2026-03-15, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Enligt FN utsätts 700+ miljoner kvinnor för sexuellt våld minst en gång under deras livstid. Sexuella trakasserier ej inräknade. Flera tiotals miljoner flickor och kvinnor lever som sexslavar. Mörkertalet är alltid stort. Osv.

Jag tror många fler män än vi vill erkänna för oss själva njuter av att ha full kontroll över kvinnor/offret i sexuella sammanhang. Förnedringsporren, riktigt grov sådan, av väldigt unga tjejer har absolut exploderat på nätet.

Osv osv osv. Men sålänge det mest är kvinnor som jobbar mot detta och sålänge män håller varandra om ryggarna "amen vafan då, jag är hebefil inte pedofil, det handlar om biologi!!!!!" och liknande så kommer det fortsätta gå åt helvete på denna fronten.

Tror du drar paralleller som inte finns. Bara för att någon gillar en viss sorts porr så behöver inte det betyda att en vill göra verklighet av det. Känner många män där porr är avslappning från verkligheten.
Och det är fullt möjligt för den som vill skapa känslan av kontroll att se till att få samtycke till det.

Min uppfattning är att män i allmänhet gör mer för det än kvinnor. Det är vi som synar andra män när de beter sig dåligt. Nu talar jag om irl.
Online är en annan historia Där är kvinnor mer aktiva.
Citera
2026-03-15, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Denna tråd är en ironisk "mot"tråd skapad för att markera mot en annan tråd med ungefär samma idiotiskt budskap, dock omvänt.

Ok. Jag missade kontexten. Misstänkte att det var någon som trollade. Men valde att agera som det var seriöst.
Citera
2026-03-15, 13:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Av flera. Dina älskade "700+ miljoner" säger ingenting om hur många eller hur stor andel män som ägnar sig åt sexuellt våld, så den siffran är här (precis som i de flesta andra trådar där du gaggar om detta) ganska irrelevant. Tillhör man den lilla minoritet män som ägnar sig åt sexuellt våld så är det inte särskilt sannolikt att man bara utsätter en person för detta under sin livstid. Rimligare då att det går ganska många kvinnor på varje sådan man.

"Av flera" - jahopp, där ser man....... Du och den andra idioten Pellefjanten skulle jag inte räkna som "flera".

Och så lite killgissningar och antaganden om saker du inte har nån jävla koll på.

Citat:
Frågan är också varför du kommer dragandes med den siffran i en tråd på ett svenskt forum som, får man anta, är riktad till svenska män. Om nu den mycket tveksamma siffran "700+ miljoner" stämmer så är det ju inte Sverige det handlar om. Svenska män ska inte hållas ansvariga för vad negrer i Afrika håller på med, exempelvis.

Jaha så nu ska vi hålla oss enbart till Sverige för att det passar dig bäst. Men i andra trådar där det tex handlar om att jämföra svenska kvinnor med hela världens kvinnor då ska vi helt plötsligt vidga våra vyer.

Citat:
Var ett tag sen jag läste din källa nu men jag minns i alla fall att det var ganska mycket i den man reagerade på som försvagade dina poänger ganska rejält.

Märkligt att du inte minns när det väl gäller.

Citat:
Nej då. Som sagt, här på planeten Tellus (jorden) finns det ingen som helst acceptans för sexualförbrytare och pedofiler bland män i allmänhet.

Känner du inte till vad som händer med pedofiler och sexförbrytare i fängelser till exempel så bör du läsa på. Du har så fel som man kan ha i detta.

Och dina siffror säger inte mycket. 1 av 4 barn. Jaha? Det säger väl ingenting om hur många män som ägnar sig åt detta eller hur accepterat det beteendet är bland män osv.

Att vuxna män groomar och raggar på småtjejer och tonårstjejer är väldigt vanligt. Alla jag känner inklusive mig själv + alla andra kvinnor jag kommer i kontakt med och har varit i kontakt med råkade ut för detta med början av 12 års åldern.

Men killgissa gärna bort detta också, du vet ju bättre än FN och alla andra organisationer som jobbar med detta. Konstigt att du inte misstror dylika organisationer FN, Amnesty osv när de jobbar för sånt du också är för.
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-15 kl. 13:22.
Citera
2026-03-15, 13:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Tror du drar paralleller som inte finns. Bara för att någon gillar en viss sorts porr så behöver inte det betyda att en vill göra verklighet av det. Känner många män där porr är avslappning från verkligheten.
Och det är fullt möjligt för den som vill skapa känslan av kontroll att se till att få samtycke till det.

Min uppfattning är att män i allmänhet gör mer för det än kvinnor. Det är vi som synar andra män när de beter sig dåligt. Nu talar jag om irl.
Online är en annan historia Där är kvinnor mer aktiva.

Jag menade inte att en viss sorts porr kommer öka sexbrotten i verkligheten. Jag tog upp det för att visa på en trend, en kultur. Men lika lite som jag tror att kvinnor vill göra verklighet av sina våldtäktsfantasier lika lite tror jag att män vill göra verklighet av att våldta och förnedra någon grovt. Sen kan man ju fundera på vad det gör med barn psykiskt som tittar på dagens våldsporr från 10 års åldern och uppåt. Men det är en annan diskussion.

