Resultat: Kommer Simona Mohamsson sitta kvar som partiledare för Liberalerna?
Ja
75,98%
155 röster
Nej
24,02%
49 röster
2026-03-16, 00:10
Medlem
Det är dåliga nyheter för högern egentligen detta. Säg att 0,5 % stödröstar L nu. De åker ur ändå men andra högerpartier förlorar röster
2026-03-16, 00:12
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Allmänt typiskt svensk politik att allt som sker i ett miniparti som kommer åka ur riksdagen blir till en riksnyhet. Det är inte befogat, vad de tycker spelar ingen roll, man får inte bestämma allt om man samlar 2 % av rösterna. Skulle media vara opartiska ska de ge lika mycket nyhetsbevakning till andra småpartier som ligger runt 1-2 % och gärna vill ha lite extra publicitet så de kommer in i riksdagen.

Det är väl inte osannolikt att det kommer ingås en valallians mellan L och M för att rädda några procentenheter. Det här skulle kunna bädda för det, om det nu går igenom.
2026-03-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Det är dåliga nyheter för högern egentligen detta. Säg att 0,5 % stödröstar L nu. De åker ur ändå men andra högerpartier förlorar röster
I senaste väljarbarometern var 14% osäkra, dvs valde inget parti i undersökningen. Där kan finnas tidigare och nya L-väljare som inte gillat partiets hållningen i SD-frågan.
2026-03-16, 00:14
Medlem
Kollade på Agenda. Vilket mongo Mohamsson är, exakt samma svar vilken fråga hon än fick. "Jag tar ansvar och förhandlar fram liberal politik" Pinsamt.
2026-03-16, 00:48
Avstängd
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Du kan lita på att du blir våldtagen på alla tänkbara sätt och förnedrad om du röstar fram S
Nja, det beror på om du hatar invandrare, hbtq, kvinnor och vänsterfolk, alltså öppensinnade folk som inte är rädda för förändring. Hatar du inte det så blir vänstern inte så dåligt överhuvudtaget, eller hatar du SDs invandringspolitik? Typ likadana som S numera. Du får lika mycket invandrare med SDregering, bara sämre välfärd med borgarna är ju resultatet på pappret som vi kan se.

För en del människor är det tvärtom, att man röstar emot sina egna intressen när man röstar höger. Folk som är höginkomsttagare kanske gynnas av högerpolitik ekonomiskt.

Högerpolitisk populism har bitit oss alla i arslet. Deras mutade agenter och fanboys will be to differ alternativt grovt naiva människor som inte kan göra någon research. Men många folk som röstade höger har vaknat och insett att man blivit vilseledd, att högern har inte svaret på våra problem som man själv insinuerar, mycket är prat och illusioner om saker som inte vare sig är realistiska eller kommer att gå att genomföra överhuvudtaget om du tänker efter eller läser grundlagstiftning.

Var höger när jag vart yngre. Men deras politik hjälpte mig eller landet sällan i någon större utsträckning (och ändrade inte mycket från när vänstern styrde, som faktiskt skapade mycket välfärd), enbart en viss folkgrupp det gynnade, på bekostnad av alla andra - så det man dömer vänstern för (som försöker göra det rätta, skapa jämställdhet och hjälpa utsatta grupper så det blir någon ordning och reda bland folk som inte kan t.ex. hjälpa sig själv, inte har fysisk eller psykisk förmåga till att försörja sig själv) är egentligen det högern själv gör i vissa fall, klassisk projicering.

Vänstern har sina svaga punkter, men är väldigt starkt på andra. Högern har också sina nackdelar och är inte alls som högersvansen här försöker antyda, flashback som är väldigt högervinklat och mest troligen har en del användare med politiska kopplingar som låtsas vara vanliga människor, har egna intressen i detta och är således inte oberoende som jag som privatperson är. Ta allt du läser på nätet med en stor nypa salt, i synnerhet när det gäller politik. Du vet inte om det är en mutad agent som får betalt för att posta propaganda för att boosta opinionen för sitt egna parti. Eller någon som ljuger/trollar då man vill att ens favoritparti ska vinna.

