Citat:
Ursprungligen postat av
SmalFetLagom
Jag fattar uppriktigt sagt inte varför människor i bygden som känner till hennes förehavanden inte anmäler henne.
Om det sedan bör eller skall anmälas till Skatteverket, Länsstyrelsen, Jordbruksverket eller kanske t o m Polisen har jag dock ingen aning om eftersom jag inte vet mer om henne, än jag läst och sett här på Flashback och Facebook de senaste veckorna.
Dock verkar hon ju inte vara en rekorderlig och hederlig dam.
Grisarna verkar inte märkta vilket är ett lag-krav och det är nästan skrattretande att se alla hennes uppdateringar/bilder och videos på Facebook, men hon har inte tid till någon redovisning...
Om hälften av det du beskriver stämmer borde ju någon tycka att det är dags att myndigheterna granskar henne ordentligt.
Även om det är en ideell förening och hon betalar sitt uppehälle genom detta, så är det straffbart då det under SRL räknas som svart inkomst...
Djur måste anmälas till Jordbruksverket, även insekter och reptiler i terrarium..
Grisar kan bli tatuerade i öronen då de har en förmåga att klia sig hårt mot hårt underlag, så öronmärkning ska undvikas då öron kan bli inflammerade...
Är bara att kolla i djuraffärer som säljer rökta grisöron till hundar så ser man tatueringar..
När det gäller detta fallet måste Jordbruksverket veta om dessa djur, då svinpest kan spridas av sådana här djur..
Brott mot lagen angående djurhållning alltså...
Nej, denna är inte seriös och dessutom gick jag in på facebook, där står det att hon är utbildad på Önnestad..
Önnestad är väl ett lantbruks gymnasium har jag för mig..
Vad tusan gör en vegan där att göra överhuvudtaget..
Snacka om fake information..