Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpkorven
Semestern börjar och vi är tre stycken som behöver planera semestern så att det finns någon på plats under vissa veckor. Jag har småbarn och förskolan är stängd under dessa 4 veckor som jag önskar ledigt. De andra vill också ha ledigt under dessa fyra veckor. De är äldre och har vuxna barn. Jag kan tycka att de fanimej får offra sig lite för mig som har småbarn. Jag vill gärna vara med dem under semestern.
Jag brukar offra mig för de andra, men de ska fan inte offra sig tillbaka någon gång. De hittar alltid på massa ursäkter för att få igenom semesterveckorna de vill ha. Vad ska jag göra?
På större arbetsplatser brukar det vara perioder, man får den period man inte hade i fjol. Kan i vissa fall byta mellan varandra. De allra flesta vill ha industrisemestern dvs. Juli då alla andra inklusive sambon/frun är lediga så det brukar vara ett krig på strupen varje år. Samma problem år efter år..
Nej, jag skulle inte "offra mig" för någon som har småbarn. Blir ungefär vartannat år man får som man vill. Ingen offrade sig för mig när jag hade småbarn och du kommer inte offra dig för någon annan heller när dina barn vuxit upp.