Liberalerna är inte så liberala tänker en del, är ju ett förbudsparti likt en del andra högerpartier. Partiet behöver ändra sin politik tänker jag.

Jag vill enbart Sveriges bästa, för så många invånare som möjligt och även folk som inte är kritvita ultrastraighta medelålders män som dyrkar alt right konspirationsteorier/måste vara toxiska/omogna och behöva vara nedlåtande mot svarta eller transgenders t.ex. Vita medelålders straighta män är också viktiga, men jämställdhet ska råda i Sverige, och så är det i sunda välfungerande, utvecklade samhällen.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-03-16 kl. 00:56.
2026-03-16, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Ja och säkert varför de är inne på fjärde Partiordföranden på 2år. Snacka som splittrat parti
Nu förväxlar du L med pedofilpartiet CenterIslamisterna. Det är C som är inne på fjärde partiledaren på 2 år.
2026-03-16, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Nja, det beror på om du hatar invandrare, hbtq, kvinnor och vänsterfolk, alltså öppensinnade folk som inte är rädda för förändring. Hatar du inte det så blir vänstern inte så dåligt överhuvudtaget, eller hatar du SDs invandringspolitik? Typ likadana som S numera. Du får lika mycket invandrare med SDregering, bara sämre välfärd med borgarna är ju resultatet på pappret som vi kan se.

För en del människor är det tvärtom, att man röstar emot sina egna intressen när man röstar höger. Folk som är höginkomsttagare kanske gynnas av högerpolitik ekonomiskt.

Högerpolitisk populism har bitit oss alla i arslet. Deras mutade agenter och fanboys will be to differ alternativt grovt naiva människor som inte kan göra någon research. Men många folk som röstade höger har vaknat och insett att man blivit vilseledd, att högern har inte svaret på våra problem som man själv insinuerar, mycket är prat och illusioner om saker som inte vare sig är realistiska eller kommer att gå att genomföra överhuvudtaget om du tänker efter eller läser grundlagstiftning.

Var höger när jag vart yngre. Men deras politik hjälpte mig eller landet sällan i någon större utsträckning (och ändrade inte mycket från när vänstern styrde, som faktiskt skapade mycket välfärd), enbart en viss folkgrupp det gynnade, på bekostnad av alla andra - så det man dömer vänstern för (som försöker göra det rätta, skapa jämställdhet och hjälpa utsatta grupper så det blir någon ordning och reda bland folk som inte kan t.ex. hjälpa sig själv, inte har fysisk eller psykisk förmåga till att försörja sig själv) är egentligen det högern själv gör i vissa fall, klassisk projicering.

Vänstern har sina svaga punkter, men är väldigt starkt på andra. Högern har också sina nackdelar och är inte alls som högersvansen här försöker antyda, flashback som är väldigt högervinklat och mest troligen har en del användare med politiska kopplingar som låtsas vara vanliga människor, har egna intressen i detta och är således inte oberoende som jag som privatperson är. Ta allt du läser på nätet med en stor nypa salt, i synnerhet när det gäller politik. Du vet inte om det är en mutad agent som får betalt för att posta propaganda för att boosta opinionen för sitt egna parti. Eller någon som ljuger/trollar då man vill att ens favoritparti ska vinna.

Liberalerna är inte så liberala tänker en del, är ju ett förbudsparti likt en del andra högerpartier. Partiet behöver ändra sin politik tänker jag.

Jag vill enbart Sveriges bästa, för så många invånare som möjligt och även folk som inte är kritvita ultrastraighta medelålders män som dyrkar alt right konspirationsteorier/måste vara toxiska/omogna och behöva vara nedlåtande mot svarta eller transgenders t.ex. Vita medelålders straighta män är också viktiga, men jämställdhet ska råda i Sverige, och så är det i sunda välfungerande, utvecklade samhällen.

