2026-03-15, 18:38
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Fast alla har inte gått i skolan av olika anledningar. Och det krävs överklass kontakter för att få bukt med sådana här problem.

Tror du överklassen skulle tillåta socialtjänsten göra detta, tex mammorna som dricker vin på Stureplan och kommer hem är och lite fulla och sedan får en orosanmälan ?

Det är underklassen som inte kan försvara sig, eller förstå sina rättigheter.

Så föräldrar som får sina barn omhändertagna är för outbildade och korkade för att ta vara på sina rättigheter, men vi har fri tillgång till utbildning, vart ligger lösningen anser du?
Citera
2026-03-15, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är faktiskt fullständigt omöjligt att ”missförstå” det jag skrev på det sättet. Helt omöjligt. Antingen är du ett troll eller så är det något fel på dig. Jag upprepar det jag skrev:

LVU-kampanjen har skadat Sverigebilden utomlands. Bilden av Den Humanitära Stormakten är i fara. Det är vad som får regeringen att agera. Jag kan lova att regeringen skiter fullständigt i ”arbetsbelastning”.
Det du fetnarkerat är inte nytt aktörer som sitter utomlands och sprider sjuka saker , nu har de hittat på nytt där se påstår att barn som omhändertas skickats till Epsteins ö ..de har inte ens koll på att Sverige knappast är land där barn kan försvinna utan att det märks och inte det land man skulle välja för att traffickera barn när man kan välja länder utan riktig folkbokföring och överskott på barn som är oönskade och driver omkring från låg ålder
Citera
2026-03-15, 19:32
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det du fetnarkerat är inte nytt aktörer som sitter utomlands och sprider sjuka saker , nu har de hittat på nytt där se påstår att barn som omhändertas skickats till Epsteins ö ..de har inte ens koll på att Sverige knappast är land där barn kan försvinna utan att det märks och inte det land man skulle välja för att traffickera barn när man kan välja länder utan riktig folkbokföring och överskott på barn som är oönskade och driver omkring från låg ålder
God dag yxskaft igen. Jag säger att regeringen agerar för att skydda Sverigebilden. Ditt inlägg har ingenting med det att göra.
Citera
2026-03-15, 20:01
Medlem
Citat:
God dag yxskaft igen. Jag säger att regeringen agerar för att skydda Sverigebilden. Ditt inlägg har ingenting med det att göra.
Ja och det är pga dessa knepigheter som sprids på arabiska det gäller , övriga agerande beror bla på unga som skjuter mm eftersom de tydligen inte lyssnat på varningar från tex polis, nu kommer det varningar om att kriminella söker upp unga med funktionshinder något ingen skulle kunnat tänkt sig förut
Citera
2026-03-15, 20:46
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ja och det är pga dessa knepigheter som sprids på arabiska det gäller , övriga agerande beror bla på unga som skjuter mm eftersom de tydligen inte lyssnat på varningar från tex polis, nu kommer det varningar om att kriminella söker upp unga med funktionshinder något ingen skulle kunnat tänkt sig förut
Men det är inte vad vi pratade om. Du påstod att LVU-kampanjen inte gett någon effekt. Jag förklarade att den haft stor effekt och skakat om hela statsapparaten och fått regeringen att agera. Utan LVU-kampanjen hade allt rullat på som alla andra år med bristande rättssäkerhet. Nu lovar regeringen att rättssäkerheten ska bli bättre. Stor framgång för LVU-kampanjen, kan man tycka.
Citera
2026-03-15, 21:42
Medlem
Citat:
Men det är inte vad vi pratade om. Du påstod att LVU-kampanjen inte gett någon effekt. Jag förklarade att den haft stor effekt och skakat om hela statsapparaten och fått regeringen att agera. Utan LVU-kampanjen hade allt rullat på som alla andra år med bristande rättssäkerhet. Nu lovar regeringen att rättssäkerheten ska bli bättre. Stor framgång för LVU-kampanjen, kan man tycka.
Du tänker fängelse från 13 år och insatser i tidigt skedde när unga visar tecken på att kanske hamna i problem på eget beteende kommer att minska LVU och SoL
Citera
2026-03-16, 00:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du tänker fängelse från 13 år och insatser i tidigt skedde när unga visar tecken på att kanske hamna i problem på eget beteende kommer att minska LVU och SoL
Jag vet att du inte kommer att förstå det här men det kan inte hjälpas eftersom det är svaret. Det nya kravet på vetenskap och beprövad erfarenhet i SoL räcker väldigt långt. Resten är detaljer vad gäller verksamheternas implementering av lagkravet.
Citera
2026-03-16, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungTiger
Interpol hade tydligen blivit väldigt intresserade och startat en utredning mot sverige, snubben är en rättshaverist av rang som får FU att se ut som en riktig sandlådenivå.
Han jobbar dygnet runt med detta och tror att han har en mängd ärenden hos federala polis ,Interpol , FN osv för att de tagit emot 100 + dokument
Citera
2026-03-16, 09:59
Medlem
Citat:
Han jobbar dygnet runt med detta och tror att han har en mängd ärenden hos federala polis ,Interpol , FN osv för att de tagit emot 100 + dokument

Inte att missa på studerar han på 500% studietakt också, om.inte den här ubermänniskan klarar av att ta mer soc så tvivlar jag att FU sekten har en chans.
Citera
2026-03-16, 10:14
Medlem
Citat:

Eftersom lvu kampanjen anses och har namn getts som desinformation kan du vara säker på att de flesta är kartlagda av polis och myndigheter, eftersom de anses som ett hot mot rikes säkerhet.

Det är antagligen denna bemärkelse som gjort att man lagligt får kartlägga alla dessa människor som kritiserar socialtjänsten.
Citera
2026-03-16, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Eftersom lvu kampanjen anses och har namn getts som desinformation kan du vara säker på att de flesta är kartlagda av polis och myndigheter, eftersom de anses som ett hot mot rikes säkerhet.

Det är antagligen denna bemärkelse som gjort att man lagligt får kartlägga alla dessa människor som kritiserar socialtjänsten.
I fantasin tror en del att de är utsatta för för kartläggning och övervakning från säkerhetstjänster för att de grävt fram statshemligheter som de lägger ut på sina sociala media , dessa statshemligheter är youtube - klipp eller videos från tiktok som i sin tur är gjorda med Ai
Citera
2026-03-16, 11:19
Medlem
Nariiouhs avatar
Sektledaren får förklarat av en jurist att hon inte kan förvänta sig att dom hon söker alltid ska finnas tillgängliga att prata i telefon.

Sektledaren vet såklart bättre och menar på att exvis en generaldirektör visst ska ta alla samtal varpå juristen säger att skulle myndighetspersoner alltid vara tillgängliga på telefon hade dom inte fått något annat gjort. Utan det är genom tidsbokning man kan ta allmänna frågor. Något sektledaren inte alls kan förstå, juristen fortsätter med att det inte är ett lagkrav.

Toppexempel på hur LVU-sekten spenderar hela sina dagar på att störa myndigheter med uppenbart tillgänglig information på internet. För att istället vrida detta samtal till en konspiration om att myndigheter försöker fly undan ansvar och hennes avslöjanden om socialtjänsten genom att ignorera henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in