Det är inte min uppfattning. Tyvärr tror jag män släpper igenom rätt mycket, speciellt unga killar och unga män som vill tillhöra.
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-15 kl. 13:24.
Citera
2026-03-15, 13:36
Medlem
Jenny9s avatar
Lite "roliga" fakta:

Citat:
One in six (or 15.1% of) Australian men aged over 18 recently surveyed said they had sexual feelings for a child or teen younger than 18 years.

This data was part of a study by UNSW Sydney and Jesuit Social Services. Researchers asked 1,945 men about their attraction to children via an online recruitment process.

The researchers also found:

around one in ten (9.4%) Australian men has sexually offended against children
around half of this group (4.9%) reports sexual feelings towards children, while the others may be offending for situational or opportunistic reasons
of the men with sexual feelings towards children, 29.6% wanted help.

Compared to men with no sexual feelings for or offending against children, the 4.9% of men with sexual feelings and previous offending against children were more likely to:

work with children
be married
have higher levels of social support
earn higher incomes
be a victim of child sexual abuse.
This contradicts the notion that people who are sexually attracted to children and are willing to act on it are social outcasts and statistical outliers.

Overall, the study was well designed and conducted.

https://theconversation.com/a-survey-found-1-in-6-men-admit-sexual-feelings-for-children-so-is-paedophilia-increasing-218124

Samma studie men från Australian Human Rights Institute: https://www.humanrights.unsw.edu.au/news/shocking-number-australian-men-sexually-attracted-children-and-teens

Citat:
The research, conducted by the University of New South Wales, found “concerning” patterns, including that one in six Australian men said they had feelings for children under the age of 18, with 48 per cent of those answering being aged over 54.

One in 15 men questioned admitted they would have sexual contact with a child under the age of 14 if “no one found out”, while one in 25 said the same about children under 10.

The odds of a respondent saying they would have had sex with someone under the age of 18 was 10 times higher if they were aged over 65.

The survey, which questioned over 1900 men aged between 18 and 65 years old, is the world’s largest child sexual abuse perpetration prevention survey of its kind

Rätt intressanta siffror och man kan ju undra varför det inte finns fler mer omfattande studier på detta. Kvinnor har alltid fått höra att de är "hysteriska" eller "manshatare" när de försökt förklara omfattningen av deras egna och andra kvinnors upplevelser och erfarenheter. Nu kanske det kommer komma svart på vitt, inte en dag för tidigt.

Lägg märke till att de flesta var vita heterosexuella män. Inga "negrer" från bushen alltså. Men troligen är bruna och svarta män i patriarkala länder och samhällen än värre (eller ja, det är ju 100% säkert att de är). Siffrorna för barnäktenskap i Mellanöstern och många afrikanska länder är ju alarmerande höga. Kanske därför som Andrew Tate konverterade till islam, han fann sina likasinnade bland dem.

Citat:
However, the authors acknowledge some limitations. The majority (64.8%) of participants self-identified as white, 64.4% were born in Australia, and 92.8% identified as heterosexual.
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-15 kl. 14:03.
Citera
2026-03-15, 14:05
Medlem
Citat:
Jag menade inte att en viss sorts porr kommer öka sexbrotten i verkligheten. Jag tog upp det för att visa på en trend, en kultur. Men lika lite som jag tror att kvinnor vill göra verklighet av sina våldtäktsfantasier lika lite tror jag att män vill göra verklighet av att våldta och förnedra någon grovt. Sen kan man ju fundera på vad det gör med barn psykiskt som tittar på dagens våldsporr från 10 års åldern och uppåt. Men det är en annan diskussion.

Det är inte min uppfattning. Tyvärr tror jag män släpper igenom rätt mycket, speciellt unga killar och unga män som vill tillhöra.

Om det är en kultur så är det nog relativt få drabbade. Svenska män har blivit mer laglydiga i ungefär 50 år.

Att unga killar släpper igenom en hel del är troligtvis relativt vanligt. Unga tjejer och killar är generellt inte världens bästa vad gäller beslut. Är trial and error några år där.
Citera
2026-03-15, 14:13
Medlem
Citat:
Om det är en kultur så är det nog relativt få drabbade. Svenska män har blivit mer laglydiga i ungefär 50 år.

Att unga killar släpper igenom en hel del är troligtvis relativt vanligt. Unga tjejer och killar är generellt inte världens bästa vad gäller beslut. Är trial and error några år där.

"relativt få drabbade"?

Forskning bedömer att det sker ca 36 000 våldtäkter i Sverige per år, där en majoritet icke anmäls, och runt 400 000 sexuella övergrepp där alltså våldtäkt ingår.
En majoritet av alla kvinnor har garanterat nångång i sitt liv, oftast då de varit unga, varit utsatta för nån form av sexbrott.
FN bedömer att var tredje kvinna i världen har utsatts för fysiskt och/ eller sexuellt våld av en partner....

