Citat:
Ursprungligen postat av
Cristupher
Då är planen att bygga laddstolpe hos svärföräldrarna då vi ofta är på besök och kan då ladda där. Men ja, vi har alltså ingen egen laddstolpe men tror jobb+anhöriga och i enstaka fall offentligt laddplats borde funka bra.
Försäkringen för oss är dyr även för vanlig bil, tror 1000 kr för vanlig bensin och 1500 för elbil men om man tar en väldigt gammal bensin så kan man köra halvförsäkring på 500 kr vilket känns mer rimligt om man bara låter bilen stå.
Du verkar ju vara en förnuftig snubbe som ser till det praktiska, och inte en fanatisk techbro. Då skulle jag alla gånger rekommendera en äldre ICE före el, avsevärt mindre huvudbry. Personligen kör jag en 16 år gammal dieselskåpbil, den drar 0,45 (som jag kör den), och kostar någon hundring i försäkring. Dessutom har den noll skärmar och riktiga knappar och reglage.
Jag fick den f.ö. gratis, men det kan man ju inte gärna räkna in i kalkylen. Hade jag köpt den (när jag fick den, 3 år sedan) hade den kostat mig ca 50k. Har lagt ~500 kr på den för service, men jag gör det iofs själv.