2026-03-13, 22:59
Medlem
[quote=JokerMannen|94522578]
Citat:
Ursprungligen postat av drullen69

Det medicinska preparatet [ Tetra-Lys-ál ] är ett så kallat
Anti-Biotíkum.

Vid de aktuella medicinerings-tillfällena, därtill följer frågan ... Hur hög var din kapsel-dosering per dag och dygn ... ?

Var den medicinska doseringen endast intagen vid morgontiden eller, var dygns-doseringen en gång vid morgonen samt, en gång vid kvällstiden ... ?

I detta fallet skall du rätta mig om jag tidigare inte hade uppfattat ditt skrivna och postade inlägg på ett korrekt sätt ... var god läs vidare i nästa skrivna textstycke nedan sett.

Om jag tidigare har uppfattat dig korrekt, så hade du medicinerats med [ Tetra-Lys-ál ] i tre stycken olika månads-omgångar, det vill säga, att du då medicinerades med en
30-dagars Anti-Biótika-omgång och därefter med ytterligare en 30-dagars Anti-Biótika-omgång och sedan därefter och på nytt igen med ytterligare en 30-dagars
[ Tetra-Lys-ál-behandlig ]

Enligt det ovan skrivna och, om jag tidigare förstod dig korrekt, så medicinerades du med totalt sett, och en tid av 90 dagar, med [ Tetra-Lys-ál ] ... ?

Du skrev också tidigare i ditt skrivna och postade svars-inlägg, att du då upplevde att dina Mag- och Tarm-problem uppstod i koppling till och, efter den då avslutade
Anti-Biótika-behandlingen med [ Tetra-Lys-ál ]

Mvh/@JokerMannen

1 tablett till lunch och 1 på kvällen om jag minns rätt.

Minns inte om jag åt 2 eller 3 kurer men iallafall 2 kurer vet jag och dem var 2x3 månader så minst 6 månader och eventuellt 9 månader om det var 3 kurer men som sagt så kommer jag inte redigt ihåg då det var 15 år sedan och jag kan bara gå tillbaka i journalen 10 år och titta.
Citera
2026-03-14, 16:04
Medlem
[quote=drullen69|94518157]
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @drullen69.

Jag vill vänligen be dig om, att du i första hand sett, eller, först och främst, låter dig beskriva dina Mag- och Tarm-besvär som du upplever att du besväras utav.

Beskriv i ett skrivet och postat inlägg beträffande de olika symptomer som du upplever att besväras utav.

Beskriv varinom din kropp som du upplever olika symptomer som till exempel: från din Magsäcks-region och, från din översta del hos dina Tunntarmar, det vill säga, från Tolvfingertarms-regionen och, från den Jejunála regionen.

Beskriv även den nedre delen av Tunntarmen, det vill säga, den Ileála regionen och, även beträffande hela den nedre delen av buken och, vilken nedre Abdómen-del har både en del av Tunntarmen så som delar av Grovtarmen och då framför allt sett och sagt, den S-formade Grovtarms-slyngan kallad för Sigmoidéum.

Enligt det ovan skrivna ... varför skriver jag på ett
sådant sätt ... ? ... det beror på att Tunntarmen är uppdelad i tre olika Tarm-parter och, där vaje Tarm-part för sig, har olika funktions-uppgifter att uföra under själva Matspjälknings-processernas pågåenden.

Beskriv olika Mag- och Tarm-symptomer som till exempel: Besväras av mycket Magsäcks-luft eller gaser från Magsäcken som elimineras via matstrupen [ Esófagos ] och slutligen ut via munnen.

Refluxérings-besvär, det vill sägs, sura uppstötningar.

Buk-Distensíon, det vill säga, att vara uppblåst och att sålunda få ett överdrivet bukomfång och då, speciellt sett från 30 minuter upp till en timmas tid efter avslutad måltid.

Överdriven Cólon-flatulens, det vill säga, stora mängder av gas-utsläpp från Grovtarmen under hela dagens pågående.

Fråga 1. ) Hur många gånger i ditt liv har du genomgått en Röntgen-undrsökning ... ?

