2026-03-14, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jo, det som kan stoppa mig från att svara är att jag tröttnar på att få en anstormning av mobbar-svar som bara är tröttsamma och inte värda att slösa tid på. Om mobbargänget kan tagga ner så kan det kanske fungera.

Det Elena håller på med är bedrövligt och behöver bemötas. Andra inom FU agerar på annat sätt. För att diskutera det behöver ni kunna hålla flera tankar i huvudet samtidigt, ha ett visst mått av normalt hyfs och skippa tramsandet och tjafsandet.

Kan järngänget försöka klara det?
Andra hyllar E och framför åsikter om att man ska se till att handläggare mfl får sina barn omhändertagna de sker tom anmälningar , handläggare ska sökas upp i hemmen vilket också gjorts , det ska avrättas galge har byggts , hot om att förstöra egendom vilket också har gjorts .
Så länge det inte tas avstånd från den typ av uttalade och agerande kommer " folket" inte vara positivt inställda till de som kallar sig barnrättsaktivister eftersom det som hörs och syns tydligast är de grova saker som sägs och utförs
Citera
2026-03-14, 10:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungTiger
Håller med, staten ska inte bryta mot lagen och det gör det inte rätt för personer att också bryta mot lagen.
Det är ingen som sagt att det någonsin är ok att ta till våld. Inte jag iaf.

Jag förklarar bara vad spänningarna kan bero på och det har att göra med hur socialtjänsten arbetar i barnärenden och att de enlgit mig arbetar med felaktiga arbetsmetoder.

Citat:
Ursprungligen postat av KungTiger
Om det är lätt för dig som lekman och alla andra, varför är det då så svårt för domare och nämndemän att se? Advokater och domare som dessutom är utbildade i ämnet eller journalister som kan gräva i alla de tusentals fall?

Därför att de inte gör kontrollen överhuvudtaget. Det är inte så svårt att göra den, men om den inte görs så kan det lätt landa i felaktiga beslut och domar.
Citera
2026-03-14, 10:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Du fyller nu tråden om metadebatt om vad som krävs för att du ska svara, jag är inget ni, du kan adressera mig om du vill, också helt ok att bara låta bli att svara, du bidrar nu enbart med nonsens. Bemöt inlägget eller låt bli, enkelt.
Försök inte med den tonen mot mig. Du och dina gelikar har under lång tid bokstavligen saboterat en potentiellt intressant och viktig tråd med ert sjuka mobbarbeteende.

LVU-kampanjen är allvarlig och viktig av två olika skäl som existerar samtidigt: 1) En reaktion mot socialtjänstens maktmissbruk och 2) en desinformationskampanj med utländska intressen i syfte att destabilisera det svenska samhället.

Var tror du Elena står och var tror du Sofia står?

Du och dina gelikar omöjliggör effektivt att diskutera bägge dessa viktiga punkter.
Citera
2026-03-14, 10:54
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Försök inte med den tonen mot mig. Du och dina gelikar har under lång tid bokstavligen saboterat en potentiellt intressant och viktig tråd med ert sjuka mobbarbeteende.

LVU-kampanjen är allvarlig och viktig av två olika skäl som existerar samtidigt: 1) En reaktion mot socialtjänstens maktmissbruk och 2) en desinformationskampanj med utländska intressen i syfte att destabilisera det svenska samhället.

Du och dina gelikar omöjliggör effektivt att diskutera bägge dessa viktiga punkter.

Sluta vara så lättkränkt, har ingen ton mot dig, och som sagt du är välkommen att hålla tyst om du föredrar det.

Elena och Sofia står stabilt i en förkastlig barnrättsorganisation som uppviglar och beter sig vedervärdigt.
Citera
2026-03-14, 10:55
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Andra hyllar E och framför åsikter om att man ska se till att handläggare mfl får sina barn omhändertagna de sker tom anmälningar , handläggare ska sökas upp i hemmen vilket också gjorts , det ska avrättas galge har byggts , hot om att förstöra egendom vilket också har gjorts .
Så länge det inte tas avstånd från den typ av uttalade och agerande kommer " folket" inte vara positivt inställda till de som kallar sig barnrättsaktivister eftersom det som hörs och syns tydligast är de grova saker som sägs och utförs
Sådana som Sofia har ingen annanstans att ta vägen om de inte ska kämpa ensamma. Nu mobbas de både av samhället och personer som du.
Citera
2026-03-14, 10:56
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Sluta vara så lättkränkt, har ingen ton mot dig, och som sagt du är välkommen att hålla tyst om du föredrar det.

