2026-03-14, 16:50
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Men sluta nu, det är för fan lördag.
Slappt åt båda hållen.
Citera
2026-03-14, 17:01
Medlem
cokehyenas avatar
Fokus på annat inför derbyt tror jag gynnar Djurgården. Vi har större saker på gång än ett simpelt derby mot Bajen.

Samtidigt tror jag att Bajen spelmässigt passar oss. Deras svaghet finns inom defensivt mittfält och det skapas ofta stora ytor där. Detta är exakt var vår styrka ligger och därifrån vi skapade både mål, målchanser och farligheter - i denna typen av ytor.

Experter på både Expressen och FK delar denna bilden.
Senast redigerad av cokehyena 2026-03-14 kl. 17:03.
Citera
2026-03-14, 17:50
Medlem
Vi är inte långt ifrån Bodö
Så går man ut och blir förnedrande av Mjällby
😂😂😂
Citera
2026-03-14, 18:59
Medlem
Valvantos avatar
Imorgon ska vi ännu en gång visa att vi är det bästa laget i Sthlm de senaste åren.
Citera
2026-03-14, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Vi är inte långt ifrån Bodö
Så går man ut och blir förnedrande av Mjällby
😂😂😂
Om något svenskt lag säger en sådan sak så visar det bara att man inte sett Bodø/Glimt i CL i år. De kan faktiskt vinna hela turneringen även om jag tror att de ryker mot Arsenal i nästa match.
Citera
2026-03-14, 19:01
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Du tror inte på det omvända att hockeyn håller på att självdö ich bli en landsortsföreteelse och fotbollen är det som växer i städer och media?

Jag tror som du skriver att det vore bra för hockeyn om det även blev en angelägenhet i städer.
Jo det har redan hänt på sätt och vis. Hockeyn drar ju mer publik sammanlagt. Bredden är klart bättre ute i landet, vilket särskilt märks i hockeyallsvenskan vs superettan. Samtidigt så frossar media i Stockholmslagens publiksiffror i fotboll som aldrig förr. Det är som det är och inget att göra åt ,Sverige är extremt centraliserat till Stockholm. Göteborg har tappat slagstyrka i relevans rent allmänt och Malmö med omnejd bryr sig inte om hockey egentligen.

Jag är gammal nog att minnas när Sm finalerna i hockey sågs av miljonpublik över hela landet. Nu bryr sig ingen utom den lokala publiken. Det är ganska sorgligt.

Förutom att hockeyn saknar Stockholmslag så saknar det även stadsderbyn. Så det finns två anledningar att AIK måste gå upp och hålla sig kvar.
Citera
2026-03-14, 20:01
Avslutad
Sjukt skämmigt beteende av Ekong i flertalet intervjuer och nu även på sociala medier vill jag ändå tycka… särskilt när AIK’s reaktion på resultatet idag varit förvånansvärt milt och ödmjukt.

Nån annan som också tycker det?
Citera
2026-03-14, 20:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raltzio
Sjukt skämmigt beteende av Ekong i flertalet intervjuer och nu även på sociala medier vill jag ändå tycka… särskilt när AIK’s reaktion på resultatet idag varit förvånansvärt milt och ödmjukt.

Nån annan som också tycker det?
Vad mer har han sagt än att vi får gråta i media och att han skickat hem oss? Om det inte är mer än så är det inte märkvärdigt men grattis! Att göra mål på oss är förmodligen en av karriärens höjdpunkter.
Citera
2026-03-14, 21:43
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Fy fan vad vi pissar på GAIS.
Segt att inte slå oss när vi saknar fyra startspelare men ser att många av er är nöjda ändå.
Citera
2026-03-14, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Om något svenskt lag säger en sådan sak så visar det bara att man inte sett Bodø/Glimt i CL i år. De kan faktiskt vinna hela turneringen även om jag tror att de ryker mot Arsenal i nästa match.
Daniel Andersson
Citera
2026-03-14, 22:49
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Fokus på annat inför derbyt tror jag gynnar Djurgården. Vi har större saker på gång än ett simpelt derby mot Bajen.

Samtidigt tror jag att Bajen spelmässigt passar oss. Deras svaghet finns inom defensivt mittfält och det skapas ofta stora ytor där. Detta är exakt var vår styrka ligger och därifrån vi skapade både mål, målchanser och farligheter - i denna typen av ytor.

Experter på både Expressen och FK delar denna bilden.
Experter hit och dit. Bit i kudden och förbered er på en omgång.
Citera
2026-03-14, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vad mer har han sagt än att vi får gråta i media och att han skickat hem oss? Om det inte är mer än så är det inte märkvärdigt men grattis! Att göra mål på oss är förmodligen en av karriärens höjdpunkter.

Sök upp hans insta och se det senaste inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in