Vilka är de största rasisterna? Jo invandrare, i synnerhet muslimers hat mot judar.
Vilka är emot transpersoner? Jo invandrare, i synnerhet muslimer om du någon gång läst koranen.

Ditt inlägg är något av det sjukaste jag läst men tydligen är ditt hat mot vita män så djupt att du inte förstår vad du skriver.

Du skriver om jämställdhet. Var i samhället är det inte jämställt? I muslimska hem är det inte jämställt, det vet vi. Men i övrigt?

Själv var jag vänster som barn men jag växte upp. Som medelinkomsttagare har jag fått det otroligt mycket bättre med nuvarande regering men jag förstår att din empati går till arbetsskygga och bidragstagare. Låt mig fråga dig, hur mycket invandring tål Sverige? Fri invandring eller finns det ett stopp även för en så god människa som dig?

Slutligen; du skriver att invandrare är öppensinniga samt öppna för förändring…va?! Menar du då förändring som i islamisering av Sverige eller vilken typ av förändring avser du?
Senast redigerad av Henriksen82 2026-03-16 kl. 01:32.
2026-03-16, 01:53
Medlem
Häftigt att en ung kvinna med invandrarbakgrund står upp mot syltryggarna i Liberalerna och gör allt för att rädda kvar högern i regering tillsammans med Sverigedemokraterna.

Det måste krävas ett otroligt mod och en enorm viljekraft för att ens överväga att ta en sån här strid.
2026-03-16, 02:09
Medlem
Du kanske skulle läsa på om hennes 2 cancerdiagnoser, om 5-års överlevnad, och riskerna för henne med detta jobb.

Tyvärr..., hon är en utmärkt person..

Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
Det borde vara lockande. Nej till SD och samarbeta med S istället.

Hon kan få den riktningen hon vill ha direkt. Bättre läge för henne och hennes inriktning än någonsin!!
2026-03-16, 02:14
Medlem
Socialliberaler i Sth kan mkt väl stanna kvar..., vi uppmanar i så fall våra väljare i region och kommun att rösta på S eller C i Riksdagsvalet.

Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Bra att alla motståndare försvinner ihop med Jan Jönsson. Inte en dag för tidigt. Jag tror att L kommer få många nya väljare som tröttnat på både sossarna och C. Nu kan inte L ändra sig en gång till så det är nu eller aldrig. Polletten har runnit ner hos partiledaren och hon inser till sist att utan SD med i regeringen blir det ingen sådan. Man behöver inte ha så högt IQ för att insett att så skulle bli fallet. Pedofilpartiet kommer i alla fall få några fler medlemmar antagligen och där passar Jönsson i mycket väl.
2026-03-16, 02:15
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Kollade på Agenda. Vilket mongo Mohamsson är, exakt samma svar vilken fråga hon än fick. "Jag tar ansvar och förhandlar fram liberal politik" Pinsamt.

Hon förstod också att "Det kan ta tid att landa bla bla bla bla ...".
Jag tappade räkningen på hur många gånger hon förstod det.

Landningen hon kommer att känna av är väl den efter hennes eget fall,
men jag tvivlar på att den kommer att ta så lång tid.
Och jag antar att hon redan har sett över sin fallskärm ordentligt.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2026-03-16 kl. 02:21.
2026-03-16, 06:36
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Har röstat på SD i fyra val nu. Men detta året blir det sossarna. Värre kappvändare än Tidö-partierna får man leta efter.
"Mitt Europa bygger inga murar". Fick en hejdlös invandring. Nu. "Alltid varit för en stram invandringspolitik"

" Men inte med kärnkraft, den är för dyr" Lade ned fullt fungerande kärnkraftverk. Nu. "Vi behöver bygga ut kärnkraften"

Kappvändare var alltså anledningen. Hmm

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Röstar man på Liberalerna så är man antagligen inte påläst eller hjärnskadad. Min röst går till det enda partiet som man kan lita på. Sossarna!
Du behöver avprogrammeras likt en sektmedlem.
Fortsätt rösta på ljugarpartiet S, som du gjort de senaste 12 valen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in