Citat:
Ursprungligen postat av
Duke-Of-Wellington
Har varit med om tjejer som varit skitpeppade och skickat en massa hjärtan och skit. Sen dör allting långsamt. Precis som ett timglas.
Egentligen är det bara logiskt tänkande. En tjej som ser bra ut och som fortfarande hänger på dejtingappar kommer ALDRIG att hitta någon genom appen. Tror inte ens de vill hitta någon.
Är man beredd att sänka sina krav är dock dejtingappar en guldgruva. Det förutsätter dock att du ser bra ut. Det är bara skevt att en vältränad kille som är en 7-8 ska nöja sig med 3-5or. Att få en tjej som är 7+ vågar jag säga är nästintill en omöjlighet.
De tjejer som ser någorlunda bra ut och som visar intresse är uteslutande ensamstående mammor.
En kvinna som är 6 eller bättre, varför skulle hon slösa tid och pengar på att dejta män hon inte har en aning om vilka de är? Sitta och outa sig för diverse potentiella creep, psykfall eller pervon?
Jag förstår inte vad som får folk och tro att en attraktiv eller någorlunda attraktiv kvinna skulle vilja nätdejta. Nu pratar jag inte om instgramhoror och liknande, utan om kvinnor som är normala. Som har ett arbete eller heltidsstudier, som inte horar runt.
Jag känner eller är bekant flertalet kvinnor i åldrarna 25-35. Jag har både kusiner, vänner, arbetskollegor och annat. Ingen av dessa har träffat sin kille via nätdejting. Ingen av de har behövt nätdejta eller ens känt ett sug efter att nätdejta.
De här kvinnorna behöver inte nätdejta. För genom att bara existera och inte ha orealistiska och sjuka förväntningar, så hittar de någon kompatibel de nöjer sig med.
De blir tillsammans med någon klasskamrat på universitetet/gymnasiet, någon på arbetsplatsen, någon i deras bekantskapskrets, någon de träffat på en resa, någon de växte upp i samma miljö som, någon de träffar på en hemmafest.
De varken springer på krogen eller hökar på apparna i jakt på en kille.
De behöver inte. En svensk kvinna som är 6-10 utseendemässigt och som är normal, hon behöver bara existera och vara mottaglig(dvs inte gå med huvudet i sanden) så kommer killar intressera sig. Särskilt om hon är attraktiv och betraktas som snygg. Många tjejer får så mycket uppmärksamhet från killar irl att de tvingas stänga av och bli osociala för att visa att de inte är intresserad eller är upptagna med någon annan.
Om en vacker kvinna sitter på Hinge, Tinder, Match så är ju något jättefel. Antingen är de bara ute efter att ligga varje vecka eller för att få massa bekräftelse eftersom de har låg självkänsla.
En attraktiv kvinna med självkänsla och stabilt psyke sitter inte där och slösar tid i jakt på bekräftelse och boostar.
Nätdejting är till för män, skapades för män och kommer alltid domineras av män.
Han som grundade Match på 90 talet sa själv uttryckligen att målgruppen som gick att tjäna pengar på var män. Detta då män är kåta och vill ha mycket sex, samt att män generellt har svårare att hitta någon.
En man kan vara attraktiv och ändå inte hitta någon som är kompatibel med honom. Det samma gäller inte kvinnor. Dock verkar folk som betalar för nätdejting inbilla sig det. De har heeelt missuppfattat verkligheten bakom marknadsföringen.
Nätdejtande kvinnor består till 95% av:
Frånskilda mammor med barn på halsen.
Horor och bekräftelseluder.
Extremt oattraktiva kvinnor som ingen man irl nappar på.
Psykfall.
Resterande 5% är normala, men de är i princip omöjliga att få. De försvinner oftast väldigt fort också. Antingen för att de blir skrämda av alla pervon/män eller att de snabbt hittar någon kille.