2026-03-15, 12:19
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
I ärlighetens namn verkade hela Mora ha törnat in ganska snart efter grundserien. Det var helt dött i hallen så när som på några pensionärer som slumrat till och inte hunnit hasa sig därifrån sen senaste matchen. Domarna var också horribelt petiga och släckte noggrant minsta tillstymmelse till glöd. Jag hoppas verkligen inte att det var några nya givna direktiv inför slutspelet de följde. Men likförbannat: Trollet sprack! Och på hemmaplan var det sedan tjo, tjim och en duglig domarinsats.

Om första slutspelsmatchen i Mora var ett sömnpiller så var den andra i Scaniarinken som en dröm, årets bästa. Den tredje slutspelsmatchen är mot Kalmar imorgon och lär bli ett hårt uppvaknande. Men till dess tillåter jag mig sväva på rosa moln och drömma vidare, dessa få dagar blir kanske de enda på säsongen när allt känns okej i Södertälje trots att de bestått av en förkylning som gjort starkt avtryck på undertecknad, en fredag den 13:e och tusen hundskitar som töat fram på stadens gator och som undertecknad själv har gjort starka avtryck på.

Dröm eller mardröm, SSK och Oskarshamn kan ju inte mötas förrän i finalen och det vore ju inte kattskit precis. Låt oss ha det som målbild tills verkligheten hinner ifatt oss.
Ja, de där hundhögarna som kommer i dagen vid den här tiden på året är inget man precis gått och längtat efter. Inte jag i alla fall, och inte du heller att döma av ditt inlägg. Nåja, tror det är positivt för Södertälje att komma in i kvarten mot Kalmar med den där hemmamatchen mot Mora i ryggen! Vi hade det betydligt kämpigare med Almtuna, som ju gjort en i alla stycken imponerande uppryckning på slutsträckan.

Nu känns det minst sagt osäkert inför Björklöven, men å andra sidan är det seriesegraren med SHL-ambitioner som har allt att förlora. Med det sagt — i dag smäller det. Jag håller tummarna för er också!
Citera
2026-03-15, 14:34
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, de där hundhögarna som kommer i dagen vid den här tiden på året är inget man precis gått och längtat efter. Inte jag i alla fall, och inte du heller att döma av ditt inlägg. Nåja, tror det är positivt för Södertälje att komma in i kvarten mot Kalmar med den där hemmamatchen mot Mora i ryggen! Vi hade det betydligt kämpigare med Almtuna, som ju gjort en i alla stycken imponerande uppryckning på slutsträckan.

Nu känns det minst sagt osäkert inför Björklöven, men å andra sidan är det seriesegraren med SHL-ambitioner som har allt att förlora. Med det sagt — i dag smäller det. Jag håller tummarna för er också!

Det är rätt inställning till att möta Löven

IK O har känts svajjiga hela säongen.
Citera
2026-03-15, 14:47
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Det är rätt inställning till att möta Löven

IK O har känts svajjiga hela säongen.
Mm, har inga förväntningar alls. Om vi vinner en enda match så vore det en bonus. Ska bli kul, iaf.
Citera
2026-03-15, 21:53
Medlem
Man har ju imponerats av Kalmar och att de kunnat skeppa iväg toppspelarna för en slant. Men ändå klarat av att behålla i princip samma kvalité i spelet.

Att Pelicans i sin tur ville få in pengar sen, och kom överens med SSK om en Vanderbeck-affär, verkar dock bli det första bakslaget för den här taktiken. Högintressant, minst sagt!

Bäst på isen i afton och tungan på Tälje-vågen var Andrew James - blir spännande att följa utvecklingen.
Citera
2026-03-16, 11:12
Medlem
Kollade matchen igår mellan Björklöven och Oskarshamn. Det började ändå lite lovande för IKO när de fick in ett tidigt mål och man tänkte att det kanske kunde bli en match av det. Men den känslan dog ganska snabbt.

Efter det var det i princip spel mot ett mål. Björklöven körde över dem fullständigt, både i tempo och tryck. Oskarshamn såg mest ut att försöka överleva långa stunder.

Det som slår mig mest är hur stabila Löven ser ut just nu. De känns både breda och trygga i sitt spel, och när de väl får upp farten är det få lag i den här serien som hänger med.

Ska någon stoppa dem i slutändan känns det nästan som att det måste börja hacka redan i kvarts- eller semifinal. Får de bara rulla på genom slutspelet och bygga självförtroende kan finalen bli rätt jobbig för vem som än står där.
Citera
2026-03-16, 17:36
Moderator
Gromguttens avatar
Med risk att detta biter mig i Boforsrøven:

Att Bofors har dragit vinstlotten med att i sista omgången få upp Vikings på sjätte är uppenbart, de har 70% segerchans tack vare Mora i sin kvart. Men det som är mer relevant är Sport.

SSK kommer att bli otroligt jobbiga før Kalmar, som de kommer att slå, och sedan Røven i Semi. Bjølkrøven kommer antingen bara ha det grymt jobbigt mot SSK, men de kan lika gärna førlora.

Med Kalmar borta har Bofors något av Aik-lagen att møta, något som säkert blir jobbigt, men som de uppenbart kan slå.

SSK är nyckeln som låser slutspelet helt øppet. Kul!

(Så vinner konkursboet med 4-1 i matcher och Kalmar vänder mot Sport och hela min kittlande prognos faller som Leksands styrelse vid nästa årsmöte.)
Citera
2026-03-16, 18:19
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Vad ska man tro om detta? Blir säkert ännu dyrare att se på HA digitalt/ etern men kanske lite extra slantar till klubbarna.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/k0waOL/viaplay-och-tv4-gor-upp-om-rattigheterna-till-hockeyallsvenskan
+
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tror VIAPLAY vill ha tillbaka den rättigheten för dem hade ett bra koncept då dem hade HAL i början, återstår se var den hamnar till slut dem rättigheterna men kul få höra Holmgren och Notan köra HAL och Granis rinkside i studion
Nu är det klart att TV4 sänder HA fram till 2030. Fan vad najs. Det blir även mer fördelaktigt för klubbarna med tanke på reklamintäkter.

Edit: Personligen uppskattar jag att ha SHL och HA i ett paket.
Citera
2026-03-16, 19:07
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
+
Nu är det klart att TV4 sänder HA fram till 2030. Fan vad najs. Det blir även mer fördelaktigt för klubbarna med tanke på reklamintäkter.

Samma här + mer i øppna kansler.
Citera
2026-03-16, 19:15
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Samma här + mer i øppna kansler.
Precis, vilket gör det lättare för klubbarna att teckna sponsors- och reklamavtal.
Citera
2026-03-16, 20:49
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
+

Läste någonstans det var HAL som styrde avtalet not TV4 iom SHL finns på plattformen, sedan så vete sjutton dem måste växla upp sin produktion av HAL TV4 en riktig studio samt regelbundna matcher med studio inramning på lördagar!
Citera
2026-03-17, 00:04
Medlem
Så jävla skönt att Modo lyckades vinna i sudden.

Sjukt dålig match, tight och tråkig med dåligt spel, men det är resultatet som räknas.
Citera
2026-03-18, 16:53
Medlem
Troja släpper inte ut en utvisad spelare i tid, sedan gör alltså Troja mål. De vill verkligen försöka hänga kvar, med alla medel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in