2026-03-11, 21:53
  #24337
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Kan med handen på hjärtat erkänna att de flesta av mina inplanerade dejter blir inställda av tjejen. Minst 70%.

"Jag har blivit sjuk" eller "Jag måste jobba över" är klassiska bortförklaringar.

Någon fler kille som känner igen sig?

Hatar för övrigt dejting-appar men känns som att det inte finns några alternativ i mitt fall...

Det är ett tydligt tecken på hur kassa många av kvinnorna inom nätdejting är. Det är skräp som har nätdejting som någon form av socialt spel/tidsfördriv.

Som sagt var, den som på fullaste allvar inbillar sig att en normalsnygg eller attraktivare kvinna behöver nätddjting för att hitta en partner i Sverige idag är dum i huvudet. Anledningen till att 900 av 1000 användare är män är liksom för att kvinnor inte behöver apparna. De kan hitta någon irl när som helst om de ser normalaut eller bättre.


Att man kan med att inte bara matcha med någon, utan sedan lägga ner massa tid på onödigt skrivande, för att i sista sekund stoppa allt... det visar ju att man bara ser det hela som en lek och dessutom har väldigt mycket tid över(inget liv av värde). Eller så är man labil och har massa diagnoser. Typ social fobi + autism eller bordeline.

De absolut flesta kvinnor som nätdejtar är kvinnor som inte ens har en seriös tanke på att träffa någon eller tror att de ska hitta en supermodell med 30 miljoner+ på banken. Det är nästan uteslutande fula och motbjudande kvinnor på apparna som har en seriös utgångspunkt, just för att de inte kan hitta någon irl. Resten som ser skapliga ut är bekräftelsekåta low lives med för lite meningsfull fritid.. Bekräftelsen är en kick. Bottnar i låg sjölvkänsla. Att få höra att dom är vackra och "åtrovärda", steget till Onlyfans är inte långt..... .

Ingen kvinna av värde som har ett liv har tid att sitta där och slösa massa värdefull fritid för att i sista stund ställa in allt. Det är nollor hela bunten. Det var dömt att misslyckas redan när ni matchade. Du förlorade bara din tid på en oseriös luffare
__________________
Senast redigerad av Pundedu 2026-03-11 kl. 22:06.
Citera
2026-03-12, 05:41
  #24338
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Så du har också varit med om många inställda dejter?

Har nätdejtat i kanske 5-6 år men haft några uppehåll.
Har varit med om tjejer som varit skitpeppade och skickat en massa hjärtan och skit. Sen dör allting långsamt. Precis som ett timglas.

Egentligen är det bara logiskt tänkande. En tjej som ser bra ut och som fortfarande hänger på dejtingappar kommer ALDRIG att hitta någon genom appen. Tror inte ens de vill hitta någon.

Är man beredd att sänka sina krav är dock dejtingappar en guldgruva. Det förutsätter dock att du ser bra ut. Det är bara skevt att en vältränad kille som är en 7-8 ska nöja sig med 3-5or. Att få en tjej som är 7+ vågar jag säga är nästintill en omöjlighet.

De tjejer som ser någorlunda bra ut och som visar intresse är uteslutande ensamstående mammor.
Citera
2026-03-12, 18:56
  #24339
Medlem
Efter att ha gått en kurs i Machine Learning, och lärt mig hur dessa algoritmer fungerar kan man helt klart konstatera att det är riggat för att man ska spendera tid och abonnemangspengar på att stannar kvar så länge som möjligt inuti appen.

De flesta nätdejtingbolag tjänar inga pengar ifall man lyckas snabbt hitta matchar som gör att man tidigare lämnar plattformen.

Det är ganska exploaterande och cyniskt när man förstår mekaniken bakom.

