2026-03-15, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
Michelle har tiggt ihop pengar och betalt med olika swishnummer till hyran. Dessutom är det orimligt att få ett bostadsbidrag så pass högt som ensam person på ett hus som kostar 10000kr i kallhyra.

Går detta att styrka?
Bilderna på grisarna är bedårande, men är de stulna? Att köpa en kulting är inte dyrt m. Har hon/föreningen produktionsplarsnummer?

Många frågor…
Citera
2026-03-15, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
Michelle har tiggt ihop pengar och betalt med olika swishnummer till hyran. Dessutom är det orimligt att få ett bostadsbidrag så pass högt som ensam person på ett hus som kostar 10000kr i kallhyra.

Ja det har du rätt i. Jag tror inte socialen betalar hela hennes hyra men kanske hon får ut 10 tusen i månaden av dem så hon överlever och tigger resten från sina följare. Eftersom inte har någon taxerad inkomst har hon ju rätt att få pengar av socialen. Om hon däremot ägde sitt boende och inte hade rätt till ekonomiskt bistånd hade man kunnat fundera på hur hon försörjer sig själv. Det är betydligt fler än man tror som lever på soc, eller försäkringskassan.

Sen är väl M.B nån som snart kan anmäla sig till lyxfällan. Istället för att flytta djuren som en normal person hade gjort med hästtransport har hon tydligen använt sig av djurtransportör. Hon har väl inget körkort och ingen som kan köra åt henne så hon köper in alla tjänster. Nytt tiggeriinlägg idag på hennes fb. Hon verkar inte ha nån gräns för vad saker och ting får kosta.
Citera
2026-03-15, 15:05
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Jag gick in och kikade på Facebook och det liknar en sekt som uttrycker sig både hånfullt och spydigt mot de som har relevanta frågor eller visar tecken på att förtroendet börjar svikta....

Att posta olika fakturor och kalla det DEN STORA MARS-INSAMLINGEN i versaler är jäkligt fräckt och att vägra visa bilder på hur djuren bor för att de behöver skyddas blir både patetiskt och riktigt barnsligt.

Nä, jag hoppas innerligt att någon tröttnar rejält på denna parasit och anmäler henne till rätt myndighet, för detta luktar både bedrägeri och girighet.

Djurens Åsa Waldau!😁
Senast redigerad av SmalFetLagom 2026-03-15 kl. 15:19.
Citera
2026-03-15, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmalFetLagom
Jag gick in och kikade på Facebook och det liknar en sekt som uttrycker sig både hånfullt och spydigt mot de som har relevanta frågor eller visar tecken på att förtroendet börjar svikta....

Djurens Åsa Waldau!😁

Jag har också sett likheter med Åsa Waldau efter att jag hörde den där inspelningen där hon verkar lika fanatisk och hysterisk som Åsa och hon pratar likadant, med samma inlevelse. Åsa hade ju en massa sektmedlemmar som passade upp på henne och gav henne pengar så hon också skulle slippa jobba. Och de som skänker pengar verkar ju helt förtrollade av M.B och så var det med Åsa också, de tyckte hon var vacker.

Det verkar viktigt för M.B att inte berätta var hon bor. Har hon tänkt då att hon inte ska folkbokföra sig där? Eller ska hon skaffa skyddade personuppgifter? Jag trodde vem som helst fick komma hem till henne och volontärarbeta men det kanske är slut med det nu.
Citera
2026-03-15, 21:09
Medlem
Någon som vet var hon och djuren har flyttat nu? Skönt att slippa dom i byn men tänker på hur djuren har det framåt.

Missminner jag inte mig köptes huset av ägaren för ca 2 miljoner. Verkar gått ner sig rejält sedan dessa.
Citera
2026-03-16, 08:13
Medlem
Enligt uppgifter ska hon äga en lägenhet i Stockholm som hon hyr ut och får pengar via.
Citera
2026-03-16, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallyhoo
Hon blir inte långvarig där hon bor nu. Grannarna kommer aldrig att acceptera att ha djur utan ordentlig gödselhantering mm bredvid sig. Folk i det området har pengar och håller ordning på sina saker. De kommer inte tillåta någon typ av sanitär olägenhet bredvid sig och i området.