Fråga 2. ) Upplever du, att du inte tål vissa födoämnen ... ? ... Om så är fallet hos dig som individ, beskriv då de födoämnen som du upplever att din Mag- och Tarm-kanal reagerar negativt mot och, som du inte tål utan att du får besvär med din Mag- och Tarm-kanal ... ?

Har haft problem med magen i 15 år. Började med att jag åt 1 kur erymax, 2-3 kurer tetralysal, 1 kur roaccutan mot acne. Mina besvär är att det "kör i magen nästan hela tiden speciellt efter jag äter lunch. Känner att det blir mkt luft i magen och blir rapig/gasig. Nu senaste tiden har jag fått diarre ca 10 minuter efter att jag ätit lunch och då har jag ätit en sådan mat rätt som jag har ätit 100 ggr förut utan problem. tex makaroner med köttbullar. Åt det vid 16.30 tiden och dagen efter på jobbet åt jag samma men fick diarre. Har hänt ca 4-5 gånger på 3 veckor nu och i samband med det så höjde jag dosen av Referm. Dock ej tagit det senaste 2 veckor men har fortsatt besvär.

Tycker de är svårt att lokalisera var i tarmarna det kan vara. Även ibland så känns det som när avföringen passerar ett vist ställe så kommer stor smärta och detta någonstans i slutet av tarmen.

Inga sura uppstötningar.

Ej uppblåst ofta. Kanske 1 gång per 3 vecka dock ganska mkt gaser, speciellt på morgonen när man vaknar och efter lunch intag.

Fråga 1: menar du röntgen av tarmarna eller generellt? isåfall endast en gång för en spricka i tån.

Fråga 2: Lök upplever jag att jag blir mkt gasig av samt kryddor. Brukar äta okryddat alternativt lite peppar och salt endast. Tomat och apelsin kan jag få känningar i tungan av annars kan jag inte koppla någon speciell mat som ställer till problem.

läkarna säger ibs-d men jag tror inte det utan mer mot sibo.

Du skrev tidigare i ditt postade inlägg att du har ganska mycket Tarm-gaser och då, speciellt under morgontiden när du vaknat och även strax efter det, att du har avslutat din luch.

Under nattens timmar när du sover, då är ditt Mag- och Tarm-system hög-aktivt, det så kallade
[ Migrérande Motor-komplexet ] som arbetar och styrs inom din Magsäck sänder ut starka tryckvågor genom hela Tarm-kanalen med jämna mellanrum under en viss tid under dygnet och, för att sålunda städa rent Tarmarnas ytliga slemhinne-skikten ifrån födoämnes-rester och andra slaggprodukter som fastnat på Tarmarnas ytliga slemhinne-skikten.

Denna processen enligt ovan beskriven, den är en mycket viktig part i Magsäckens och Tarmarnas Immunförsvar vilken kallas för [ Gastro-Intestinál Im-muniséring ]

Förklaring till ordet [ Im-muniséring ] [ In- ] blir till [ Im- ] framför huvudordet [ Mún-us ] ordet Múnus, betyder
( Att städa eller, att göra rent ) och [ Im- ] betyder
( inom eller innanför så som inuti något ) vilket betyder att ordet [ Im-mun-försvar ] är det, kroppens försvar, som städar och håller rent inom kroppens olika organ-delar och vävnader.

När det Migrérande Motor-komplexet är aktiverat så lösgörs mycket av så kallade [ Stående Tarmgaser ] vilka förflyttas mot, och till Grovtarmen.

De gaser som bildas och uppstår under en individs nattsömn samlas inom Grovtarmen som så kallade Stående Tarmgaser.

Gaserna som uppstår inom Grovtarmen, de samlas dels, i slutet av den Terminála Cólon Descéndens-delen, det vill säga, den sista delen av den nedåtstigna Grovtarms-delen som befinner sig före, där den S-formade Grovtarms-slyngan börjar och dels, så samlas Stående Tarmgaser bakom Faeces som ligger lagrad i den S-formade Grovtarms-slyngan.