Skulle inte förvåna mig om många folk snackar med är renodlade AI-agenter vid det här laget.
Citera
2026-03-13, 06:59
  #24340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8686
Efter att ha gått en kurs i Machine Learning, och lärt mig hur dessa algoritmer fungerar kan man helt klart konstatera att det är riggat för att man ska spendera tid och abonnemangspengar på att stannar kvar så länge som möjligt inuti appen.

De flesta nätdejtingbolag tjänar inga pengar ifall man lyckas snabbt hitta matchar som gör att man tidigare lämnar plattformen.

Det är ganska exploaterande och cyniskt när man förstår mekaniken bakom.

Skulle inte förvåna mig om många folk snackar med är renodlade AI-agenter vid det här laget.
Jaa det förstnämnda har jag tänkt på länge, den är så given. Självklart vill ett vinstdrivande företag mjölka så mycket deg som möjligt, gärna under en längre tid också..

Hahah gällande AI-agenter så hade man faktiskt inte blivit förvånad längre..

Det är ju som hinge "meant to be deleted" vilket jädra bullshit
Citera
2026-03-14, 16:12
  #24341
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Har varit med om tjejer som varit skitpeppade och skickat en massa hjärtan och skit. Sen dör allting långsamt. Precis som ett timglas.

Egentligen är det bara logiskt tänkande. En tjej som ser bra ut och som fortfarande hänger på dejtingappar kommer ALDRIG att hitta någon genom appen. Tror inte ens de vill hitta någon.

Är man beredd att sänka sina krav är dock dejtingappar en guldgruva. Det förutsätter dock att du ser bra ut. Det är bara skevt att en vältränad kille som är en 7-8 ska nöja sig med 3-5or. Att få en tjej som är 7+ vågar jag säga är nästintill en omöjlighet.

De tjejer som ser någorlunda bra ut och som visar intresse är uteslutande ensamstående mammor.

En kvinna som är 6 eller bättre, varför skulle hon slösa tid och pengar på att dejta män hon inte har en aning om vilka de är? Sitta och outa sig för diverse potentiella creep, psykfall eller pervon?

Jag förstår inte vad som får folk och tro att en attraktiv eller någorlunda attraktiv kvinna skulle vilja nätdejta. Nu pratar jag inte om instgramhoror och liknande, utan om kvinnor som är normala. Som har ett arbete eller heltidsstudier, som inte horar runt.

Jag känner eller är bekant flertalet kvinnor i åldrarna 25-35. Jag har både kusiner, vänner, arbetskollegor och annat. Ingen av dessa har träffat sin kille via nätdejting. Ingen av de har behövt nätdejta eller ens känt ett sug efter att nätdejta.

De här kvinnorna behöver inte nätdejta. För genom att bara existera och inte ha orealistiska och sjuka förväntningar, så hittar de någon kompatibel de nöjer sig med. De blir tillsammans med någon klasskamrat på universitetet/gymnasiet, någon på arbetsplatsen, någon i deras bekantskapskrets, någon de träffat på en resa, någon de växte upp i samma miljö som, någon de träffar på en hemmafest.
De varken springer på krogen eller hökar på apparna i jakt på en kille.

De behöver inte. En svensk kvinna som är 6-10 utseendemässigt och som är normal, hon behöver bara existera och vara mottaglig(dvs inte gå med huvudet i sanden) så kommer killar intressera sig. Särskilt om hon är attraktiv och betraktas som snygg. Många tjejer får så mycket uppmärksamhet från killar irl att de tvingas stänga av och bli osociala för att visa att de inte är intresserad eller är upptagna med någon annan.

Om en vacker kvinna sitter på Hinge, Tinder, Match så är ju något jättefel. Antingen är de bara ute efter att ligga varje vecka eller för att få massa bekräftelse eftersom de har låg självkänsla.
En attraktiv kvinna med självkänsla och stabilt psyke sitter inte där och slösar tid i jakt på bekräftelse och boostar.

Nätdejting är till för män, skapades för män och kommer alltid domineras av män.

