Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Precis. Du har livnärt dig på att barn placeras på obestämd tid. tack för den informationen. Det kan förklara dina åsikter.
Vad jag vet finns det inget som helst stöd i forskning för att den påstådda "vården" som bedrivs på SIS och HVB faktiskt hjälper barn. Det verkar i många fall bara bli betydligt värre.
😂😂 Jag kan med stolthet säga att mina handlingar både på sis och kriminalvården har räddat mer liv och fått personer tillbaka på fötterna än vad du kan räkna till och jag blir glad över alla julkort jag får varje år med uppdateringar hur livet går framåt.
Du kanske skulle börja ta ett vikariat på sis och kriminalvården för att få en annan bild hur det bedrivs istället för sitta bakom ett tangentbord med åsikter hur du tror det fungerar.
Sis har inte alltid fungerat bra och mycket handlar om på vilket plats man hamnar på tyvärr, många som kommer har problematik som personal inte har kunskap att ta hand om och tyvärr leder det till debattartikelns poäng, samtidigt kan du hamna på ett boende som fungerar toppen och har psykolog där vården är utmärkt.
Bristen på psykologer och läkare gör att sis hamnar ganska långt ner på listan över tjänster som ska tillsättas, jag hoppas och tror den förändring som kommer blir ett lyft för hela myndigheten och dom som arbetar där.