2026-03-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Babbiga områden finns i hela Västeuropa och de flesta länder har liknande problem som Sverige. För vanliga knegare som vill bo etniskt homogent och inte har råd med de finare kvarteren är det Östeuropa som gäller: Tjeckien, Ungern, Polen, Slovakien.

Och hur fan ska "vanliga knegare" ha råd att flytta till Östeuropa? Beror ju bara på om någon i dessa länder där vill anställa dem!
Citera
2026-03-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Och hur fan ska "vanliga knegare" ha råd att flytta till Östeuropa? Beror ju bara på om någon i dessa länder där vill anställa dem!

Beror helt på vad man har för yrke och arbetslivserfarenhet. Det största hindret är inte pengar utan språket. En schysst lägenhet där är betydligt billigare än i Sverige, om man undviker storstäderna åtminstone.
Citera
2026-03-08, 18:56
Medlem
Citat:
Beror helt på vad man har för yrke och arbetslivserfarenhet. Det största hindret är inte pengar utan språket. En schysst lägenhet där är betydligt billigare än i Sverige, om man undviker storstäderna åtminstone.

Beror på vad du menar med knegare. Men för att kunna bo i Östeuropa måste du ha något som landet eftertraktar. Dvs kompetens. Av de jag känner som bott utomlands så har de antingen studerat där eller haft ett kompetensyrke.
Citera
2026-03-08, 18:57
Medlem
Citat:
Eftersom det inte är sannolikt att ett nytt nationalistiskt parti kommer in i riksdagen inom överskådlig framtid är det inte en dum idé att engagera sig i SD för den som inte har några skelett i garderoben. Syftet måste då vara att målmedvetet försöka styra partiet i rätt riktning och inte försvara EU-medlemskap, homoadoptioner, öppen svenskhet och annat trams.

Ja, jag gillar med Markus att han är karriärist, dvs att han vet var makten finns, och inte sjutton är det hos NMR, ÖP, Afs eller AS.
Citera
2026-03-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Beror på vad du menar med knegare. Men för att kunna bo i Östeuropa måste du ha något som landet eftertraktar. Dvs kompetens. Av de jag känner som bott utomlands så har de antingen studerat där eller haft ett kompetensyrke.

Hantverkare får alltid jobb. Överallt. Likaså sjukhus, hotell- och restaurangpersonal. Då räcker det med att man har en grundläggande förståelse för språket.
Citera
2026-03-10, 00:12
Medlem
Att fly till Östeuropa är en dödfödd idé.

De flesta skulle inte trivas där, och inte kunna hitta jobb, eller etablera sig som egna företagare. Till att börja med måste man kunna språken, och där faller 95% av alla spekulanter bort. Sen måste man lära sig navigera i byråkratin och korruptionen - och där faller de sista 5% bort.

Det kan gå att leva i Östeuropa som mångkulturflykting om man har sin inkomst garanterad, alltså är pensionär. Eller är förmögen.

Att fly till Spanien eller andra soliga länder är bara löjligt. Det finns liknande problem där med, plus andra. I Sverige slipper man i alla fall mygg och insekter 4-5 månader per år. I Sydeuropa får man plågas av dem samtliga månader på året.

Att leva och verka i främmande länder är aldrig enkelt. Bara, kanske, om man har pension eller är förmögen nog att inte behöva arbeta.
Citera
2026-03-10, 19:19
Medlem
Jag har sett förslag om hans videos i flera dagar nu, vad är det han lipar över?
Citera
2026-03-13, 09:12
Medlem
Hans rumänska fru har försvenskat sitt förnamn.

Det kallar jag integrationsambitioner!
Citera
2026-03-13, 10:09
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine

Det kallar jag integrationsambitioner!
Från vad till vad?
Citera
2026-03-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine

Hon är inte rumän. Har bestämt för mig att hon är från något av de baltiska länderna.
Kan vara lettland eller litauen. Har för mig att det inte var Estland.
Citera
2026-03-14, 20:53
Medlem
Han är ju för rolig - i varje inslag så ska han vädja till folk på Youtube och Google and "ta bort restriktionerna" från hans kanal, och i senaste klippet bad han Pewdiepie att stödja honom.

Han tror verkligen att folk på Google och / eller Pewdiepie sitter och kollar på hans kanal
Citera
2026-03-15, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
Att fly till Östeuropa är en dödfödd idé.

De flesta skulle inte trivas där, och inte kunna hitta jobb, eller etablera sig som egna företagare. Till att börja med måste man kunna språken, och där faller 95% av alla spekulanter bort. Sen måste man lära sig navigera i byråkratin och korruptionen - och där faller de sista 5% bort.

Det kan gå att leva i Östeuropa som mångkulturflykting om man har sin inkomst garanterad, alltså är pensionär. Eller är förmögen.

En grundläggande förståelse för språket är en självklar förutsättning, annars är man lika illa som den typ av invandrare man själv kritiserar. Har man detta är det som sagt inga större bekymmer att hitta jobb inom branscher som alltid söker arbetskraft, vilket jag nämnde tidigare.

Visst är korruption och usla löner ett problem i t.ex. Ukraina och Moldavien, men länder som Polen och Tjeckien går numera bra ekonomiskt. Levnadsstandaren kommer förstås vara lägre än i Sverige, men det lär vara värt mödan för att slippa mångkultur, kulturmarxism, terrorism och otrygghet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in