2026-03-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Men nu är inte morfar den hon ser som sin pappa.
Tror inte det är något problem, kan ju vara därför du inte förstår vad som är problemet.

Jag ställer sällan frågor.
Jag förstår precis så sluta upp med att dumförklara mig. Jag svarar dej på det som du skriver ang om pappa rollen . Okej så nu påstår du att det inte finns något problem? 🤔
Det enda du har gjort i tråden är att hitta problem som A har skapat .
Varför ska du ljuga för ? Du ställer visst motfrågor mot andra användare . Och jag förstår inte varför du inte kan svara på frågan jag ställt dej utan börjar prata om annat .
Nå hur kommer det sig att du vet precis allt hur det är i fam H och HL vad dom gör och känner och hur du kan veta saker som hänt som ingen annan utomstående kan veta 🤔
Citera
2026-03-17, 12:28
Medlem
Förstår inte hur det kommer sig att en användare hela tiden Vill få saker och ting låta så mycket större/ värre än vad det faktiskt är .
Förstorar upp något som faktiskt inte är ett dugg konstigt över huvudtaget.
Ser ingen i tråden heller som påstått att det skulle gå lätt första mötet mellan A och C .
Vet inte vad som skulle vara konstigt med att C gråter och inte vill gå till A en helt normal situationen av en 2 åring .
Och helt normalt för en pappa att känna sig osäker och var kanske klumpig första gången man ses .
Tror inte att kontaktpersonen såg något konstigt el reagera på detta .
Hen ska vara neutral och hjälpa och stötta både C och A i deras relation för att skapa ett band .
Och det är inte heller konstigt om C sätter sig på tvären med allt nytt som tex att få en lilla syster , träffa nya människor som hon ska lära känna och ska säga farmor, farfar och pappa för att sen träffa ytterligare en ny person .
Det har ju funkat med alla andra nya människor som kommit in i Cs liv så varför ska det då inte kunna funka med A
Citera
2026-03-17, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Jag förstår precis så sluta upp med att dumförklara mig. Jag svarar dej på det som du skriver ang om pappa rollen . Okej så nu påstår du att det inte finns något problem? 🤔
Det enda du har gjort i tråden är att hitta problem som A har skapat .
Varför ska du ljuga för ? Du ställer visst motfrågor mot andra användare . Och jag förstår inte varför du inte kan svara på frågan jag ställt dej utan börjar prata om annat .
Nå hur kommer det sig att du vet precis allt hur det är i fam H och HL vad dom gör och känner och hur du kan veta saker som hänt som ingen annan utomstående kan veta 🤔
Att A har skapat problem, ja absolut.
Men det var inte vad texten handlade om och för övrigt ser jag inga problem. Det är en naturlig situation som V och N med sina flickor växt in i.

Klart det finns fler än jag som vet detta haha
Tror du ingen av dom har vänner och bekanta?
Det är inte jättelängesen det var flera i tråden som fick veta saker av säkra källor, vän till vän osv men nu får samma personer inte veta ett skvatt om nånting. Konstigt, eller hur?
Senast redigerad av Josefsmaria66 2026-03-17 kl. 13:03.
Citera
2026-03-17, 13:24
Medlem
Citat:
Förstår inte hur det kommer sig att en användare hela tiden Vill få saker och ting låta så mycket större/ värre än vad det faktiskt är .
Ser ingen i tråden heller som påstått att det skulle gå lätt första mötet mellan A och C .
Vet inte vad som skulle vara konstigt med att C gråter och inte vill gå till A en helt normal situationen av en 2 åring .
Och helt normalt för en pappa att känna sig osäker och var kanske klumpig första gången man ses .
Hen ska vara neutral och hjälpa och stötta både C och A i deras relation för att skapa ett band .
Och det är inte heller konstigt om C sätter sig på tvären med allt nytt som tex att få en lilla syster , träffa nya människor som hon ska lära känna och ska säga farmor, farfar och pappa för att sen träffa ytterligare en ny person .
Det har ju funkat med alla andra nya människor som kommit in i Cs liv så varför ska det då inte kunna funka med A

Håller med ! O varför inte förstärka barnet istället ! Förstår du hur mkt detta lilla barn får höra om o om igen på samma sätt som det ältas öppet i podden ! Sånt här skit prat förstör barn och självklart får det bilden av något som inte är positivt!
Citera
2026-03-17, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LovisP
Håller med ! O varför inte förstärka barnet istället ! Förstår du hur mkt detta lilla barn får höra om o om igen på samma sätt som det ältas öppet i podden ! Sånt här skit prat förstör barn och självklart får det bilden av något som inte är positivt!
Jag tror inte det pratas om A alls till C på det sättet du försöker få fram. Varken V eller N vill henne illa, dom vill endast hennes bästa. Det kan du höra V berätta om du inte tror på N när hon berättar det.
Citera
2026-03-17, 13:53
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
N & J har inte gjort det enkelt för A i "pappa" frågan och inte för C heller.

