2026-03-13, 23:02
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Ingen vettig människa sitter och kollar på när Anjo stakar sig igenom chatten, vanligt folk bildade sig sin uppfattning efter hatet där det viktigaste kom fram.

I övrigt var det roligt att summan sänktes till 70 tusen, det är väl typ vad Chrippa lägger på nocco på ett år, det är kaffepengar för Chrippish.

Då räknas jag nog som vettig för jag stänger av ljudet och spolar igenom och läser allt själv. Väldigt intressant. Tråkigt för Jacke att han tagit återfall och blivit bedragen av tjejen dock.
Citera
2026-03-13, 23:04
Avslutad
Citat:
Ingen vettig människa sitter och kollar på när Anjo stakar sig igenom chatten, vanligt folk bildade sig sin uppfattning efter hatet där det viktigaste kom fram.

I övrigt var det roligt att summan sänktes till 70 tusen, det är väl typ vad Chrippa lägger på nocco på ett år, det är kaffepengar för Chrippish.

Får man köpa Nocco i finkan?
Citera
2026-03-13, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Då räknas jag nog som vettig för jag stänger av ljudet och spolar igenom och läser allt själv. Väldigt intressant. Tråkigt för Jacke att han tagit återfall och blivit bedragen av tjejen dock.

Och jag är väl knäpp, som inte reflekterar på det folk stör sig på. Jag hade också behövt harkla mig, om jag läst högt i timmar. Tur man är olika..

Men jag har svårt att se varför lilla frun och Jacke pushade för att hela chatten skulle visas. Den raserar ju allt i ”Hatet”, som hade med den att göra och mycket mer.
Citera
2026-03-13, 23:17
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlfEk
Får man köpa Nocco i finkan?
Finns energidryck i kiosken men utbudet är begränsat.

Citat:
Ja det var tråkiga nyheter men inte förvånande efter vad Jockeboy utsatt familjen för. Alla är nog väldigt tacksamma att dom klippte kontakten med det svarta fåret. Psykopater måste man göra sig av med, familj eller ej.
Citera
2026-03-13, 23:23
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Och jag är väl knäpp, som inte reflekterar på det folk stör sig på. Jag hade också behövt harkla mig, om jag läst högt i timmar. Tur man är olika..

Men jag har svårt att se varför lilla frun och Jacke pushade för att hela chatten skulle visas. Den raserar ju allt i ”Hatet”, som hade med den att göra och mycket mer.

Tycker han gjort ett förbannat bra jobb. Jag har inget emot att lyssna på Anjo alls men sådan här ADHD gör det svårt att koncentrera mig och lyssna för länge i taget 😅

Mycket märkligt att just de två ville få ut chatten, dels för det visar hur värdelös Bosse G varit med hatet och dels för både Jacke och Linnea ser ut som två riktiga psykopater.
Citera
2026-03-13, 23:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
[/spoiler]

Låt mig vara tydlig med en sak först: Personligen anser jag att familjen är allt. I en sund och kärleksfull familjedynamik är det en självklarhet att man ställer upp för varandra, och mor- och farföräldrar ser det absolut inte som en börda att få ta hand om sina barnbarn. Det är något vackert och naturligt att man stöttar en nybliven mamma.

Men nu pratar vi om DINA principer. Du hakar som vanligt upp dig på ordet "kräva" för att slippa svara på grundfrågan. Jag citerar dina egna ord "Det är fel i fostran (eller huvudet) när vuxna, friska människor inte kan ta ansvar för sin egen familj." (länk)
Återigen så är det skillnad på att KRÄVA och att få stöd på olika sätt.
Det är skillnad på att vilja ställa upp och att ha krav på att man måste utplåna sig själv för att vara till lags.

Ja, om du skaffar barn så måste du vara beredd på att själv lösa ditt livspussel, du äger inte rätten att kräva att andra gör det åt dig - om du har en familj som VILL stötta och hjälpa så är det fortfarande inget du kan kräva.

Ja, det är fel i huvudet på den som skaffar barn och tror att deras föräldrar/andra har en skyldighet att se till att det fungerar.

Jag undrar återigen - hur är den diskussionen relevant i Chrippa och Linneas tråd?
Jag har inte sagt att Linnea kan räkna med att andra ska lösa någonting alls kring barnet - utan det jag sagt är att hon är inte ensam .. hon har familj på båda sidorna och de verkar stötta henne känslomässigt. Hon är inte ensam.

Citat:
Chrippa hade redan satt sig själv i skiten med sina ekobrott, dragit på sig miljonskulder och var fullt medveten om att han stod åtalad och med största sannolikhet skulle hamna i fängelse. Trots denna vetskap väljer han att vara delaktig i att sätta ett nytt barn till världen. Han sätter alltså medvetet sin fru i en situation där han vet att han omöjligt kommer att kunna ta det ansvar för sin familj som du ständigt predikar om.
Och?
Är inte det deras val och deras problem?
Chrippa kommer att kunna stötta Linneá under graviditeten på samma sätt som t ex utlandsplacerad militär gör .. genom brev, telefonsamtal osv...
Anser du att det är lika förkastligt när folk med utlandstjänst skaffar barn?
Eller män som går hemma och är arbetshästar och jobbar/resväg större delen av dagen, äter sover och jobbar ..

