2026-03-14, 14:54
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
"Traumat".

Lastbilsförare brukar vara ganska emotionellt avstängd och småkorkade, ungefär som Anders Eklund fast inte lika farliga.
Sedan undrar man vad man ska känna för trauma över att ha haft ihjäl en mördare själv begick självmord.

Att han begick självmord tyder ju på att han hade känslor och att det blev för tungt för honom.

Mnjaaa....jag tror nog att det kan kännas rätt traumatiskt att köra på någon även om det är självmord och IQ kvoten inte är skyhög. Även om det nog kom fram vem det var för chauffören så lär det ändå ha skakat honom rejält inledningsvis om det är en någorlunda känslomässigt normal människa som körde.

Anders Eklund är nog inte speciellt representativ för chaufförer rent generellt.
Ditt resonemang känns rätt emotionellt avstängt och inte så smart faktiskt. Är du månne lastbilschaufför?
Citera
2026-03-14, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Mnjaaa....jag tror nog att det kan kännas rätt traumatiskt att köra på någon även om det är självmord och IQ kvoten inte är skyhög. Även om det nog kom fram vem det var för chauffören så lär det ändå ha skakat honom rejält inledningsvis om det är en någorlunda känslomässigt normal människa som körde.

Anders Eklund är nog inte speciellt representativ för chaufförer rent generellt.
Ditt resonemang känns rätt emotionellt avstängt och inte så smart faktiskt. Är du månne lastbilschaufför?

Nej det är jag inte. Men många lastbilsförare är såna där Anders Eklund typer, men inte lika grova såklart. Mer att de åker fast på Dumpen - om de ens orkar ta kontakt med någon.
Lastbilsförare är rätt avstängda typer, osociala ensamvargar som inte bryr sig om andra. Så jag tror inte han bryr sig nämnvärt faktiskt.
Citera
2026-03-14, 15:05
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler

Förmodligen är det så. Men det känns rent spontant som att det är lättare att gå vidare när man vet att det var ett sånt psykfall man körde på och inte en helt oskyldig individ.
Citera
2026-03-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Förmodligen är det så. Men det känns rent spontant som att det är lättare att gå vidare när man vet att det var ett sånt psykfall man körde på och inte en helt oskyldig individ.

Varför ska man ens bry sig öht om en person ränner runt på vägen där man kör sitt fordon?
Det är väl offrets egna fel.

Och att idioten slänger sig själv framför fordonet gör ju att det verkligen inte finns nått att bry sig om. Hans egna val. Vem fan bryr sig, oavsett om det är en mördare eller inte?
Citera
2026-03-14, 15:11
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Varför ska man ens bry sig öht om en person ränner runt på vägen där man kör sitt fordon?
Det är väl offrets egna fel.

Och att idioten slänger sig själv framför fordonet gör ju att det verkligen inte finns nått att bry sig om. Hans egna val. Vem fan bryr sig, oavsett om det är en mördare eller inte?

Om man inte är lika tuff som dig så tror jag att man bryr sig.
Citera
2026-03-14, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Om man inte är lika tuff som dig så tror jag att man bryr sig.

Nej det tror jag inte. Jag tror du överdriver.
Det finns säkert folk som på riktigt bryr sig och blir starkt påverkade, men de är nog ganska få.

Inte minst i dagens samhälle.
Citera
2026-03-14, 15:33
Medlem
Halte Haralds avatar
Vila i frid Janne! Du stog upp för dina barn på ett sätt som ingen svensk man gör.
Citera
2026-03-14, 16:16
Avstängd
Vad skönt att han är död
Citera
2026-03-14, 16:16
Medlem
2QT4Us avatar
Ett uppenbart självmord, vad är annars syftet med att promenera på motorvägen.
Citera
2026-03-14, 16:37
Medlem
Skönt att han är död. Han var väldigt konstig utifrån det man hörde honom prata. Alltså sånt han sa och skrev efter han blev fri.
Citera
2026-03-14, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elidahme
Knappast karma utan snarare självvalt.
Han gick på e18/e20 nästan exakt 20 år efter händelsen. Ganska tydligt självmord kan tyckas. Ett självmord som han lyckades blanda in en helt oskyldig lastbilschaufför i, som nu i sin tur får leva med traumat av att ha kört ihjäl någon.

Chauffören borde vara stolt!
Citera
2026-03-14, 17:54
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
Han hoppas nog på att leva anonymt… skulle gissa att hans barn finns där och han har ju försökt få tag på dem en längre tid. Hoppas verkligen INTE han lyckas med något av det.
Varför fanns barnen i Finland?

Såg notisen i tidningen härom dagen om påkörd person på motorvägen. Det hela verkade skumt, väldigt lite fakta, och nu förstår man ju varför.
Undrar hur lastbilschaffisen känner som kört ihjäl en styckmördare? Skyldig eller som att styckmördaren äntligen drabbades av karma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in