Citat:
Ursprungligen postat av
grobiankungen
Du kan lita på att du blir våldtagen på alla tänkbara sätt och förnedrad om du röstar fram S
Nja, det beror på om du hatar invandrare, hbtq, kvinnor och vänsterfolk, alltså öppensinnade folk som inte är rädda för förändring. Hatar du inte det så blir vänstern inte så dåligt överhuvudtaget, eller hatar du SDs invandringspolitik? Typ likadana som S numera. Du får lika mycket invandrare med SDregering, bara sämre välfärd med borgarna är ju resultatet på pappret som vi kan se.
För en del människor är det tvärtom, att man röstar emot sina egna intressen när man röstar höger. Folk som är höginkomsttagare kanske gynnas av högerpolitik ekonomiskt.
Högerpolitisk populism har bitit oss alla i arslet. Deras mutade agenter och fanboys will be to differ alternativt grovt naiva människor som inte kan göra någon research. Men många folk som röstade höger har vaknat och insett att man blivit vilseledd, att högern har inte svaret på våra problem som man själv insinuerar, mycket är prat och illusioner om saker som inte vare sig är realistiska eller kommer att gå att genomföra överhuvudtaget om du tänker efter eller läser grundlagstiftning.
Var höger när jag vart yngre. Men deras politik hjälpte mig eller landet sällan i någon större utsträckning (och ändrade inte mycket från när vänstern styrde, som faktiskt skapade mycket välfärd), enbart en viss folkgrupp det gynnade, på bekostnad av alla andra - så det man dömer vänstern för (som försöker göra det rätta, skapa jämställdhet och hjälpa utsatta grupper så det blir någon ordning och reda bland folk som inte kan t.ex. hjälpa sig själv, inte har fysisk eller psykisk förmåga till att försörja sig själv) är egentligen det högern själv gör i vissa fall, klassisk projicering.
Vänstern har sina svaga punkter, men är väldigt starkt på andra. Högern har också sina nackdelar och är inte alls som högersvansen här försöker antyda, flashback som är väldigt högervinklat och mest troligen har en del användare med politiska kopplingar som låtsas vara vanliga människor, har egna intressen i detta och är således inte oberoende som jag som privatperson är. Ta allt du läser på nätet med en stor nypa salt, i synnerhet när det gäller politik. Du vet inte om det är en mutad agent som får betalt för att posta propaganda för att boosta opinionen för sitt egna parti. Eller någon som ljuger/trollar då man vill att ens favoritparti ska vinna.
Liberalerna är inte så liberala tänker en del, är ju ett förbudsparti likt en del andra högerpartier. Partiet behöver ändra sin politik tänker jag.
Jag vill enbart Sveriges bästa, för så många invånare som möjligt och även folk som inte är kritvita ultrastraighta medelålders män som dyrkar alt right konspirationsteorier/måste vara toxiska/omogna och behöva vara nedlåtande mot svarta eller transgenders t.ex. Vita medelålders straighta män är också viktiga, men jämställdhet ska råda i Sverige, och så är det i sunda välfungerande, utvecklade samhällen.