Jag vill nog hävda att rent faktiskt är kvinnor alltid är fysiskt ensamma i sin graviditet - det de kan dela är känslor kring det. Men en graviditet upplever alltid bara kvinnan.

Fast du kanske tillhör idioterna som tror att "NI" är gravida ..

Citat:
Så min fråga kvarstår, har Chrippa "fel i huvudet och/eller fostran" som medvetet skaffar barn han på förhand vet att han inte kan ta ansvar för, eller är dömda kåkfarare plötsligt ett undantag från dina annars så hårda krav på föräldraansvar?
Jag tror att Chrippa på förhand vet att Linnea och han kan ta hand om barnet .. även om hon tar första delen ensam...

En liten chock för dig .. men Linnea och Chrippa är föräldrarna .. det är de som är ansvariga för det barn de skaffat -- inga andra. Även om Linnea (och Chrippa) kan få stöd från andra i familjen.
Citera
2026-03-13, 23:38
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Återigen så är det skillnad på att KRÄVA och att få stöd på olika sätt.
Det är skillnad på att vilja ställa upp och att ha krav på att man måste utplåna sig själv för att vara till lags.

Ja, om du skaffar barn så måste du vara beredd på att själv lösa ditt livspussel, du äger inte rätten att kräva att andra gör det åt dig - om du har en familj som VILL stötta och hjälpa så är det fortfarande inget du kan kräva.

Ja, det är fel i huvudet på den som skaffar barn och tror att deras föräldrar/andra har en skyldighet att se till att det fungerar.

Jag undrar återigen - hur är den diskussionen relevant i Chrippa och Linneas tråd?
Jag har inte sagt att Linnea kan räkna med att andra ska lösa någonting alls kring barnet - utan det jag sagt är att hon är inte ensam .. hon har familj på båda sidorna och de verkar stötta henne känslomässigt. Hon är inte ensam.

Och?
Är inte det deras val och deras problem?
Chrippa kommer att kunna stötta Linneá under graviditeten på samma sätt som t ex utlandsplacerad militär gör .. genom brev, telefonsamtal osv...
Anser du att det är lika förkastligt när folk med utlandstjänst skaffar barn?
Eller män som går hemma och är arbetshästar och jobbar/resväg större delen av dagen, äter sover och jobbar ..

Jag vill nog hävda att rent faktiskt är kvinnor alltid är fysiskt ensamma i sin graviditet - det de kan dela är känslor kring det. Men en graviditet upplever alltid bara kvinnan.

Fast du kanske tillhör idioterna som tror att "NI" är gravida ..

Jag tror att Chrippa på förhand vet att Linnea och han kan ta hand om barnet .. även om hon tar första delen ensam...

En liten chock för dig .. men Linnea och Chrippa är föräldrarna .. det är de som är ansvariga för det barn de skaffat -- inga andra. Även om Linnea (och Chrippa) kan få stöd från andra i familjen.

Men snälla något, jämför inte män som står upp för sitt land i militären med fattiga luffare som begår brott och åker fast. Pappor som hamnar i fängelse bör skämmas.
Citera
2026-03-13, 23:39
Medlem
Tjackifers avatar
sverige är fan bra jävla skevt. jag fick dörren uppskjuten och blev häktad i 2 månader för grov penningtvätt utan att ha nånting med saken o göra eller ens något som kopplade mig till 1 milj kr. 2 förhör hade man som inte va vettiga för fem öre. endå satt jag 2 månader innan jag blev släppt. men dom här kan föra över pengar på ett orimligt sätt . nä asså orkar inte
Citera
2026-03-13, 23:47
Medlem
Citat:

Fakta på att frugan bidragit honom och att han tagit återfall? Har ju varit tyst från honom, men kan ju finnas andra anledningar till det.
Citera
2026-03-14, 00:01
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:

Du vet att man kan stänga av ljudet o läsa själv va?
Men såklart, med din iq så är nog det lite för avancerat.
Citera
2026-03-14, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Fakta på att frugan bidragit honom och att han tagit återfall? Har ju varit tyst från honom, men kan ju finnas andra anledningar till det.

Han tog ett återfall på nyår och fick sitta i fyllecell.
Citera
2026-03-14, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Han tog ett återfall på nyår och fick sitta i fyllecell.

Så han har blivit av med jobb och flickvän?

Tycker ändå lite synd om honom, han må svänga men han har iaf empati till skillnad från hans gaphalsiga egoist bror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in