2026-03-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Varför fanns barnen i Finland?

Såg notisen i tidningen härom dagen om påkörd person på motorvägen. Det hela verkade skumt, väldigt lite fakta, och nu förstår man ju varför.
Undrar hur lastbilschaffisen känner som kört ihjäl en styckmördare? Skyldig eller som att styckmördaren äntligen drabbades av karma.

Mamman var ju därifrån så barnen är väl hos släktingar
Citera
2026-03-14, 22:51
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Vila i frid Janne! Du stog upp för dina barn på ett sätt som ingen svensk man gör.

Stämmer bra. Han tog ju ifrån barnen deras mamma. Ingen svensk man gör så.
Citera
2026-03-14, 23:09
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Läskigt hur rättsväsendet kan släppa ut en fullblodspsykopat efter att ha mördat sina barns mamma, efter knappa 14 år. Hur fan motiverar man det beslutet? Alla hans intervjuer prickar in alla möjliga bokstavskombinationer.

Bra att samhället stod upp oavsett genom de olika drev som iscensattes så han inte kunde leva ett normalt liv i frihet. Vem vill vara på samma universitet eller arbetsplats som den här manipulativa galningen?

Finns det bild på offret? Verkar inte finnas mycket om BO.
Citera
2026-03-14, 23:39
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Läskigt hur rättsväsendet kan släppa ut en fullblodspsykopat efter att ha mördat sina barns mamma, efter knappa 14 år. Hur fan motiverar man det beslutet? Alla hans intervjuer prickar in alla möjliga bokstavskombinationer.

Bra att samhället stod upp oavsett genom de olika drev som iscensattes så han inte kunde leva ett normalt liv i frihet. Vem vill vara på samma universitet eller arbetsplats som den här manipulativa galningen?

Finns det bild på offret? Verkar inte finnas mycket om BO.
Bild på BO. Nr 13.

https://www.expressen.se/nyheter/har-ar-kvinnorna-som-fallit-offer-for-sina-man/
Citera
2026-03-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenSkuk1
Jag kände Janne. Jag tror inte självmord, däremot oförsiktig troligen och kan ha varit påverkad av något. Jag tror han skulle lifta/hade liftat dit.

Det här var en chock.

Lyssnade på en dokunentär med honom. Klockren psykopat. Tar sällan sina egna liv.
Citera
2026-03-15, 06:33
Medlem
Reverentias avatar
När det uppdagades att han flyttat till Västerås och börjat studera på dåvarande högskolan så var det för att han själv på en efterfest med glatt ovetande studenter började skryta om mordet han begått.

Han, nästan stolt, sa att man lätt kunde söka fram honom och att det gjorts tv-program om honom & att han faktiskt gjorde en bra sak.

Det var en märklig upplevelse att befinna sig på samma plats som honom. Direkt fick man en känsla av att något inte riktigt stämde med denna långa smala gestalt som likt en vandrande pinne rörde sig trevande genom rummet. När han sa att han var en mördare så var det som att ”aha, now it all makes sense”.

Jävla dåre haha
Citera
2026-03-15, 07:40
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/leende-styckmordaren-jag-hade-ratt-att-doda/

Hur fan kunde han släppas efter bara 14 år?
Citera
2026-03-15, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Lyssnade på en dokunentär med honom. Klockren psykopat. Tar sällan sina egna liv.
Jo det händer att de begår självmord
Trippelmördaren Juha tex
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/finske-trippelmordaren-juha-valjakkala-ar-dod
Citera
2026-03-15, 08:27
Medlem
ghty43s avatar
Någon som har något på han ?
Västmanland B 1648-06 Janne Toumela mordet på Nina Peltonen
Citera
2026-03-15, 08:33
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
https://www.expressen.se/nyheter/leende-styckmordaren-jag-hade-ratt-att-doda/

Hur fan kunde han släppas efter bara 14 år?

Det undrar jag också, och inte minst med tanke på inlägget nedan. I en intervju från 2019 gav han också uttryck för att vara en soldat med rätt att döda, och att mordet därför också var ”rätt.” Att denna man ansågs rehabiliterad är bortom mitt förstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av Reverentia
När det uppdagades att han flyttat till Västerås och börjat studera på dåvarande högskolan så var det för att han själv på en efterfest med glatt ovetande studenter började skryta om mordet han begått.

Han, nästan stolt, sa att man lätt kunde söka fram honom och att det gjorts tv-program om honom & att han faktiskt gjorde en bra sak.

Det var en märklig upplevelse att befinna sig på samma plats som honom. Direkt fick man en känsla av att något inte riktigt stämde med denna långa smala gestalt som likt en vandrande pinne rörde sig trevande genom rummet. När han sa att han var en mördare så var det som att ”aha, now it all makes sense”.

Jävla dåre haha

/AI
Citera
2026-03-15, 09:08
Medlem
Ybsivs avatar
Han dog alltså 20 år efter mordet... Någon som vet om det tom var samma dag? Har sökt men kan inte hitta datum för mordet. Han verkar dock ha styckat henne den 14/3. Själv dog han den 9/3. Om dödsfallen är samma dag så är det väl för mycket av en slump för att inte vara självmord?
Citera
2026-03-15, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenSkuk1
Jag kände Janne. Jag tror inte självmord, däremot oförsiktig troligen och kan ha varit påverkad av något. Jag tror han skulle lifta/hade liftat dit.

Det här var en chock.

Hur fungerar en människa som kallblodigt kan ta livet av någon annan?
Och han var vegan? Ännu märkligare. Veganer är emot våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in