Resultat: Kommer Simona Mohamsson sitta kvar som partiledare för Liberalerna?
Ja
75,98%
155 röster
Nej
24,02%
49 röster
2026-03-16, 16:11
Medlem
Nej era olyckskorpar. Blir en stödröst från mig och hela släkten
2026-03-16, 16:13
Medlem
Nu säger ministrarna att de måste avgå om Simona röstas ned eftersom de ”sitter på hennes mandat”. Vad är det för slags ny logik? Aldrig hört nåt liknande när partiledare bytts ut.
2026-03-16, 16:14
Avslutad
Citat:
Anton Holmlund, Luf: Då vill ingen kampanja för L

Simona Mohamsson håller på att splittra Liberalerna. Det menar Anton Holmlund, ordförande för Liberala ungdomsförbundet. – Interndemokratiskt är det ett totalt haveri. Det är inte demokratiskt överhuvudtaget. Jag hoppas att det går att hitta en annan partiledare som har en bättre inställning och linje i den här frågan, och som har en större respekt för medlemmarnas vilja och av landsmötet fattade beslut.

Det är Simona Mohamsson och ingen annan som öppnat upp för att bli utmanad om ledarskapet, säger Anton Holmlund.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/anton-holmlund-luf-da-vill-ingen-kampanja-for-l/
2026-03-16, 16:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Nej era olyckskorpar. Blir en stödröst från mig och hela släkten

Vi har inte klanröstning i Sverige. Men stödröstarna till L kanske vill börja med det.
2026-03-16, 16:24
Medlem
Tuors avatar
Liberalerna har bara två extremt dåliga alternativ:

1. Tvinga bort Mohamsson. Då försvinner alla stödröster och man åker garanterat ur riksdagen.

2. Låta henne sitta kvar, men då försvinner istället majoriteten av alla politiker inom partiet. Då finns det ingenting kvar att rösta på.

Liberalerna är 100% körda.
2026-03-16, 16:34
Medlem
Från SVT
Liberalernas nya öppning för att släppa in SD i regering har väckt både positiva och negativa reaktioner internt.
Flera profiler har hotat att lämna partiet, men hittills har Liberalerna ökat sitt medlemsantal – med 73 personer – sedan beskedet i fredags.
”114 har aktivt lämnat partiet, samtidigt som 187 nya har gått med. Det innebär ett tydligt nettoinflöde av nya medlemmar”, skriver partiets presstjänst till SVT.
2026-03-16, 17:03
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Liberalerna har bara två extremt dåliga alternativ:

1. Tvinga bort Mohamsson. Då försvinner alla stödröster och man åker garanterat ur riksdagen.

2. Låta henne sitta kvar, men då försvinner istället majoriteten av alla politiker inom partiet. Då finns det ingenting kvar att rösta på.

Liberalerna är 100% körda.

De har ju varit körda sedan länge. Detta är deras enda chans att fortsätta i några år till och bygga om partiet.
2026-03-16, 17:09
Medlem
coonbandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Sen kanske Liberalerna kan skrota sin förbud mot allt-politik och bli ett liberalt parti. Driva frågor om generösare alkolagstiftning, legalisering av narkotika, utökade öppettider för nattklubbar, bla bla.
Varför ska liberaler ha ansvar för SKOLAN? Den bör ju snarare det mest konservativa partiet ta hand om.
Håller helt med! Liberalism sysslar dom inte med iallafall. Jag är liberalt inställd till mycket, men skulle aldrig rösta på folkp... ehm liberalerna.
2026-03-16, 17:19
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coonbandit
Håller helt med! Liberalism sysslar dom inte med iallafall. Jag är liberalt inställd till mycket, men skulle aldrig rösta på folkp... ehm liberalerna.

"Liberalerna/Folkpartiet" har aldrig varit ett liberalt parti med Europeiska mått mätt. Vi har aldrig haft ett liberalt parti med Europeiska mått mätt. Svenska kärringar och Svensson Svensson hade aldrig tolererat att andra kan köpa starköl på ICA, röka cannabis istället för att supa ner sig den 25e eller gå på bordell om man inte knullat på ett tag.

Vi är ett kärringland i alla avseenden! Det enda vi är riktigt bra på är hög invandring från Somalia.
2026-03-16, 17:23
Medlem
På dom bilder jag sett med Mohamesson och herr Åkesson tillsammans tycker jag att Herr Åkesson i det närmaste sett otroligt besvärad ut.

Att det ser och har sett besvärligt ut ett bra tag för Liberalerna är ingen nyhet.
Jag tror inte ens Åkesson kan rädda dem
2026-03-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
Ja, det är Stockholm jag svarar om, naturligtvis.

Stort motstånd, sägs det inför kvällens möte.
Det var ledande liberaler i Stockholm dom låg bakom Nyamko Sabunis avhopp.

https://www.tv4.se/artikel/pxrqZEzesYBguzW7v53Tj/ledande-liberaler-i-stockholm-bakom-sabunis-avhopp

Nu vill de avsätta Simona. Men plocka fram en egen kandidat det klarar dom fega stockholmarna inte av. Genomruttet och ryggradslöst av dom!

Man vill kräkas.

Heder åt Simona som tar ett modigt, tufft och helt nödvändigt beslut även om det eventuellt inte följer regelboken till 100,0%. Alternativet vore dock att helt säkert åka ur riksdan. Vilket L tyvärr nog gör i alla fall.
Senast redigerad av lont 2026-03-16 kl. 17:41.
2026-03-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Det var ledande liberaler i Stockholm dom låg bakom Nyamko Sabunis avhopp.

https://www.tv4.se/artikel/pxrqZEzesYBguzW7v53Tj/ledande-liberaler-i-stockholm-bakom-sabunis-avhopp

Nu vill de avsätta Simona. Men plocka fram en egen kandidat det klarar dom fegisarna inte av. Genomruttet och ryggradslöst av dom! Man vill kräkas.

Sverigedemokraterna växer för varje år och då hade det varit bättre och och gått över till andra sidan.. där hatar alla SD

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in