Det är INTE "få".

Att porr har någon slags inverkan på detta, tror jag även du förstår nånstans.
Citera
2026-03-15, 14:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Ja jo, och svenska kvinnor är otroligt laglydiga, sen alltid.

Japp.

Du bemöter allt jag skriver med helt allmänna självklarheter. Av nån anledning.
Citera
2026-03-15, 15:10
Medlem
Citat:
"relativt få drabbade"?

Forskning bedömer att det sker ca 36 000 våldtäkter i Sverige per år, där en majoritet icke anmäls, och runt 400 000 sexuella övergrepp där alltså våldtäkt ingår.
En majoritet av alla kvinnor har garanterat nångång i sitt liv, oftast då de varit unga, varit utsatta för nån form av sexbrott.
FN bedömer att var tredje kvinna i världen har utsatts för fysiskt och/ eller sexuellt våld av en partner....

Det är INTE "få".

Ja det är relativt få drabbade. Din siffra låter hyfsat resonabel. I alla fall om en ser på individer som är 15 år och uppåt En bör ha med sig att det är antal våldtäkter. Och en person kan vara utsatt för 100 våldtäkter på ett år.
Men även om vi säger att det var en person som blev utsatt per våldtäkt. Så blir det enormt små siffror. Deras är ungefär 36 000 våldtäkter på 8,9 miljoner personer.
Det skulle vara 0,004 procent av befolkningen i den åldersgruppen. En väldigt låg siffra.

Mindre allvarliga sexualbrott är inte värt att ha en diskussion om. Det är ett typiskt sätt för feminister att förskjuta perspektivet. Om du hittar en seriös krimonologi som gjort en studie på det som inte haft ett genusperspektiv så säg till.

Vissa brott är så vanliga att det inte finns ett behov av att göra en vetenskaplig studie.
För resultatet säger ingenting. Att uppleva stt.en blir tafsad på eller att blivit utsatt för ringa misshandel säger ingenting. Det är en del av den mänskliga upplevelsen.
Citera
2026-03-15, 15:17
Medlem
Citat:
Lägg märke till att de flesta var vita heterosexuella män. Inga "negrer" från bushen alltså. Men troligen är bruna och svarta män i patriarkala länder och samhällen än värre (eller ja, det är ju 100% säkert att de är). Siffrorna för barnäktenskap i Mellanöstern och många afrikanska länder är ju alarmerande höga. Kanske därför som Andrew Tate konverterade till islam, han fann sina likasinnade bland dem.

Svartmarkerade saknar statistisk relevans. Förväntade du dig att ''negrer'' skulle dominera med tanke på den låga prevalensen i den australienska befolkningen?

Läs på om hur urvalet gjordes vetja.

Fullständigt förväntat att vissa demografier av män utgör en majoritet av studiedeltagarna:
https://www.humanrights.unsw.edu.au/sites/default/files/documents/Identifying%20and%20understanding%20child%20sexual %20offending%20behaviour%20and%20attitudes%20among %20Australian%20men.pdf
Citera
2026-03-15, 15:35
Medlem
Citat:
"relativt få drabbade"?

Det är INTE "få".

Presentera belägg för det svartmarkerade och fullfölj din bevisbörda omgående eller ta tillbaka påståendet.

Och jag vet hur många män som helst som har blivit ofredade av kvinnor men skillnaden är att de inte gör en grej av minsta lilla.

Men ni kvinnor är så förtryckta att ni på bästa sändningstid kan begå ett övertramp mot en man och ingen reagerar... så pass förtryckta är ni, eller hur?

Här har du ett exempel på kvinnligt privilegium:
https://www.youtube.com/watch?v=89_zHx3YTzo (timestamp: 5:15)

Föreställ dig om svärdslukaren var en kvinna och en man betedde sig sådär. Då hade det tagit hus i helvete.

Du kan även se hur Justin Bieber bemöttes av kvinnor:
https://www.youtube.com/watch?v=Ty9Kn5mOmTI

Hur tror du reaktionerna hade varit ifall könen var de omvända i klippet ovanför?

De flesta män förstår vid det här laget att mörkertalet är stort för män/pojkar och att det tigs mycket.

Du är riktigt naiv du.

Du pratar om våldtäkter fast det inte ens är fråga om våld i många fall.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-03-15 kl. 15:41.
Citera
2026-03-15, 15:36
Medlem
Citat:
"relativt få drabbade"?

Det är INTE "få".

Å andra sidan har begreppet våldtäkt urvattnats till den grad att det numera inte längre har någon betydelse. Idag behöver ju inte ens våld eller tvång ingå för att det ska kunna klassas som våldtäkt.

Sverige har också på senare decennier svämmats över av araber och afrikaner, som är kraftigt överrepresenterade när det gäller våldtäkter i Sverige. Så att en våldtäkt sker på svensk mark betyder inte att det är en svensk man som begått den. Och nu var det svenska män vi pratade om, eller hur? Så varför kommer du dragandes med irrelevanta siffror?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in