Extra tillägg till det ovan skrivna ... Under en individs nattliga sovtimmar, så fylls Urinblåsan med urin till en helhets-utfyllnad inom Urinblåsan vilket aktiverar Urinblåsans sträck-receptorer och, som då signalerar till hjärnan om att Lúmen-regionen, det vill säga, Urinblåsans hålrum inom Urinblåsan lider brist på utrymme och detta i sin tur, leder till att Urinblåsan flyttar sig uppåt vilket skapar ett ökat tryck mot Grovtarms-delen intill Urinblåsan.

Stående Tarmgaser som samlats under nattens sovtimmar hos individen inom den Terminála Cólon Descéndens-delen så som inom den S-formade Grovtarms-slyngan bakom den lagrade Faeces, den inhiberas ytterligare för naturlig frisläppning genom att Urinblåsan under nattens sovtimmar har blivit helt utfylld och sålunda trycker mot den Grovtarms-delen som befinner sig närmast Urinblåsan.

Lika fort, som individen vaknat upp efter nattens sovtimmar, så startar Grovtarmen upp, och då, på helt egen hand kraftiga tryckvågor inom den första delen av Grovtarmens böjan kallad för [ Cékum Cóli ] detta sker för att öka Tónusen inom Grovtarmen och, vilket leder till att en viss mängd utav Stående Grovtarms-gaser kan frigöras via Anális Cánalis.

Oftast efter det, att individen tömt ut sin nattliga och producerade urin från sin Urinblåsa och sålunda Urinblåse-trycket har släppt mot den Grovtarms-delen som befinner sig närmast Urinblåsan så frigörs oftast en del av den Stående Tarmgasen som under natten har uppehållit sig inom Grovtarmen.

Varje gång som individen tillför sin Magsäck med Födo-nutrition så startar Magsäcken upp en så kallad
[ Gastro-Cólisk Reflex ] som ger signaler till Grovtarmen om att starta upp tryckvågor och, för att sålunda, och på ett kraftfullt sätt, få Grovtarmens innehåll att flyttas i framåt-riktning vilket leder till att även Tarmgaserna följer med.

Den [ Gastro-Cóliska Reflexen ] brukar normalt pågå under en tid av 45 minuter och, ibland ända upp till två timmar efter en avslutad måltid.

Den [ Gastro-Cóliska Reflexen ] handlar om, att inom Grovtarmen, skapa så kallade [ Pro-Pulsíva Kontraktioner ] det vill säga, muskulära samman-dragningar och så kallade
[ Hög-Amplitúds-vågor ] som pådriver Grovtarms-inehållet i framåt-riktningen mot Cólon Réktum och, då uppstår Tarmgaser på grund av att Faeces-metaboliterna
[ Skatól och Indól ] kommer i stark rörelse inom Grovtarmens Lúmen, det vill säga, Grovtarmens hålrum och, då lossanar och frigörs även de Stående Tarmgaser som funnits inom Grovtarmen före det, att den Gastro-Cóliska Reflexen startade upp.

Allt beträffande det ovan skrivna handlar om helt naturiga processer och funktioner inom Mag- och Tarm-kanalen.

Jag kommer senare framåt, att i denna tråden, och under rubriken [ IBS Irriterad Tjocktarm ] att, i flera långa skrivna och postade inlägg detalj-beskriva om allting som är konnekterat till [ Tarmgaser ]

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2026-03-14 kl. 16:21.
Citera
2026-03-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Det är möjligt att de gjort det någon gång. Länge lämnade jag prover ständigt och jämt, men det var sällan jag fick någon återkoppling på dem så jag antog bara att de låg bra. Det är först på senare tid som jag alltid ber om att få dem utskrivna på papper.

Du framförde tidigare i ett av dina skrivna och postade inlägg, att du nyligen, och per telefonledes varit i kontakt med din Läkare angående de blodprovs-tagningarna vilka du tidigare inlämnat till din sjukvårds-inrättning för analyseringar och då din Läkare hade sagt, att det var ett, av de tidigare tagna blodproverna som din Läkare ville ta om på nytt igen.

Enligt det ovan skrivna så undrar jag, vilket av de tidigare inlämnade blodproverna ville din Läkare ta om
på nytt igen ... ? ... och, fick du då även veta anledningen till varför din Läkare vill ta om just det blodprovet ... ?