Han som grundade Match på 90 talet sa själv uttryckligen att målgruppen som gick att tjäna pengar på var män. Detta då män är kåta och vill ha mycket sex, samt att män generellt har svårare att hitta någon.
En man kan vara attraktiv och ändå inte hitta någon som är kompatibel med honom. Det samma gäller inte kvinnor. Dock verkar folk som betalar för nätdejting inbilla sig det. De har heeelt missuppfattat verkligheten bakom marknadsföringen.

Nätdejtande kvinnor består till 95% av:

Frånskilda mammor med barn på halsen.
Horor och bekräftelseluder.
Extremt oattraktiva kvinnor som ingen man irl nappar på.
Psykfall.

Resterande 5% är normala, men de är i princip omöjliga att få. De försvinner oftast väldigt fort också. Antingen för att de blir skrämda av alla pervon/män eller att de snabbt hittar någon kille.
__________________
Senast redigerad av Pundedu 2026-03-14 kl. 16:19.
Citera
2026-03-14, 19:42
  #24342
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
De behöver inte. En svensk kvinna som är 6-10 utseendemässigt och som är normal, hon behöver bara existera och vara mottaglig(dvs inte gå med huvudet i sanden) så kommer killar intressera sig. Särskilt om hon är attraktiv och betraktas som snygg. Många tjejer får så mycket uppmärksamhet från killar irl att de tvingas stänga av och bli osociala för att visa att de inte är intresserad eller är upptagna med e.
Framför allt dubaisheijker och andra utländska rikemän, som ju speciellt gillar svenska blondiner. Nätdejting kanske inte är så hett, men klart spelar sociala medier större roll idag när folk blir alltmer osociala.

Jag tror du möjligen överskattar hur många som träffas fysiskt, i alla fall av de som är över 30+ och har något som kan kallas karriär. Arbetsplatsen är ett stort nej för många ifall det inte fungerar. Bekantskapskretsen krymper snabbt med åren. Hur lätt är det att ragga upp någon för seriöst förhållande på en resa på någon vecka? Samma miljö kan möjligen fungera, ja. Hemmafester hör ungdomen till.

Det jag observerar är att många svenskar träffas i unga år och håller ihop av bekvämlighet eller av rädsla för det okända/osäkra.
__________________
Senast redigerad av lakritc 2026-03-14 kl. 19:51.
Citera
2026-03-14, 21:49
  #24343
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Framför allt dubaisheijker och andra utländska rikemän, som ju speciellt gillar svenska blondiner. Nätdejting kanske inte är så hett, men klart spelar sociala medier större roll idag när folk blir alltmer osociala.

Jag tror du möjligen överskattar hur många som träffas fysiskt, i alla fall av de som är över 30+ och har något som kan kallas karriär. Arbetsplatsen är ett stort nej för många ifall det inte fungerar. Bekantskapskretsen krymper snabbt med åren. Hur lätt är det att ragga upp någon för seriöst förhållande på en resa på någon vecka? Samma miljö kan möjligen fungera, ja. Hemmafester hör ungdomen till.

Det jag observerar är att många svenskar träffas i unga år och håller ihop av bekvämlighet eller av rädsla för det okända/osäkra.

Nätdejting är stendött. Jag kan inte nämna någon kvinna av alla de jag känner som träffat en parter där. Jag har hört att man träffats på jobb, resor, gym, skola, genom gemensamma bekanta men aldrig nätdejting.

Jobb är vanligare än du tror. Inte minst idag när det är mindre könssegregerat och folk byter jobb som de byter underkläder.
Citera
2026-03-14, 21:55
  #24344
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Framför allt dubaisheijker och andra utländska rikemän, som ju speciellt gillar svenska blondiner.