Elena och Sofia står stabilt i en förkastlig barnrättsorganisation som uppviglar och beter sig vedervärdigt.
Se mitt svar ovan till adina.
Citera
2026-03-14, 11:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Problemet med det här gänget är att de helt blundar för statens övergrepp mot medborgarna, vilket i själva verket är det allvarligaste av allt. Sådant ska inte få förekomma i en demokrati som Sverige.

I LVU-processer ser vi gång på gång hur socialsekreterares påståenden, tolkningar och ibland rena sagoberättelser i barnutredningar passerar utan ordentlig granskning. Det borde självklart finnas en mycket rigorös kontroll, eftersom det handlar om ett av de mest ingripande beslut staten kan fatta i ett barns och en familjs liv.

Men eftersom synen på barnskydd ofta blivit så ensidig uppstår i stället en märklig "låt gå"-kultur. Den genomsyrar många kommuner och gör att allvarliga brister i utredningar sällan ifrågasätts i tid.
Citera
2026-03-14, 11:06
Medlem
Citat:
Sådana som Sofia har ingen annanstans att ta vägen om de inte ska kämpa ensamma. Nu mobbas de både av samhället och personer som du.
Jo det har de , finns barnrättsorganisationer som arbetar på ett vettigt sätt och som blir inbjudna i de fina salongerna till samtal med politiker osv .

" Folket" som tydligen ska väckas tar ju avstånd när de hör retoriken om att avrätta osv och tar istället avstånd , syns ju när demonstration bara drar 10-15 personer och inte ens de som passerar stannar och lyssnar trots att demonstrationer sker i Stockholm under tid på dagen när det är mycket människor i rörelse .
Citera
2026-03-14, 11:10
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Problemet med det här gänget är att de helt blundar för statens övergrepp mot medborgarna, vilket i själva verket är det allvarligaste av allt. Sådant ska inte få förekomma i en demokrati som Sverige.

I LVU-processer ser vi gång på gång hur socialsekreterares påståenden, tolkningar och ibland rena sagoberättelser i barnutredningar passerar utan ordentlig granskning. Det borde självklart finnas en mycket rigorös kontroll, eftersom det handlar om ett av de mest ingripande beslut staten kan fatta i ett barns och en familjs liv.

Men eftersom synen på barnskydd ofta blivit så ensidig uppstår i stället en märklig "låt gå"-kultur. Den genomsyrar många kommuner och gör att allvarliga brister i utredningar sällan ifrågasätts i tid.
Det är svårt att veta vad som driver dem eftersom LVU-kampanjen är tveeggad. Syftet med ena delen är att destabilisera samhället och där bidrar ju trollen i tråden i allra högsta grad. Att skapa destabilitet i samhället och ställa svenskarna mot varandra. Eller så är de bara nyttiga idioter.
Citera
2026-03-14, 11:17
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jo det har de , finns barnrättsorganisationer som arbetar på ett vettigt sätt och som blir inbjudna i de fina salongerna till samtal med politiker osv .

" Folket" som tydligen ska väckas tar ju avstånd när de hör retoriken om att avrätta osv och tar istället avstånd , syns ju när demonstration bara drar 10-15 personer och inte ens de som passerar stannar och lyssnar trots att demonstrationer sker i Stockholm under tid på dagen när det är mycket människor i rörelse .
Du borde veta att dessa organisationer snarare är en del av problemet än lösningen. Se vidare mitt svar till kurt-sune oavn.
Citera
2026-03-14, 11:29
Medlem
Citat:
Du borde veta att dessa organisationer snarare är en del av problemet än lösningen. Se vidare mitt svar till kurt-sune oavn.
De fungerar och erbjuder en massa till föräldrar med omhändertagna barn och framför allt de blir lyssnade på av de som har någon form av makt de finns även med bland de vars svar tas med gällande remisser trots att de är ideella föreningar
Citera
2026-03-14, 11:33
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
De fungerar och erbjuder en massa till föräldrar med omhändertagna barn och framför allt de blir lyssnade på av de som har någon form av makt de finns även med bland de vars svar tas med gällande remisser trots att de är ideella föreningar
Om de hade fungerat så hade givetvis nuvarande problem inte funnits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in