Mvh/@JokerMannen
Citera
2026-03-14, 17:07
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Du framförde tidigare i ett av dina skrivna och postade inlägg, att du nyligen, och per telefonledes varit i kontakt med din Läkare angående de blodprovs-tagningarna vilka du tidigare inlämnat till din sjukvårds-inrättning för analyseringar och då din Läkare hade sagt, att det var ett, av de tidigare tagna blodproverna som din Läkare ville ta om på nytt igen.

Enligt det ovan skrivna så undrar jag, vilket av de tidigare inlämnade blodproverna ville din Läkare ta om
på nytt igen ... ? ... och, fick du då även veta anledningen till varför din Läkare vill ta om just det blodprovet ... ?

Mvh/@JokerMannen
Några av proverna skulle tas fastande, det visste inte jag, och ett annat behöver tas om då det kunde vara ett mätfel på det.
Det verkade inte vara något av dem som var särskilt avvikande ändå, men jag ska komma dit fastande nästa gång för att de ska bli rättvisande.
Citera
2026-03-14, 17:28
Medlem
[quote=JokerMannen|94529387]
Citat:
Ursprungligen postat av drullen69

Du skrev tidigare i ditt postade inlägg att du har ganska mycket Tarm-gaser och då, speciellt under morgontiden när du vaknat och även strax efter det, att du har avslutat din luch.

Under nattens timmar när du sover, då är ditt Mag- och Tarm-system hög-aktivt, det så kallade
[ Migrérande Motor-komplexet ] som arbetar och styrs inom din Magsäck sänder ut starka tryckvågor genom hela Tarm-kanalen med jämna mellanrum under en viss tid under dygnet och, för att sålunda städa rent Tarmarnas ytliga slemhinne-skikten ifrån födoämnes-rester och andra slaggprodukter som fastnat på Tarmarnas ytliga slemhinne-skikten.

Denna processen enligt ovan beskriven, den är en mycket viktig part i Magsäckens och Tarmarnas Immunförsvar vilken kallas för [ Gastro-Intestinál Im-muniséring ]

Förklaring till ordet [ Im-muniséring ] [ In- ] blir till [ Im- ] framför huvudordet [ Mún-us ] ordet Múnus, betyder
( Att städa eller, att göra rent ) och [ Im- ] betyder
( inom eller innanför så som inuti något ) vilket betyder att ordet [ Im-mun-försvar ] är det, kroppens försvar, som städar och håller rent inom kroppens olika organ-delar och vävnader.

När det Migrérande Motor-komplexet är aktiverat så lösgörs mycket av så kallade [ Stående Tarmgaser ] vilka förflyttas mot, och till Grovtarmen.

De gaser som bildas och uppstår under en individs nattsömn samlas inom Grovtarmen som så kallade Stående Tarmgaser.

Gaserna som uppstår inom Grovtarmen, de samlas dels, i slutet av den Terminála Cólon Descéndens-delen, det vill säga, den sista delen av den nedåtstigna Grovtarms-delen som befinner sig före, där den S-formade Grovtarms-slyngan börjar och dels, så samlas Stående Tarmgaser bakom Faeces som ligger lagrad i den S-formade Grovtarms-slyngan.

Extra tillägg till det ovan skrivna ... Under en individs nattliga sovtimmar, så fylls Urinblåsan med urin till en helhets-utfyllnad inom Urinblåsan vilket aktiverar Urinblåsans sträck-receptorer och, som då signalerar till hjärnan om att Lúmen-regionen, det vill säga, Urinblåsans hålrum inom Urinblåsan lider brist på utrymme och detta i sin tur, leder till att Urinblåsan flyttar sig uppåt vilket skapar ett ökat tryck mot Grovtarms-delen intill Urinblåsan.

Stående Tarmgaser som samlats under nattens sovtimmar hos individen inom den Terminála Cólon Descéndens-delen så som inom den S-formade Grovtarms-slyngan bakom den lagrade Faeces, den inhiberas ytterligare för naturlig frisläppning genom att Urinblåsan under nattens sovtimmar har blivit helt utfylld och sålunda trycker mot den Grovtarms-delen som befinner sig närmast Urinblåsan.

