2026-01-22, 16:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av banal
I det senaste dagboksbladet står att målet i HvR är ett så kallat fristmål (prioriterat) p g a häktningen; om jag förstår rätt är förhandling bokad redan till 26-27 februari.

Ritzers överklagan ang häktningen inkom igår till HvR och skickades vidare till HD.

Vilket stolpskott. Hade han inte brutit mot näringsförbud hade nog HR vart i maj, dom i juni, laga kraft i Juli och ställa in sig oktober. Nu blev det fängelse redan i Januari. Kommer visserligen ut 9 månader tidigare sedan men det skiter han i nu.
Citera
2026-01-22, 16:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ok..då kan han släppas om en månad ca? Till Sneans förtret tror jag

Tror inte han släpps nåt mer. Det är slut på lekandet nu.
Citera
2026-01-22, 16:44
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Vilket stolpskott. Hade han inte brutit mot näringsförbud hade nog HR vart i maj, dom i juni, laga kraft i Juli och ställa in sig oktober. Nu blev det fängelse redan i Januari. Kommer visserligen ut 9 månader tidigare sedan men det skiter han i nu.

Men är inte det bra? Hoppas fröken som leker gangster får sig en näsbränna även hon.
Kan hovrätten neka han till att överklaga till Högsta domstolen?
Citera
2026-01-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
I det senaste dagboksbladet står att målet i HvR är ett så kallat fristmål (prioriterat) p g a häktningen; om jag förstår rätt är förhandling bokad redan till 26-27 februari.

Ritzers överklagan ang häktningen inkom igår till HvR och skickades vidare till HD.

Vad bra!! Det ska bli så intressant att se hur HD ser på det.
Tack för din info ✨️
Citera
2026-01-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Jag skulle vilja påstå att dokumentären var vriden till familjen Lundströms fördel. Chrippa hade en mkt liten del i den, till hans stora besvikelse. Det var nog inte som han tänkt sig. Kan tänka mig det var planerat att han skulle ha en större roll i den, men att Svt fick backa och klippa om i slutet, pga enorma kritiken och pågående rättsprocess. Dessutom det lilla man fick se av honom tyckte inte jag var till hans fördel.

Så tycker jag också. Den stora stjärnan skulle vara Lindha. Nu vet alla som såg den vilka som är Linnéas familj.
Både Bosse och Lindha borde kunnat förutse att det inte var en bra idé att Linnéas familj skulle exponeras inför så stor tittarskara.
Återigen blev Chrippa utnyttjad.

Och det där med sekt. Ingen bryr sig. De enda som tjatar om det är ju Linnéas familj. Varför håller de på fortfarande om det kan man ju undra.
Citera
2026-01-22, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Samt att han nu ska hålla det så kallade ”drevet” igång när ingen annan pratar om paret Lundström. Varför inte bara låta det vara nu?

Exakt, låt det sk drevet ebba ut.

Vilka är det som håller igång det nu?
Jo de här som tjatar om det och Chrippas nära.
Varför är det så viktigt att hålla igång det undrar jag.

Linnéa vill ju att alla ska sluta bråka skrev hon. Då borde väl alla hennes försvarare sluta då.
Citera
2026-01-22, 18:04
Medlem
Citat:
Tror inte han släpps nåt mer. Det är slut på lekandet nu.

Tror inte jag heller. Och nu ser det ju ut som att HD skyndar på det just för att Chrippa är häktad vilket tyder på att han inte kommer att komms ut förrän all strafftid (tänker även på 2025 mm) är avtjänat.
Citera
2026-01-22, 18:06
Medlem
Citat:
Men är inte det bra? Hoppas fröken som leker gangster får sig en näsbränna även hon.

Hon lär få sitt straff till slut. Om inte nu så säkert i nästa vända.

Någon vet säkert din fråga bättre än jag.

Jag tror i varje fall att Högsta domstolen kan välja att inte ta upp det.
Citera
2026-01-22, 18:09
Avstängd
Citat:

Bra för oss dåligt för hans kortsiktiga tänkande.

Jag har aldrig hört att HD tar hand om häktningar. Det är ju ny på måndag så meningslöst. Borde ta stopp efter HR.
Citera
2026-01-22, 18:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Och det där med sekt. Ingen bryr sig. De enda som tjatar om det är ju Linnéas familj. Varför håller de på fortfarande om det kan man ju undra.

Sanningen svider. Nån av föräldrarna hade väldigt många vänner på Facebook som var gemensamt med församlingsledaren. Slump? Sedan om församlingen var/är en sekt är väl en fråga. Det är iaf mkt Texas/USA/cowboys. Konservativa människor.
Citera
2026-01-22, 18:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Exakt, låt det sk drevet ebba ut.

Vilka är det som håller igång det nu?
Jo de här som tjatar om det och Chrippas nära.
Varför är det så viktigt att hålla igång det undrar jag.

Linnéa vill ju att alla ska sluta bråka skrev hon. Då borde väl alla hennes försvarare sluta då.

Tror de känner hämndlust då C sitter häktad och de inte lyckats ändra narivativet till deras fördel. 2026 har börjar katastrofalt för dem 😆
Citera
2026-01-22, 18:17
Medlem
Citat:
Sanningen svider. Nån av föräldrarna hade väldigt många vänner på Facebook som var gemensamt med församlingsledaren. Slump? Sedan om församlingen var/är en sekt är väl en fråga. Det är iaf mkt Texas/USA/cowboys. Konservativa människor.

Jag vet och det är så genomskinligt. Jag förstår bara inte varför det skulle vara så farligt om det är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in