2026-03-09, 21:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Beklagar, men se det från den ljusa sidan: Almtuna har vunnit bägge bortamatcher mot IKO och förlorat båda hemma i grundserien. Så än lever det.

Tackar, jag ska försöka se det från den sidan men ni var ju bättre över hela matchen måste jag erkänna så att vi ska ta två raka matcher i er hemmaborg verkar helt osannolikt

Men kul som fan att de (Almtuna) får chansen i alla fall att sprattla emot en stund till, säsongen för dem har ju egentligen varit över förväntan.
Citera
2026-03-09, 22:09
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tackar, jag ska försöka se det från den sidan men ni var ju bättre över hela matchen måste jag erkänna så att vi ska ta två raka matcher i er hemmaborg verkar helt osannolikt

Men kul som fan att de (Almtuna) får chansen i alla fall att sprattla emot en stund till, säsongen för dem har ju egentligen varit över förväntan.
Ja, absolut, Almtuna gör en kanonsäsong. Jag har ju inte varit supernöjd med att få dem i åttondelen, för att uttrycka det milt. Särskilt som vi hade avgörandet i egna händer men sumpade det. Almtuna har ju gjort precis tvärtom. Världens spurt. Det är imponerande.
Citera
2026-03-11, 14:01
Medlem
Storstark68s avatar
Vad ska man tro om detta? Blir säkert ännu dyrare att se på HA digitalt/ etern men kanske lite extra slantar till klubbarna.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/k0waOL/viaplay-och-tv4-gor-upp-om-rattigheterna-till-hockeyallsvenskan
Citera
2026-03-11, 16:28
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Vad ska man tro om detta? Blir säkert ännu dyrare att se på HA digitalt/ etern men kanske lite extra slantar till klubbarna.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/k0waOL/viaplay-och-tv4-gor-upp-om-rattigheterna-till-hockeyallsvenskan
Tror VIAPLAY vill ha tillbaka den rättigheten för dem hade ett bra koncept då dem hade HAL i början, återstår se var den hamnar till slut dem rättigheterna men kul få höra Holmgren och Notan köra HAL och Granis rinkside i studion
Citera
2026-03-11, 17:15
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68

Åh vad jag ser fram emot att höra "Håkeye" i studion och en brölande gris som kommenterar
Fast vi slipper iofs "Nu hettar det till rejält-Lena"
Äh... finns plus och minus med allt oavsett vilka som sänder.

SVT kanske skulle ta sändningsrättigheterna
Citera
2026-03-11, 19:25
Medlem
Reimers avatar
Södertälje ångar på mot Mora, 3-0 redan, Almtuna håller Oskarshamn stången än så länge 0-0 i den matchen.
Citera
2026-03-11, 20:49
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Åh vad jag ser fram emot att höra "Håkeye" i studion och en brölande gris som kommenterar
Fast vi slipper iofs "Nu hettar det till rejält-Lena"
Äh... finns plus och minus med allt oavsett vilka som sänder.

SVT kanske skulle ta sändningsrättigheterna
Nej tack till SVT lyssna på Härenstam är värre än ngt annat
Citera
2026-03-11, 21:11
Medlem
Reimers avatar
Grattis Blot-Sven, där var äventyret över för Almtuna, Oskarshamn får segla vidare mot nya äventyr.
Citera
2026-03-11, 22:47
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Grattis Blot-Sven, där var äventyret över för Almtuna, Oskarshamn får segla vidare mot nya äventyr.
Tack. Då väntar Björklöven i kvarten eftersom SSK slog ut Mora (som väntat).

Edit: Måste bara skriva det: otrolig avslutning på kvällens match. Sex mål på drygt sju minuter.
Senast redigerad av Blot-Sven 2026-03-11 kl. 22:51.
Citera
2026-03-12, 00:29
Medlem
IceEyess avatar
Då har vi alltså:

Modo - AIK
Björklöven - Oskarshamn
BIK Karlskoga - Nybro
Kalmar - Södertälje

Björklöven bör ta sig vidare. Resterande drabbningar känns däremot inte lika givna.
Citera
2026-03-12, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Då har vi alltså:

Modo - AIK
Björklöven - Oskarshamn
BIK Karlskoga - Nybro
Kalmar - Södertälje

Björklöven bör ta sig vidare. Resterande drabbningar känns däremot inte lika givna.
Du tror inte att Björklöven kör över Nybro?
Citera
2026-03-12, 00:41
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Du tror inte att Björklöven kör över Nybro?

Troligtvis inte, eftersom Björklöven inte möter Nybro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in