Lika fort, som individen vaknat upp efter nattens sovtimmar, så startar Grovtarmen upp, och då, på helt egen hand kraftiga tryckvågor inom den första delen av Grovtarmens böjan kallad för [ Cékum Cóli ] detta sker för att öka Tónusen inom Grovtarmen och, vilket leder till att en viss mängd utav Stående Grovtarms-gaser kan frigöras via Anális Cánalis.

Oftast efter det, att individen tömt ut sin nattliga och producerade urin från sin Urinblåsa och sålunda Urinblåse-trycket har släppt mot den Grovtarms-delen som befinner sig närmast Urinblåsan så frigörs oftast en del av den Stående Tarmgasen som under natten har uppehållit sig inom Grovtarmen.

Varje gång som individen tillför sin Magsäck med Födo-nutrition så startar Magsäcken upp en så kallad
[ Gastro-Cólisk Reflex ] som ger signaler till Grovtarmen om att starta upp tryckvågor och, för att sålunda, och på ett kraftfullt sätt, få Grovtarmens innehåll att flyttas i framåt-riktning vilket leder till att även Tarmgaserna följer med.

Den [ Gastro-Cóliska Reflexen ] brukar normalt pågå under en tid av 45 minuter och, ibland ända upp till två timmar efter en avslutad måltid.

Den [ Gastro-Cóliska Reflexen ] handlar om, att inom Grovtarmen, skapa så kallade [ Pro-Pulsíva Kontraktioner ] det vill säga, muskulära samman-dragningar och så kallade
[ Hög-Amplitúds-vågor ] som pådriver Grovtarms-inehållet i framåt-riktningen mot Cólon Réktum och, då uppstår Tarmgaser på grund av att Faeces-metaboliterna
[ Skatól och Indól ] kommer i stark rörelse inom Grovtarmens Lúmen, det vill säga, Grovtarmens hålrum och, då lossanar och frigörs även de Stående Tarmgaser som funnits inom Grovtarmen före det, att den Gastro-Cóliska Reflexen startade upp.

Allt beträffande det ovan skrivna handlar om helt naturiga processer och funktioner inom Mag- och Tarm-kanalen.

Jag kommer senare framåt, att i denna tråden, och under rubriken [ IBS Irriterad Tjocktarm ] att, i flera långa skrivna och postade inlägg detalj-beskriva om allting som är konnekterat till [ Tarmgaser ]

Mvh/@JokerMannen

Tack, intressant läsning!
Citera
2026-03-14, 18:28
Medlem
[quote=drullen69|94530151]
Citat:

Jag vill få tillagt till mitt föregående skrivna och postade inlägg beträffande Kropps-Metabolíterna som kallas för
[ Skatól och Indól ]

När den så kallade [ Essentiella Aminosyran Tryptofán ] bryts ner inom individens kropp så äger en sådan nedbrytning rum genom en föruttnelse-process och, ur den föruttnelse-processen uppstår Metabolíterna vilka kallas för [ Skatóler ]
och [ Indóler ]

Dessa Metabolíter kallade för [ Skatóler och Indóler ] insöndras till Grovtarmens sista vänstra halv-del hos den Tvärgångna Grovtarms-delen och, före denna Grovtarms-delen, så är Grovtarms-innehållet helt lukt-fritt.

Det är först när Metabolíterna [ Skatóler ] och [ Indóler ] tillblandas med Grovtarms-Khýmuset inom Cólon:s vänstra halv-del och då sett, inom den Tvärgångna Grovtarms-delen som Grovtarms-Khýmuset börjar att få en stark och sur samt illa-luktande odör.

Vad du skall förstå enligt det ovan skrivna, det är följande sagt, att det är Metabolíterna kallade för [ Skatóler och Indóler ] som sätter den karaktäristiska odören på individens Faeces.

Om du någon gång i ditt liv har åkt förbi ett pappersbruk och upplevt att de luktar så som likt mänsklig avföring så beror det just på att pappersbruk använder sig av änmet [ Skatól ] vid pappers-framställningen så som Sulfat-fabriker.

