det är positivt för Södertälje att komma in i kvarten mot Kalmar med den där hemmamatchen mot Mora i ryggen! Vi hade det betydligt kämpigare med Almtuna, som ju gjort en i alla stycken imponerande uppryckning på slutsträckan.
I ärlighetens namn verkade hela Mora ha törnat in ganska snart efter grundserien. Det var helt dött i hallen så när som på några pensionärer som slumrat till och inte hunnit hasa sig därifrån sen senaste matchen. Domarna var också horribelt petiga och släckte noggrant minsta tillstymmelse till glöd. Jag hoppas verkligen inte att det var några nya givna direktiv inför slutspelet de följde. Men likförbannat: Trollet sprack! Och på hemmaplan var det sedan tjo, tjim och en duglig domarinsats.
Om första slutspelsmatchen i Mora var ett sömnpiller så var den andra i Scaniarinken som en dröm, årets bästa. Den tredje slutspelsmatchen är mot Kalmar imorgon och lär bli ett hårt uppvaknande. Men till dess tillåter jag mig sväva på rosa moln och drömma vidare, dessa få dagar blir kanske de enda på säsongen när allt känns okej i Södertälje trots att de bestått av en förkylning som gjort starkt avtryck på undertecknad, en fredag den 13:e och tusen hundskitar som töat fram på stadens gator och som undertecknad själv har gjort starka avtryck på.
Dröm eller mardröm, SSK och Oskarshamn kan ju inte mötas förrän i finalen och det vore ju inte kattskit precis. Låt oss ha det som målbild tills verkligheten hinner ifatt oss.
Om första slutspelsmatchen i Mora var ett sömnpiller så var den andra i Scaniarinken som en dröm, årets bästa. Den tredje slutspelsmatchen är mot Kalmar imorgon och lär bli ett hårt uppvaknande. Men till dess tillåter jag mig sväva på rosa moln och drömma vidare, dessa få dagar blir kanske de enda på säsongen när allt känns okej i Södertälje trots att de bestått av en förkylning som gjort starkt avtryck på undertecknad, en fredag den 13:e och tusen hundskitar som töat fram på stadens gator och som undertecknad själv har gjort starka avtryck på.
Dröm eller mardröm, SSK och Oskarshamn kan ju inte mötas förrän i finalen och det vore ju inte kattskit precis. Låt oss ha det som målbild tills verkligheten hinner ifatt oss.
Nu känns det minst sagt osäkert inför Björklöven, men å andra sidan är det seriesegraren med SHL-ambitioner som har allt att förlora. Med det sagt — i dag smäller det. Jag håller tummarna för er också!