Vilka blondiner springer efter såna?? Kvinnor med blonderat hår, ankläppar och förstorade bröst. Golddiggers utan vare sig hjärna eller moral. Intagramhoror.
Citera
2026-03-15, 00:13
  #24345
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Vilka blondiner springer efter såna?? Kvinnor med blonderat hår, ankläppar och förstorade bröst. Golddiggers utan vare sig hjärna eller moral. Intagramhoror.
Vi talar om oopererade, helt normala nextdoor-tjejer i Sverige som är blonda och lite längre än internationellt snitt. Vill bara leva jetsetliv mellan 20 och 30 - innan de förstås blir utbytta.
Citera
2026-03-15, 00:31
  #24346
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Vi talar om oopererade, helt normala nextdoor-tjejer i Sverige som är blonda och lite längre än internationellt snitt. Vill bara leva jetsetliv mellan 20 och 30 - innan de förstås blir utbytta.

Vilket jävla förfall isf.
Citera
2026-03-15, 02:12
  #24347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
En kvinna som är 6 eller bättre, varför skulle hon slösa tid och pengar på att dejta män hon inte har en aning om vilka de är? Sitta och outa sig för diverse potentiella creep, psykfall eller pervon?

Jag förstår inte vad som får folk och tro att en attraktiv eller någorlunda attraktiv kvinna skulle vilja nätdejta. Nu pratar jag inte om instgramhoror och liknande, utan om kvinnor som är normala. Som har ett arbete eller heltidsstudier, som inte horar runt.

Jag känner eller är bekant flertalet kvinnor i åldrarna 25-35. Jag har både kusiner, vänner, arbetskollegor och annat. Ingen av dessa har träffat sin kille via nätdejting. Ingen av de har behövt nätdejta eller ens känt ett sug efter att nätdejta.

De här kvinnorna behöver inte nätdejta. För genom att bara existera och inte ha orealistiska och sjuka förväntningar, så hittar de någon kompatibel de nöjer sig med. De blir tillsammans med någon klasskamrat på universitetet/gymnasiet, någon på arbetsplatsen, någon i deras bekantskapskrets, någon de träffat på en resa, någon de växte upp i samma miljö som, någon de träffar på en hemmafest.
De varken springer på krogen eller hökar på apparna i jakt på en kille.

De behöver inte. En svensk kvinna som är 6-10 utseendemässigt och som är normal, hon behöver bara existera och vara mottaglig(dvs inte gå med huvudet i sanden) så kommer killar intressera sig. Särskilt om hon är attraktiv och betraktas som snygg. Många tjejer får så mycket uppmärksamhet från killar irl att de tvingas stänga av och bli osociala för att visa att de inte är intresserad eller är upptagna med någon annan.

Om en vacker kvinna sitter på Hinge, Tinder, Match så är ju något jättefel. Antingen är de bara ute efter att ligga varje vecka eller för att få massa bekräftelse eftersom de har låg självkänsla.
En attraktiv kvinna med självkänsla och stabilt psyke sitter inte där och slösar tid i jakt på bekräftelse och boostar.

Nätdejting är till för män, skapades för män och kommer alltid domineras av män.

Han som grundade Match på 90 talet sa själv uttryckligen att målgruppen som gick att tjäna pengar på var män. Detta då män är kåta och vill ha mycket sex, samt att män generellt har svårare att hitta någon.
En man kan vara attraktiv och ändå inte hitta någon som är kompatibel med honom. Det samma gäller inte kvinnor. Dock verkar folk som betalar för nätdejting inbilla sig det. De har heeelt missuppfattat verkligheten bakom marknadsföringen.

Nätdejtande kvinnor består till 95% av:

Frånskilda mammor med barn på halsen.
Horor och bekräftelseluder.
Extremt oattraktiva kvinnor som ingen man irl nappar på.
Psykfall.