Extra tillägg till det ovan skrivna ... du kan även lukta på
[ Vit-Peppar ] och som faktiskt består av bland annat och just ämnet [ Skatól ] och, om du luktar och samtidigt tänker på mänsklig Faeces-odör, då kommer du att lägga märke till att
Vit-Peppar-odören stämmer överens med den odören som den mänskliga Faeces har.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2026-03-14, 23:32
Medlem
Hej @Jultrollet.

Nästa gång som du upplever och besväras utav yrsel-problemet så vill jag få föreslå dig att du prövar följande enligt det nedan skrivna.

Obs ! ... Du kan även pröva denna metoden vid ett sådant tillfälle då du upplever besvär ifrån din Mag- och Tarm-kanal.

Gå till din säng och, lägg dig sedan ned på din säng-madrass och därefter, placera dig på ett sådant sätt att du har minst 2 kuddar under ditt huvud och se till att din ända är placerad på din säng-madrass med minst 60 centimeter från sovrums-väggen.

När du nedlagt dig i en sådan position på din säng-madrass så sträcker du upp dina båda ben så att dina båda fötter trycker mot sovrums-väggen samt att dina båda ben skall vara ordentligt utsträckta, men spänn inte dina ben och, se till att du håller ett bra avstång mellan dina båda ben.

Ligg sedan i den säng-madrass-positionen i minst 10 minuter och, för att sålunda underlätta ditt blodföde till din hjärna.

Jag föreslår dig, att du vid nästa tillfälle då du känner av ditt yrsel-problem att du prövar denna metoden för att sålunda då kunna konstatera om du uppnår en form av
lindring eller inte ... ?

Tänk på det, att dina båda ben skall vara vinklade i uppåtläge samt att din båda fötter skall vara fästade mot din sovrums-vägg och, låt båda dina knän vara något böjda, men, ytterst lite sett.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2026-03-15, 00:07
Medlem
Extra tillägg till mitt föregående skrivna och postade inlägg.

Efter det, att du under minst en tid av 10-minuter har legat på din säng-madrass så som jag tidigare har beskrivit det för dig i mitt föregående inlägg så, efter det, att du sedan och därefter har stigit upp ifrån din säng så går du sakta och lungt ut till ditt kök och då, med lugna huvud- och nack-rörelser, drick sedan först och främst, en deciliter ljummet vatten och vänta sedan därefter i minst 20 sekunder och därefter, drick en deciliter kallt kranvatten.

Om det ovan skrivna inte skulle giva dig en tillfredsställande effekt så vill jag att du vid nästa tillfälle istället prövar följande enligt det nedan skrivna.

När du har legat på din säng-madrass i minst 7 minuter så ber du att din sambo gör i ordning de två vattenglasen, det ena med ljummet vatten och det andra, med kallt kranvatten, be din sambo att placera de båda vattenglasen på ditt nattduksbord intill din sov-säng, när sedan de 10 minuterna har gått till ända så sätter du dig lungt och stilla upp på din säng-madrass och då, endast med dina fötter vilandes mot sovrums-golvet, därefter dricker du och under tiden som du sitter upp på din säng-madrass först dricksglaset innehållade det ljummna vattnet, vänta i minst 20 sekunder och därefter avslutar du med det kalla kranvattnet.

Sitt sedan kvar på din säng-madrass några minuter innan du slutligen reser upp hela din kropp.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2026-03-15, 13:20
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Extra tillägg till mitt föregående skrivna och postade inlägg.

Efter det, att du under minst en tid av 10-minuter har legat på din säng-madrass så som jag tidigare har beskrivit det för dig i mitt föregående inlägg så, efter det, att du sedan och därefter har stigit upp ifrån din säng så går du sakta och lungt ut till ditt kök och då, med lugna huvud- och nack-rörelser, drick sedan först och främst, en deciliter ljummet vatten och vänta sedan därefter i minst 20 sekunder och därefter, drick en deciliter kallt kranvatten.

Om det ovan skrivna inte skulle giva dig en tillfredsställande effekt så vill jag att du vid nästa tillfälle istället prövar följande enligt det nedan skrivna.

