Resultat: Kommer Simona Mohamsson sitta kvar som partiledare för Liberalerna?
Ja
75,98%
155 röster
Nej
24,02%
49 röster
2026-03-15, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Har röstat på SD i fyra val nu. Men detta året blir det sossarna. Värre kappvändare än Tidö-partierna får man leta efter.
Då får du C, MP och V på köpet. Grattis!
2026-03-15, 21:42
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Har röstat på SD i fyra val nu. Men detta året blir det sossarna. Värre kappvändare än Tidö-partierna får man leta efter.
Som tur är kommer din sosseröst vara ganska betydelselös. Lycka till och hoppas då för din skull att sozzarna vinner ihop med MP, VPK och Pedofilpartiet!
2026-03-15, 21:43
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dixido
Sverigedemokrat här. Kommer stödrösta på L. Mest ”bang for the buck” om man inte vill se vänsterregering.

Varför vill man slänga bort en röst på ett meningslöst litet skitparti bara för att det har ingått ett avtal/samarbete med ett parti som nämnda parti hatar med passion?

Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
22% av SD-röstare kan tänkas stödrösta på L, enligt TV4.

Med andra ord så kommer SD få 22% mindre röster. Och sossarna vinner skiten i höst och helvetet fortsätter.
Varför litar ni på politiker, varför röstar ni inte på något som ger något??

Citat:

WOW snacka om att slänga bort sin röst, sen får du vänta 4 år för att rösta rätt igen. Du lägger en röst på den största lögnaren OCH kappvändaren i riksdagen, MAGDA. Gratulerar.
Senast redigerad av BlackBooks 2026-03-15 kl. 21:47.
2026-03-15, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Då får du C, MP och V på köpet. Grattis!

Ja det hoppas jag! Tack så mycket.
2026-03-15, 21:44
Medlem
Liberalerna kommer åka ur riksdagen och förhoppningsvis Centern också.
2026-03-15, 21:46
Medlem
Jag tror L:s enda lilla chans att få tilräckligt med röster för att klara riksdagsgränsen är just att de välkomnar SD in i en ev. högerregering så de kan få ev. stödröster. Men många i L verkar inte fatta det utan det ska protesteras, hoppas av, kuppa bort Mohamsson, ev. bilda nytt parti etc etc. Vilken idioti!
Hålller de fast vid sin nej till SD linje går de i graven. Ibland måste man ta en för laget för att överleva. Bara rycka bort muslim-plåstret! Visst det gör ont ett tag men sen inser de att Jimmie är en rätt klok och go gubbe.
2026-03-15, 21:50
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Jag tror L:s enda lilla chans att få tilräckligt med röster för att klara riksdagsgränsen är just att de välkomnar SD in i en ev. högerregering så de kan få ev. stödröster. Men många i L verkar inte fatta det utan det ska protesteras, hoppas av, kuppa bort Mohamsson, ev. bilda nytt parti etc etc. Vilken idioti!
Hålller de fast vid sin nej till SD linje går de i graven. Ibland måste man ta en för laget för att överleva. Bara rycka bort muslim-plåstret! Visst det gör ont ett tag men sen inser de att Jimmie är en rätt klok och go gubbe.
Precis. Exakt så är det. Vissa fattar inte att L behövs för att få majoritet. Inte för att man tycker dom är bra. Därav stödrösterna vilka är nödvändiga.
2026-03-15, 21:52
Medlem
tutankhumans avatar
Har du fått för lite stock? Det är för mig uppenbart att om man avviker så mycket från det socialt acceptabla att man förespråkar nekrofili, så föreligger en risk för radikalisering när man nu på sätt och vis blir utstötta som oönskade. Det uppstår en sektmentalitet och känslan av att ignoreras av samhället leder till aggressioner som i värsta fall kan tar sig våldsamma uttryck.

Det har man sett hos andra extremister tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Vilken ärkespya du är, "it amuses me". Ska man skämta och bajsa över hela det politiska forumet? Jag tycker det är bättre om man kommer med kvalitativa gissningar istället för smörja.

Politik handlar inte om humor, att du tycker allt är ett skämt är det en sak, men varför skriver du då i seriösa trådar? Är det inte bättre att dra åt helvete?
2026-03-15, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
22% av SD-röstare kan tänkas stödrösta på L, enligt TV4.
Haha, det tror jag inte en sekund på att nästan 1/4 av SD skulle plötsligt rösta på dessa fisförnäma globalister och mångkulturalister, INTE EN CHANS.
Önsketänkande från ljugmedia som så ofta tidigare.
L åker ut ur riksdan med buller o bång och jag o många andra SDare kommer fira 🥳😁
2026-03-15, 21:59
Medlem
Skulle inte förvåna mig så mycket om L hittar en ny MENA-svensk till partiledare om det blir byte för så korkade är dom
2026-03-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ju mer jag satt mig så inser man ju att det kan mycket väl bli uppror och cup. Mohamsson har visserligen fått en majoritet av partistyrelsen med sig men det verkar inte alls vara förankrat ute i partiet. Så det är långt ifrån säkert att detta blir av och att SM får lämna redan nästan helg. Antingen det eller så blir det ett massavhopp från partiets olika företrädare. Spännande minst sagt.
Lita inte på nyhetsrapporteringen från SVT. Dom har gett en jätteskev bild av det hela. Enligt en färsk Novusmätning från TV4 vill en majoritet det Mohamsson vill. Det är bara en högljudd minoritet som får synas i TV.

Se här https://www.tv4.se/artikel/5t75MZpu3ppbXxwqXE6ngh/majoritet-av-l-vaeljarna-stoedjer-sd-i-en-regering
2026-03-15, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Precis. Exakt så är det. Vissa fattar inte att L behövs för att få majoritet. Inte för att man tycker dom är bra. Därav stödrösterna vilka är nödvändiga.
Det bästa som kan hända är att de åker ur. Därav är en röst på L det sämsta man kan göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in