2025-01-01, 06:53
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Han har gått upp märkbart mycket i vikt. Det bådar illa för en man som Tommy. Hans hälsa är nämligen ganska dålig.

https://www.expressen.se/noje/tommy-korberg-75-om-halsan-maste-stanna-oftare/
Han äter cortison därav svullnaden i ansiktet, däremot har han tappat trycket i sången, men inte undra på efter all skit han gått igenom.
Han borde ta igen sej nu och njuta av de dagar han har kvar. Lätt att säga, men det vore nog bra för honom. Skaffa hund och gå långa promenader vore nog melodin
Citera
2025-01-01, 10:19
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Han äter cortison därav svullnaden i ansiktet, däremot har han tappat trycket i sången, men inte undra på efter all skit han gått igenom.
Han borde ta igen sej nu och njuta av de dagar han har kvar. Lätt att säga, men det vore nog bra för honom. Skaffa hund och gå långa promenader vore nog melodin

Körberg är en showman. Det är musiken som håller mig vid liv, säger han. Snarare är det så att han lever på uppmärksamheten och bekräftelsen från publiken. Att bli bortglömd är nog Körbergs största skräck därför fortsätter han att uppträda trots ryggproblem och infektioner.

Att som artist lägga av på topp är inte Tommys melodi.
"The show must go on" menar Tommy, så det artistiska förfallet fortsätter tills han faller ihop på scenen.
Citera
2025-07-18, 15:22
Avslutad
Tommy, 77 år om vännen Björn Skifs: ”Ska hyllas”

Körberg har känt Björn Skifs sedan 60-talet.
– Björn har förgyllt vår tillvaro i femtio år.

Bra Tommy Körberg - Respekt.

Citera
2025-09-21, 22:08
Medlem
enfindams avatar
Jag har funderat över varför vår främste sångare Tommy Körberh inte har haft någon karriär i USA. Nu läste jag att han har ett inreseförbud till USA.p g.a ett brott som han är dömd för. Ska inte detta inreseförbud upphöra efter en tid?
Senast redigerad av enfindam 2025-09-21 kl. 22:14.
Citera
2025-09-22, 04:31
Medlem
Tommy Körberg var fosterbarn i en by utanför Skellefteå. Hur den tiden var kan man undra över. T.K uppträdde långt senare i kyrkan i Burträsk. Fostermamman satt längst fram på första bänkraden. T.K gick inte fram och hälsade på henne. Vad detta berodde på vet jag inte.
Citera
2025-12-25, 15:34
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag har funderat över varför vår främste sångare Tommy Körberh inte har haft någon karriär i USA. Nu läste jag att han har ett inreseförbud till USA.p g.a ett brott som han är dömd för. Ska inte detta inreseförbud upphöra efter en tid?
I och med att han är dömd för narkotikabrott (kokain) och suttit inne i början på 80 talet, samt att han tog en volta i början på 00 talet och körde rattfull så kan han få bekymmer att få tillträde till USA. Visst att det gallras i våra register, men frågan på ESTA gäller ju för hela din forna livstid. En känd person som Tommy kan ju inte flyga under radarn på samma sätt som en vanlig arbetare. Om någon vanlig är dömd för brott så är det i princip riskfritt att ljuga på ESTA även om det givetvis inte är att rekommendera. Men det är väl nästan helt säkert att kryssa nej om brottet är gallrat. Men Tommys svängar inom rättsväsendet är bara en Googling bort. Han kan i o f söka visum via ambassaden. Ingen aning om hur ett sånt utfall skulle bli.
Citera
2025-12-25, 22:40
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
I och med att han är dömd för narkotikabrott (kokain) och suttit inne i början på 80 talet, samt att han tog en volta i början på 00 talet och körde rattfull så kan han få bekymmer att få tillträde till USA. Visst att det gallras i våra register, men frågan på ESTA gäller ju för hela din forna livstid. En känd person som Tommy kan ju inte flyga under radarn på samma sätt som en vanlig arbetare. Om någon vanlig är dömd för brott så är det i princip riskfritt att ljuga på ESTA även om det givetvis inte är att rekommendera. Men det är väl nästan helt säkert att kryssa nej om brottet är gallrat. Men Tommys svängar inom rättsväsendet är bara en Googling bort. Han kan i o f söka visum via ambassaden. Ingen aning om hur ett sånt utfall skulle bli.
Väldigt beklagligt. Han hade ju kunnat få enorma framgångar i USA som den fantastiska sångare han är..
Senast redigerad av enfindam 2025-12-25 kl. 22:42.
Citera
2026-03-17, 08:20
Avslutad
En mer slimmad Tommy Körberg snart 78 år (TV4 nyhetsmorgon) Om "Stad i ljus".
Citera
2026-03-17, 09:24
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:
Väldigt beklagligt. Han hade ju kunnat få enorma framgångar i USA som den fantastiska sångare han är..

Knappast
Citera
2026-03-17, 09:31
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:

Jag har för mig att när Chess skulle sättas upp på Broadway så kommenterade någon i amerikansk showbusiness att Körberg var en god sångare "men på inget sätt exceptionell" och att det inte skulle vara några problem med rollbesättningen utifrån inhemska talanger.
Citera
2026-03-18, 10:58
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Jag har för mig att när Chess skulle sättas upp på Broadway så kommenterade någon i amerikansk showbusiness att Körberg var en god sångare "men på inget sätt exceptionell" och att det inte skulle vara några problem med rollbesättningen utifrån inhemska talanger.
Tommy Körberg gjorde stor succé .med Chess i London med åtta föreställningar i veckan, han är en sångare i världsklass. Varför skulle han inte ha kunnat få samma framgångar i USA? Dom kanske sa på det sättet därför att det inte var möjligt att få dit honom?
Citera
2026-03-18, 11:50
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskor
En mer slimmad Tommy Körberg snart 78 år (TV4 nyhetsmorgon) Om "Stad i ljus".

Ja. Han såg ut som en som kan behärska scenen i tio år till. Om han och vi har tur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in