När du har legat på din säng-madrass i minst 7 minuter så ber du att din sambo gör i ordning de två vattenglasen, det ena med ljummet vatten och det andra, med kallt kranvatten, be din sambo att placera de båda vattenglasen på ditt nattduksbord intill din sov-säng, när sedan de 10 minuterna har gått till ända så sätter du dig lungt och stilla upp på din säng-madrass och då, endast med dina fötter vilandes mot sovrums-golvet, därefter dricker du och under tiden som du sitter upp på din säng-madrass först dricksglaset innehållade det ljummna vattnet, vänta i minst 20 sekunder och därefter avslutar du med det kalla kranvattnet.

Sitt sedan kvar på din säng-madrass några minuter innan du slutligen reser upp hela din kropp.

Mvh/@JokerMannen
Tack snälla för båda dina inlägg med tips! Jag ska prova det du beskriver så snart jag känner av något igen.

Vad gör egentligen det ljumna och sedan kalla vattnet rent praktiskt? Nyfiken för det verkar fungera men om jag råkar göra tvärtom så får jag hjärtklappning och mår konstigt.
Citera
2026-03-15, 15:34
Medlem
[quote=drullen69|94530151]
Citat:

Jag vill få tillagt beträffande Kropps-Metabolíterna som kallas för [ Skatóler ] och [ Indóler ] att, dessa två Metabolíter avger gaser inom Grovtarmen, dels när de har tillblandats med Grovtarms-Khýmuset och framför allt, när Grovtarmen med hjälp av så kallade [ Retro-Peristaltíska vågrörelser ] driver Grovtarms-Khýmuset i bakåt-riktning inom Grovtarms-Lúmen, det vill säga, då Grovtarmen förflyttar Khýmuset från den S-formade Grovtarms-slyngan kallad för [ Sigmoidéum ] och upp till den Transversála Grovtarms-delen och för att sålunda ytterligare absorbera Vätska och Elektrolýter från Grovtarms-Khýmuset.

Efter som den [ Essenitella Aminosyran Tryptofán ] bryts ner i kroppen genom en föruttnelse-process så leder en sådan typ av nedbrytnings-process till att gaser uppstår, det vill säga, allt som leder fram till en föruttnelse alstrar gaser och, föruttnelse-metabolíter är till exempel [ Skatóler ] och
[ Indòler ] vilka avger gaser.

Ju mer, av den Essentiella Aminosyran Tryptofán som individen har tillfört sin kropp, desto större mängder av föruttnelse-metabolíterna [ Skatóler ] och [ Indóler ] bildas inom kroppen vilket då leder till en högre mängd av gaser inom Grovtarmens Lúmen samt, att ju mer [ Skatóler ] och
[ Indóler ] som insöndras till Grovtams-Lúmen, desto starkare blir odören hos individens Faeces.

Extra tillägg till det ovan skriva ... Det skall också förstås, att när de så kallade [ Sackaro-Lýtiska Grovtarms-bakterierna ] bryter ner kostfiber i den föda som individen har tillfört sin kropp så uppstår gaser då de Sackaro-Lýtiska Grovtarms-bakterierna [ Fermentérar ] ( Jäser ) kostfibrerna och, vilket är en fullständig naturlig process inom Grovtarmen.

En del av den Bakterie-Sackaro-Lýtiska gas-produktion som uppstår inom Grovtarmen under [ Bakteriell Fermentéring ] kommer att överföras till blodbanan för att sedan eliminares via utandnings-luften.

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2026-03-15 kl. 15:39.
Citera
2026-03-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Tack snälla för båda dina inlägg med tips! Jag ska prova det du beskriver så snart jag känner av något igen.

Vad gör egentligen det ljumna och sedan kalla vattnet rent praktiskt? Nyfiken för det verkar fungera men om jag råkar göra tvärtom så får jag hjärtklappning och mår konstigt.

Hej @Jultrollet och tack för ditt svars-inlägg.

När du lägger dig, och då nedåtlutad på din säng-madrass, så skall du förstå följande skrivet ... att du skall lägga dig på din säng åt motsatta hållet än vad du normalt sett gör när du lägger dig ner på din säng-madrass för att vila din kropp eller, också för att natt-sova.

Normalt sett, så står en sov-säng sålunda, att sov-sängens ena bredsida är placerad mot, en sovrums-vägg vilket betyder, att du i detta fallet, nedlägger dig på din säng-madrass så att sålunda din huvud-riktning véter mot, den bredsidan av din sov-säng som inte, är riktad mot sovrums-väggen.

