Citat:
Ursprungligen postat av
hallongrottor123
Det är inte första gången jag hör den här berättelsen från dig här på FB. För första gången börjar mitt tålamod tryta lite så jag pratar klartext vad jag tycker: du pratar om kvinnor som en enhetlig grupp med någon slags likadana gruppegenskaper. kvinnor är precis lika olika som män är och alla kvinnor beter sig inte sådär. män kan också säga dumma saker till kvinnor rakt ut. du har nog en poäng i att kvinnligt dåligt beteende "tillåts" ibland mer p g a könsroller och det är inget positivt i min värld i alla fall. Å andra sidan finns kvinnor som far rejält illa i samhället på grund av de strukturer vi har där mannen fortfarande är överordnad kvinnan i många sammanhang. Jag tycker det låter som att de kvinnor som sagt så till dig kanske inte varit de skarpaste knivarna i lådan och att de varit allmänt omogna.
Ja, det är tragiskt att kvinnor råkar illa ut. Blir misshandlade av män och våldtagna.
Jag trodde inte att vi diskuterade det i den här tråden.
Men det kanske är en tävling vem som har det värst?
Jag tycker själv att jag blivit orättvist behandlad av kvinnor. Det är mycket som jag inte behövde höra.
Jag hade jobbigt med akne i många år, ända upp till 24 års ålder. Jag kände mig redan otillräcklig då, och hade dåligt självförtroende. Att jag inte kunde få tjejer hjälpte inte.
Men det stoppade inte där. Uppenbarligen så var jag missbildad eftersom kvinnor klankade ner på min kropp. Så inte nog med att jag redan mått dåligt över hyn i många år, det var fel på min kropp också.
Kroppen funkade, jag tränade regelbundet och var aktiv. Jag kunde springa en mil. Kvinnorna som klankade ner på min kropp sprang inte en mil. De sprang inte alls.
Men det var inte nog där. De talade om för mig hur jag ska vara som man för att kvinnor ska vilja ha mig. Så det var fel på min personlighet också.
Jävlar vilken uppförsbacke jag hade.
De sa att de tyckte jag var trevlig, rolig, lätt att prata med osv. Men det var inte tillräckligt. De sa till mig att jag inte får vara blyg och nervös om jag träffar en tjej. Sånt är avtändande och omanligt.
Och så måste jag vara framåt, våga ta för mig, ta första steget.
Jag gjorde så gott jag kunde utifrån mina förutsättningar. Jag tog ofta första steget.
Så jag behövde inte höra att allt var fel med mig.