Citat:
Ursprungligen postat av
Nejellerva
Men snälla något, jämför inte män som står upp för sitt land i militären med fattiga luffare som begår brott och åker fast. Pappor som hamnar i fängelse bör skämmas.
Ingen har gjort den jämförelsen. Du får vässa på läsförståelsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skuggvind
Jag tar ditt icke-svar som ett väldigt tydligt svar, Micro. Du brukar ju själv gasta om att tråden inte är begränsad till ekobrottet utan handlar om hela hans liv och familj, så att han skaffar barn som släkten måste ta hand om är i allra högsta grad ontopic. Att du duckar undan bevisar att du innerst inne vet att han gjort fel. Med din egna syn på föräldraansvar vet du mycket väl att det är objektivt oansvarigt att göra som han gjort. men din stolthet och ditt bottenlösa hat mot Julia gör att du vägrar ge dina meningsmotståndare rätt.
Om Julia serverar två mackor till middag eller tillfälligt bor hos en kompis, då dundrar du in och kallar henne för pissig morsa, säger att hon skiter i barnet och att dottern kommer bli en trasig människa av hennes val... Men när din idol Chrippa agerar djupt oansvarigt (genom att medvetet sätta ett nytt barn till världen när han drunknar i miljonskulder och har ett väntande fängelsestraff framför sig) ja, då är det plötsligt ingen katastrof. Du duckar min fråga totalt och drar hellre absurda paralleller till utlandsplacerade militärer än att tillämpa dina egna stenhårda principer på honom.
Jag nöjer mig så. Din oförmåga att svara på min enkla fråga säger mer än tusen av dina vanliga uppsatser. Vi vet båda två att du vet att han gjorde fel.
Det är inte ett icke-svar utan en replik på att plockat in en helt irrelevant diskussion från en annan forumdel.
Att det är svårt för dig att svälja att du har fullt ansvar för den familj du skaffar och kan inte kräva ett piss av andra är inte mitt fel.
Linnea har ännu inget barn, och har såvitt vi vet inte ställt KRAV på någonting -- däremot har hon familj runt sig och är inte ensam även om Chrippa sitter inlåst för tillfället.
Det som är pissigt av Julia med mackorna är att hon väljer bort att laga mat åt barnet för att istället fortsätta lajva ...
Jag förstår att du har svårt att greppa vari kritiken ligger.