Detta enligt det ovan skrivna görs med anledning utav, att dina uppsträckta ben och då speciellt dina fötter skall kunna komma i kontakt med sovrums-väggen där sov-sängen har sin bredsida mot sovrums-väggen och längden sett, från din vilande ända på säng-madrassen och till sovrums-väggen skall vara ett avstånd på minst [ 60 centimeter ]

Beträffande att först dricka ett glas med ljummet vatten och därefter invänta en tid av 20 sekunder innan du sedan avslutar med att dricker ett glas med kallt kranvatten och, inte ! tvärt om,

det får du reda på senare framåt i denna tråden ... detta efter som du senare framåt skall få utföra testerna med de 3 dricksglasen i konnektion till dina båda pekfingrar och långfingrar och,

jag vill inte, att du på förhand skall få vetskap gällande effekterna om hur din kropp reagerar på olika vatten-temperaturs-skillnader utan, jag vill sålunda, att du skall vara ovetandes om vatten-temperaturs-effekterna och, för att jag, sålunda, skall få veta hur, och på vilket sätt som din kropp kommer att reagera när du senare framåt skall utföra de 4 olika testerna med de 3 dricksglasen samt inkluderat din båda pekfingrar och långfingrar, det vill säga, ju mindre som du ifrån begynnelsen känner till, desto bättre blir slutresultatet av din kropps reaktioner och upplevelser.

[ Sålunda ] > ( På det sättet ) eller ( På ett sådant sätt ) @JokerMannen är en riktig Sålundare

Mvh/@JokerMannan
Citera
2026-03-15, 16:58
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Hej @Jultrollet och tack för ditt svars-inlägg.

När du lägger dig, och då nedåtlutad på din säng-madrass, så skall du förstå följande skrivet ... att du skall lägga dig på din säng åt motsatta hållet än vad du normalt sett gör när du lägger dig ner på din säng-madrass för att vila din kropp eller, också för att natt-sova.

Normalt sett, så står en sov-säng sålunda, att sov-sängens ena bredsida är placerad mot, en sovrums-vägg vilket betyder, att du i detta fallet, nedlägger dig på din säng-madrass så att sålunda din huvud-riktning véter mot, den bredsidan av din sov-säng som inte, är riktad mot sovrums-väggen.

Detta enligt det ovan skrivna görs med anledning utav, att dina uppsträckta ben och då speciellt dina fötter skall kunna komma i kontakt med sovrums-väggen där sov-sängen har sin bredsida mot sovrums-väggen och längden sett, från din vilande ända på säng-madrassen och till sovrums-väggen skall vara ett avstånd på minst [ 60 centimeter ]

Beträffande att först dricka ett glas med ljummet vatten och därefter invänta en tid av 20 sekunder innan du sedan avslutar med att dricker ett glas med kallt kranvatten och, inte ! tvärt om,

det får du reda på senare framåt i denna tråden ... detta efter som du senare framåt skall få utföra testerna med de 3 dricksglasen i konnektion till dina båda pekfingrar och långfingrar och,

jag vill inte, att du på förhand skall få vetskap gällande effekterna om hur din kropp reagerar på olika vatten-temperaturs-skillnader utan, jag vill sålunda, att du skall vara ovetandes om vatten-temperaturs-effekterna och, för att jag, sålunda, skall få veta hur, och på vilket sätt som din kropp kommer att reagera när du senare framåt skall utföra de 4 olika testerna med de 3 dricksglasen samt inkluderat din båda pekfingrar och långfingrar, det vill säga, ju mindre som du ifrån begynnelsen känner till, desto bättre blir slutresultatet av din kropps reaktioner och upplevelser.

[ Sålunda ] > ( På det sättet ) eller ( På ett sådant sätt ) @JokerMannen är en riktig Sålundare

Mvh/@JokerMannan
Ja, jag hänger med i dina instruktioner så här långt.
Vad spännande det ska bli med testerna sedan. Nu blev jag ännu mer nyfiken!

Kan jag börja göra något med den där colaflaskan redan nu? Eller vill du att jag ska vänta med den lite till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in