Resultat: Kommer Simona Mohamsson sitta kvar som partiledare för Liberalerna?
Ja
75,98%
155 röster
Nej
24,02%
49 röster
2026-03-15, 22:17
Medlem
Madagascars avatar
Är det unikt att ett riksdagsparti visar sin splittring i samma direktsända tv-program? (som Liberalerna gjorde nyss i Agenda?)
2026-03-15, 22:17
Medlem
Röstar man på Liberalerna så är man antagligen inte påläst eller hjärnskadad. Min röst går till det enda partiet som man kan lita på. Sossarna!
2026-03-15, 22:19
Medlem
Det jag tycker är mest förvånande i denna soppa är själva sättet som Mohamsson och partistyrelsen agerar på.

I slutet av november hade de sin paristämma och där tog de ett beslut om fortsätta med Tidö samarbetet men inte släppa in SD i regeringen.

Nu så går L partistyrelsen emot sitt högst beslutande organ.
2026-03-15, 22:24
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Den där transan i Stockholm kanske?

Med Jönsson vid rodret så får L 0.1 % i höstens val så det vore kanske lämpligt 👍
2026-03-15, 22:26
Medlem
Såg Simona lite i Agenda. Lite off topic men om man sänker ner det till grabbnivå... Ingen politik alltså, men nog fan är hon rätt het med lite porrig aura?

On topic, jag tror L är rökta, det går inte att rädda längre
2026-03-15, 22:32
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Wow. Kvällens Agenda var det värsta jag har sett på temat ”Sammanbrott inför öppen ridå.”
Även om Simona lyckas baxa igenom sin linje på Landsmötet så kommer många liberala kandidater och valarbetare hoppa av. I den bästa av världar klarar ändå L riksdagsspärren och Tidöblocket får majoritet, i annat fall hoppas jag de åker ur riksdagen.
2026-03-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrShoot
Lita inte på nyhetsrapporteringen från SVT. Dom har gett en jätteskev bild av det hela. Enligt en färsk Novusmätning från TV4 vill en majoritet det Mohamsson vill. Det är bara en högljudd minoritet som får synas i TV.

Se här https://www.tv4.se/artikel/5t75MZpu3ppbXxwqXE6ngh/majoritet-av-l-vaeljarna-stoedjer-sd-i-en-regering
Och anledningen till att de får synas i TV är att journalisterna är vänster och hatar Ls omsvängning.
2026-03-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Det jag tycker är mest förvånande i denna soppa är själva sättet som Mohamsson och partistyrelsen agerar på.

I slutet av november hade de sin paristämma och där tog de ett beslut om fortsätta med Tidö samarbetet men inte släppa in SD i regeringen.

Nu så går L partistyrelsen emot sitt högst beslutande organ.
Med ett halvår kvar till valet och opinionssiffror på 1,5% finns inte tid för en vanlig process.
2026-03-15, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorduriskOfficer
Wow. Kvällens Agenda var det värsta jag har sett på temat ”Sammanbrott inför öppen ridå.”
Även om Simona lyckas baxa igenom sin linje på Landsmötet så kommer många liberala kandidater och valarbetare hoppa av. I den bästa av världar klarar ändå L riksdagsspärren och Tidöblocket får majoritet, i annat fall hoppas jag de åker ur riksdagen.
Fast de som är kvar är då sammansvetsade och eniga. Och det är mycket värt i detta splittrade parti. Och lyfter partiet i opinionen pga detta så lockar det nya medlemmar och i sinom tid företrädare.
2026-03-15, 22:42
Medlem
Extra landsmöte på söndag. Blir spännande. Jag tar fram popcorn.

Jag kan förstå kritikerna, då proceduren varit odemokratisk. Och jättekonstigt att slå fast något i oktober, och plötsligt ändra nu i mars.

Men å andra sidan, har ju Tidö-grejen ändå varit "halva inne". Så inget jättehopp egentligen.

L greppar efter halmstrån för att rädda sig från att åka ur.
Får se hur detta utvecklas.

Kommer bli mycket popcorn!
2026-03-15, 22:44
Medlem
Tycker Simona var lite väl mediesöndertränad i Agenda. Hon kunde ha svarat lite mer spontant. Nu rabblade hon ansvar för Sverige som en papegoja. Lite synd. Hon hade kunnat svara rakare på frågorna, då hade hon uppfattats som modigare och mer genuin. Nu gömde hon sig lite grann. När man gör ett sånt här ”bold move” måste man ha modet att också äga situationen efteråt.
2026-03-15, 22:44
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80talaren
Haha, det tror jag inte en sekund på att nästan 1/4 av SD skulle plötsligt rösta på dessa fisförnäma globalister och mångkulturalister, INTE EN CHANS.
Önsketänkande från ljugmedia som så ofta tidigare.
L åker ut ur riksdan med buller o bång och jag o många andra SDare kommer fira 🥳😁
Men vad har du då att skåla för? SD kommer ju då med stor sannolikhet hamna i opposition eftersom de röd/gröna vinner

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in