Det är inte helt ovanligt att "pappan" vid ett första möte kan göra misstag som att ex. "ta kontakt för snabbt", "prata mycket" och eller blir osäker när barnet reagerar eftersom situationen är helt ny. Sedan vet man inte om de träffats en eller fler gånger???

Men efter bara en gång så säger det ovan skrivna inget om hur det kommer att utvecklas över tid.
Tiden kommer att giva sitt svar.
Skyll INTE på N & J då A har lika mycket ansvar i frågan men har han i princip struntat i det hela fram tills hans familj förmodligen tvingat han du måsta ta anvar för något du satt till lvet vare sig du vill eller inte, spelar absolut ingen roll vad N & J gör allt handlar om vad A pysslar med och vad han gör i sitt ansvarstagande dvs noll och inget och det kan ingen i tråden ens försvara för det är sanningen!
Citera
2026-03-17, 13:57
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
ALLT skall ske på barnets villkor och är inte barnet trygg runt A då skall det inte förts att tvingas till ett umgänge som inte fungerar, dags förstå ett barn måste se en trygghet och barnet känner av det situationen och forts detta med tvång kommer bara C ta mer skada av det än något annat!
Citera
2026-03-17, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-EZz
Då borde ju hennes morfar vara pappa för henne? Ett barn kommer inte på ord själv utan lär sig ord. Viktor hade ju varit mer naturligt att lära sig först.

Precis. Med tanke på hur mkt tid C spenderade med mormor och morfar första året då N var borta borde de två vara hennes anknytningspersoner/föräldrar.
Det var knappast V som var den närmsta personen i hennes liv utan kom in från ingenstans precis som A nu gör. Förutom att V har alla förutsättningar som fått spendera en massa tid med flickan.

Sen undrar jag hur mötet går till, det måste ju vara en person med som C känner?? det kan ju inte få gå till så att C ska träffa A tillsammans med en stödjare från soc som hon inte heller känner? Och träffat någon gång innan bara.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-03-17 kl. 15:02.
Citera
2026-03-17, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Skyll INTE på N & J då A har lika mycket ansvar i frågan men har han i princip struntat i det hela fram tills hans familj förmodligen tvingat han du måsta ta anvar för något du satt till lvet vare sig du vill eller inte, spelar absolut ingen roll vad N & J gör allt handlar om vad A pysslar med och vad han gör i sitt ansvarstagande dvs noll och inget och det kan ingen i tråden ens försvara för det är sanningen!

Jag tar bara upp själva "pappa" frågan. Det här med att introducera en pappa (V) och den förvirring som kan uppstå hos ett barn när det kommer ytterligare en fadersfigur som hon skall skapa ett tryggt band med. Inget annat.

Där har inte J & N förenklat för C.
Det har stor betydelse för C hur N & J med familj hanterar den situationen.

Klart att båda som biologiska föräldrar har ett lika stort ansvar för C:s välbefinnande med det är inte det jag pratar om.
Senast redigerad av Artmovie 2026-03-17 kl. 15:57.
Citera
2026-03-17, 16:12
Medlem
Citat:
Berätta nu vad som stod när du ändå tog upp det 😁 Så kan vi ju jämföra i efterhand 👍
Är du nyfiken så kan du läsa själv , jag vet vad som stod !!
Citera
2026-03-17, 16:12
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Har ingen som helst betydelse för någonting att dom visar upp hur fin pappa och dotters relation är. Tvärtom möjligen (fast tror inte det heller har någon betydelse) är det positivt att se.
Ingen förändring i vårdnadsfrågan kommer ske.
Håller med inga förändringar kommer ske i vårdnadsfrågan och det är fakta, A kan möjligen få visitationsrätt med någon från sociala med men utöver så är det ingen skillnad från nu!
Citera
2026-03-17, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Håller med inga förändringar kommer ske i vårdnadsfrågan och det är fakta, A kan möjligen få visitationsrätt med någon från sociala med men utöver så är det ingen skillnad från nu!
Vad bra att du håller ordning på hur det kommer se ut framöver el vad beslutet blir för A och C. Och att det skulle vara uteslutet med umgängesrätt efter en person historia hur det har gått till vid träffen med C
Senast redigerad av Famlove 2026-03-17 kl. 16:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in