Var har hon flyttat hän någonstans.
Du verkar ha koll.
Kan inte hitta den infon någonstans.
Citera
2026-03-16, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joanna
Ja det har du rätt i. Jag tror inte socialen betalar hela hennes hyra men kanske hon får ut 10 tusen i månaden av dem så hon överlever och tigger resten från sina följare. Eftersom inte har någon taxerad inkomst har hon ju rätt att få pengar av socialen. Om hon däremot ägde sitt boende och inte hade rätt till ekonomiskt bistånd hade man kunnat fundera på hur hon försörjer sig själv. Det är betydligt fler än man tror som lever på soc, eller försäkringskassan.

Sen är väl M.B nån som snart kan anmäla sig till lyxfällan. Istället för att flytta djuren som en normal person hade gjort med hästtransport har hon tydligen använt sig av djurtransportör. Hon har väl inget körkort och ingen som kan köra åt henne så hon köper in alla tjänster. Nytt tiggeriinlägg idag på hennes fb. Hon verkar inte ha nån gräns för vad saker och ting får kosta.
Nej, helt sjuka summor. 8000 kr för veterinärvård av gris som dog. Kremering av gris, ja okej, men att beställa det och sen inte ha pengarna…?

Transport av grisar, 10 000 kr, transport av hästar 7000 kr.

Tutti 25 lax, som hon vill ha in av sina följare. Det känns mer och mer som en fraud.
Citera
2026-03-17, 01:10
Medlem
Michelle hyr in sig på i en fallfärdig kåk där det finns en loppmarknad ute på vischan inte så långt från Trelleborg. Hon har inget körkort eller bil, inga bidrag, ingen lön. Hon får andra att betala hennes privata kostnader genom att gråta sig till pengarna. Hennes nya hyresvärd är ett fruntimmer som kör lastbil. Undrar hur länge hon kommer stå ut med att ha Michelle på gården som inte betalar för sig.

Det verkar ju inte gå så bra heller med Michells insamlingar till djuren längre. Hennes följare verkar ha ruttnat på allt drama och stängt plånboken.

Och vem drabbas av det. Djuren!
Citera
2026-03-17, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Michelle hyr in sig på i en fallfärdig kåk där det finns en loppmarknad ute på vischan inte så långt från Trelleborg. Hon har inget körkort eller bil, inga bidrag, ingen lön. Hon får andra att betala hennes privata kostnader genom att gråta sig till pengarna. Hennes nya hyresvärd är ett fruntimmer som kör lastbil. Undrar hur länge hon kommer stå ut med att ha Michelle på gården som inte betalar för sig.

Det verkar ju inte gå så bra heller med Michells insamlingar till djuren längre. Hennes följare verkar ha ruttnat på allt drama och stängt plånboken.

Och vem drabbas av det. Djuren!

Ja hon kan ju inte leva på de få fanatiska anhängare som försvarar henne tills det blir löjeväckande. Det är väl mest sjukskrivna och arbetslösa som inte har något mer värdefullt att göra med sin tid. Kanske hon får en femtiolapp var av dessa. Det räcker ju knappt till en halvdan middag för en person på hyfsad restaurang.
Citera
2026-03-17, 13:11
Medlem
Varför ska alltid dom bästa "djurvännerna" vara så satans dubbelbottnade med egna privata hästar,hundar och katter? Bryr man sig om djurens bästa ska väl alla djur behandlas lika eller?
Ser även ut som denna individ knappast vill ha full insyn i sin egen verksamhet!?
Hur stora hagar har djuren?
Finns det vettiga stall med värme vid sjukdom osv..
Jaja hon verkar ju inte bo helt ute på vishan iaf så hoppas nån mer har koll på djuren.
Citera
2026-03-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumakoxi
Varför ska alltid dom bästa "djurvännerna" vara så satans dubbelbottnade med egna privata hästar,hundar och katter? Bryr man sig om djurens bästa ska väl alla djur behandlas lika eller?
Ser även ut som denna individ knappast vill ha full insyn i sin egen verksamhet!?
Hur stora hagar har djuren?
Finns det vettiga stall med värme vid sjukdom osv..
Jaja hon verkar ju inte bo helt ute på vishan iaf så hoppas nån mer har koll på djuren.
Vad jag har hört är det redan grannar som har reagerat och säkert anmält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in