Resterande 5% är normala, men de är i princip omöjliga att få. De försvinner oftast väldigt fort också. Antingen för att de blir skrämda av alla pervon/män eller att de snabbt hittar någon kille.

typ allt i denna text stämmer. Folk eller framförallt alla desperata män borde behöva läsa denna texten varje gång de öppnar tinder. Inse sitt egna värde å visa sig ute IRL istället där spelreglerna är nästan likadana!!
Citera
2026-03-15, 07:31
  #24348
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
typ allt i denna text stämmer. Folk eller framförallt alla desperata män borde behöva läsa denna texten varje gång de öppnar tinder. Inse sitt egna värde å visa sig ute IRL istället där spelreglerna är nästan likadana!!
Visst men vad är alternativet? Vi lever i ett mörkt och kallt land 9 månader av 12. Effektiva varma soldagar uppgår till max 60 av 365. En drink ute kostar 130 kronor. Arbetsplatser är folk på enbart för att kunna betala räkningarna slutet av månaden. Med dessa förutsättningar är det inte konstigt att en kille som är singel och har en lön kan kosta på sig att betala någon hundralapp för att visas extra på en dejtingapp. Du har trots allt ingenting att förlora och betalar priset för en pizza och fanta i månaden.

Dejtingappar har egentligen alla förutsättningar för att lyckas i ett land som Sverige med tanke på hur få alternativen är. Jag tror egentligen väldigt få singlar över 30, av båda könen, mår särskilt bra av att bo ensam i sin lägenhet år ut och år in för att gå till samma hjärndöda jobb eller att sitta och scrolla flödet på kvällen.

För mig som har 2000 matchningar så borde det egentligen vara matematiskt omöjligt att inte ha hittat en enda kompatibel villig kvinna. Ingen kvinna pallar ju ens att gå på date utan det ska hela tiden komma ursäkter. Inte ens när kvinnor tar initiativ så leder det till något. Jag tror egentligen det är väldigt enkelt, du måste befinna dig i miljöer där det är fest och alkohol inom en rätt så snäv grupp för att få någon eftersom tjejer agerar utifrån sina känslor i stunden. Hela konceptet att skriva med en attraktiv eller någorlunda söt tjej bakom en app för att sedan eventuell bjuda ut kommer aldrig fungera. Under det tidsfönstret har hennes känslor gått som en berg och dalbana samtidigt som hon bombarderats av andra män. Till slut blir hon helt utmattad och behöver "ta en paus" och eventuellt satsa på sin instagram istället. Ägarna till de här apparna vet om det här.

Blev insläppt på Raya och den appen är också förstörd (inte ägt av match). Det som skulle vara en exklusiv app består idag bara av en massa fula tjejer. Man har alltså börjat ta in vilka tjejer som helst medan killarna måste vara topp-exklusiva med en massa referenser och skit. Precis som på Tinder så får man uteslutande meddelanden och blommiga ord från negresser, thailändskor, indier och filippinskor. Att få en helt vanlig vit tjej på samma nivå går ju fan inte. Inte ens när man tagit varandras nummer och kommit en bit in i snack-stadiet leder det till något. Och inte ens milfar som snart är 50 bast går att få omkull genom en app.

Jag har en vän som ser bra ut och som inte haft några som helst problem med kvinnor. Han testade Hinge i några veckor och blev själv konstant ghostad. Vi snackar om en kille som vält omkull halva stadens kvinnor över åren men som blir ghostad av tjejer som inte är på samman nivå. Om inte ens han lyckas, ja vad fan ska man säga då.

Jag snackade med en tjej och vi hade en djup konversation och skickade enbart voice-notes till varandra dessutom vilket gjorde det hela mer personligt. När jag sen frågar om hon vill ta en kaffe med tanke på hur nära vi hade varandra så blev det totalt tyst...

Vi ser till och med samma skit inom rekryteringsbranschen. Man söker ett jobb. Får ett mail om att ens profil är intressant och att man vill boka en telefonintervju. När man sedan gör upp om tid så hör man inte ett skit från rekryteraren. Hela samhället har fan gått totalt bananas sista åren.
__________________
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-03-15 kl. 07:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in